Un român a fost consacrat printre cei mai buni coloriști ai lumii. Nu, nu este un artist al penelului, ci al părului. Lucian Busuioc a câștigat două medalii la concursul internațional de coafură organizat la Madrid de concernul Wella. Știrea mi-a provocat o revelație. Nu, nu m-am mirat că avem meseriași în acest domeniu și că snobimea care se tunde la Paris ia, probabil, o foarte mare plasă. Revelația se leagă de evoluția unui meșteșug devenit industrie. Și, uneori, artă.
În argoul gazetăresc, folosim un nume generic pentru publicațiile care comercializează bârfe, silicoane și sirop: „reviste pentru coafeze”. Acum am descoperit că, de fapt, coafezele ar trebui să se aboneze la Architectural Digest, Aesthetica și Culture Lounge. Să răsfoiască albume de design, manuale de psihologie și studii sociologice. În elita breslei nu se mai ajunge demult cu câteva bigudiuri și o pereche de foarfeci. Nu mai vorbim de o meserie, ci de o industrie globalizată, cu cifre de afaceri care depășesc PIB-ul unei țări mai mici. O ramură a colosului care este industria modei.
Ca să vă faceți o idee despre dimensiunea acestui business, priviți câteva imagini de la concursul de la Madrid.
Un spectacol grandios, aproape megalomanic, din care nu a lipsit defilarea – după modelul olimpic – a delegațiilor din cele 50 de țări participante. România a câștigat medalia de argint și, poate chiar mai important, premiul special al publicului. Peste 20.000 de oameni din toată lumea au urmărit în direct evenimentul, transmis on-line. Și au putut să-și voteze favoriții. Cel mai mult le-a plăcut creația lui Lucian Busuioc, adevărată probă de virtuozitate coloristică. Premiile juriului nu sunt, însă, condiționate doar de tehnica și măiestria concurenților, sau de frumusețea coafurilor pe care le reușesc. „Se evaluează originalitatea și coerența”, explică directorul Wella România, Constantin Ilie. Coerența cu un trend, care nu se limitează în niciun caz la podoaba capilară. Industria modei nu mai promovează mizilicuri punctuale – o culoare, o tunsoare, un volan sau o fundă. Azi se lansează concepte. Tendințe integrate. A trecut vremea când hainele se asortau doar cu accesoriile și machiajul. Acum ele trebuie să se potrivească nu numai cu frizura, ci și cu mașina, cu draperiile din sufragerie și cu destinația aleasă pentru vacanță. Totul trebuie să se lege. Creatorii de modă gândesc personaje, lumi, stiluri de viață. Așa au devenit coaforii stiliști. Nu toți, desigur. Numai cei care au înțeles că, în spatele unei frizuri reușite, se ascunde un adevărat demers cultural.
Citiţi şi
Hai, fă pași! Facem curățenie!
“Eu nu am viaţa ta roz!” Pe bune?
Raw Intimacy – the new contemporary urban art extravaganza
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.