Coperta vinde sau închide o revistă

7 November 2011

c

O revistă glossy nu este ceva de care ai nevoie, ci ceva ce îţi doreşti. Nevoia te trimite cu gândul la ceva vital, indispensabil, pe când dorinţa este cel mai adesea un moft dispensabil. Dar când are legătură cu visurile în care se întâlnesc două dintre cele mai seducătoare daruri – perfecţiunea unui chip sau trup de femeie şi harul unui fotograf, dorinţa se legitimează prin nevoia de frumos şi visare. La fel ca mersul la cinema, la teatru, cumpărarea unei cărţi sau a unui alt obiect care îţi poate da în schimb starea de bine. 

Cum tiparul pierde rapid teren în faţa online-ului, mă tem că vor dispărea curând marile reviste de modă ale căror coperţi – adevărate opere de artă – au fost dintotdeauna promisiuni onorate că în paginile lucioase, mirosind uneori a mostre de parfumuri, vei găsi o lume fabuloasă, în care nimic nu mai pare imposibil. De aceea am ales câteva dintre cele mai recente şi reușite din lumea printului, adevărate iconuri ale filosofiei dorinței. În dilema print versus net, acestea înclină balanţa în favoarea revistelor grele de fotografii pe care le poţi atinge.

W for wow

c
În numărul din septembrie 2008, Revista W o prezintă pe Kate Moss într-un pictorial extravagant și incitant. Realizat la Istanbul, cu fotografii Mert Alas și Marcus Piggott, pictorialul Hammam te transportă în lumea misterioasă și exotică a fostului imperiu otoman. Cuvintele devin sărace.

c

În următorul număr al revistei W apare Kate Hudson într-un cover dramatic, foarte diferit de preferinţele ei, ce recreează, cu ajutorul aceloraşi fotografi, coperta Harper’s Bazaar din 1994, cu Nadja Auermann fotografiată de Patrick Demarchelier. 

Miss V

c

Topmodelul brazilian Gisele Bundchen, fotografiată de celebrul Mario Testino, apare pe coperta de toamnă a revistei V. “Gisele in the flesh” este o reinterpretare modernă a unei cowgirl. În interior, un spread “aproape prea sexy pentru a te putea uita la el”, realizat în aprilie pe niște temperaturi deloc prietenoase, a stârnit imediat reacţii. Gisele, modestă, dă vina pe fotograf pentru frumusețea ei care vinde orice copertă. “Oamenii vor spune că mi se vede prea mult fundul, dar e vorba de V. Dacă tot faci asta, măcar să o faci pentru V”. Sau pentru Testino, am adăuga noi.

Jumping  Agyness

c

În revista POP din luna mai, fotografiată de Ryan Mc Ginley, apare fotomodelul anului Agyness Deyna sărind împreună cu un bărbat de pe acoperişul unei clădiri în flăcări. Saltul vedetei la şedinţa foto a lăsat trecătorii cu gura căscată, și nu doar din cauza acrobației. Imaginea Burberry, Agyness s-a lăsat acoperită doar în parțile esențiale cu câteva accesorii purtând semnătura celebrei case de modă. Deşi este una dintre cele mai bine îmbrăcate vedete, prezentă mereu în clasamentul Tatler, se pare că poate produce furori și fără nicio cusătură pe ea, coperta vânzând o imagine rară și neaşteptată.

Eighties still

c

Supermodelele anilor ’80 și ’90 – Linda Evanghelista, Cindy Crawford, Naomi Campbell, Elle Mc Pherson și Claudia Schiffer – se reîntorc în forță în 2008, reluând seria copertelor care-ți taie răsuflarea, sub deviza “Oldies  but still the most sexy “. Numărul de august al revistei W o prezintă pe Christy Turlington într-un pictorial fashion greu de imaginat dacă nu ești Michael Thompson. Supranumit “campionul”, fotograful și-a imaginat-o pe Christy la 39 de ani într-o ipostază de local combat – o adevărată zeiță luptătoare. Cu  o pereche de picioare ca la 20 de ani, o coafură impecabilă și un make up nude, Christy ne uimește cu niște poziții care ar face-o invidioasă și pe Charlize Theron în Aeon Flux. Scenariul pictorialului este sclipitor și dă o lecție de stil generației de tinere modele. În 2008, Christy se întoarce cu o copertă scandaloasă, curată și clasică după ce în 1993 a şocat pozând nud pentru Peta declarând “Mai degrabă stau dezbracată decât să port blană”.

Playing smart

c

Playboy ştie care este puterea unui corp gol pe copertă. Agenția de publicitate Philipp&Keuntje este responsabilă pentru acest mesh-ghicitoare amuzantă :“Who says that men don’t like to read?” Nimic ironic la adresa faptului că revistele masculine au devenit prea educaționale sau plictisitoare, ci doar o adaptare creativă a unei realităţi cu ajutorul unui colaj de nuduri. Holger Lindhardt este creativul “vinovat” de această minune, realizată cu ajutorul directorului de creație Oliver Brkitsch.

Am ales doar câteva din sutele de mii de titluri, idei şi realizări de excepţie ca un argument pentru a ajuta ca această lume să nu dispară. Nimic nu e mai trist decât revistele prăfuite ale căror coperţi nu reuşesc să te facă să le iei acasă. Sigur că asta ţine în primul rând de creativitatea celor care scot revistelor glossy pe o piaţă tot mai competitivă. Iar coperta rămâne elementul care poate face diferenţa între sold out şi retururi.



Citiţi şi

Philips la Romanian Creative Week: Îngrijirea părului între eleganță și inovație

Ținute pentru domni, în funcție de geaca purtată

Ieșirea din turmă – încă o pledoarie pentru o viață off-line.

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro