În mod natural, când vedem un cuvânt încadrat de ghilimele, ne gândim la sensul figurat al acestuia, ceea ce ne poate amuza sau ne poate îngrijora (nimeni nu ar mai consuma ceva recomandat drept “mâncare”, spre exemplu). Însă, un magazin IKEA din Londra nu a ţinut cont de această interpretare când a venit vorba să pună între ghilimele chiar propriul logo de pe clădire.
Identitatea vizualăm una provizorie, a fost creată pentru a marca colaborarea dintre compania suedeză şi Virgil Abloh, director de creaţie la Louis Vuitton. Acesta a creat pentru IKEA Markerad, o colecţie în ediţie limitată compusă din “15 obiecte de uz zilnic care au fost transformate în piese de design puternice”.
Din cauza cererii foarte mari, accesul în magazin s-a făcut pe bază de invitaţii, care au fost epuizate în mai puţin de 5 minute.
Dar care este treaba cu ghilimelele? Ei, bine, acestea sunt o marcă înregistrată a designerului Virgil Abloh, care a descoperit excentricitatea pe care o aduce hainelor sale inserarea acestor semne de punctuaţie.
“Poţi folosi punctuaţia pentru a modifica radical percepţia asupra unui lucru, fără a schimba ceva în cuvântul care îl descrie. A lua tricoul unui bărbat şi a scrie “femeie” pe spatele lui este pur şi simplu artă”, îşi explică semnătura Abloh.
Citiţi şi De ce industria luxului intră în forţă pe piaţa second-hand
Abordarea a fost utilizată de designer şi pentru crearea colecţiei de streetwear Off-White, realizată înainte de a se alătura echipei Louis Vuitton în 2018.
Citiţi şi
Virginia Woolf – când mintea nu te mai lasă să trăiești
Genți, genți și iar genți Hermès! Licitație online organizată de Christie’s New York
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.