Creatorii de modă din spatele unor branduri precum Christian Dior și Gucci au anunțat că vor renunța la modele foarte slabe pentru prezentările pe catwalk. Modele trebuie să aibă mărimea mai mare de 32 (în Franța), echivalent cu șase în UK și zero în SUA. De asemenea, nu vor mai fi folosite modele cu vârste sub 16 ani pentru haine de adulți.
Giganții LVMH și Kering au luat această decizie în urma unei legi franceze care interzice folosirea modelelor exagerat în slabe. Nerespectarea acesteia duce la amenzi până la 75.000 de euro sau la pedeapsa cu închisoarea pentru șase luni. De asemenea, modelele trebuie să aibă un certificat medical care să ateste că sunt apte să lucreze.
Printre brandurile celor două case se numără Givenchy, Yves Saint Laurent, Alexander McQueen, Marc Jacobs, Thomas Pink, Fendi și Stella McCartney. De altfel, Francois-Henri Pinault, președintele Kering, este de părere că inițiativa lor va servi drept exemplu în lumea modei. „Respectarea demnității tuturor femeilor a fost dintotdeauna un angajament personal, cât și o prioritate pentru toate brandurile Kering” a mai spus acesta.
Mai mult, Kering și LVMH au spus că modelele lor vor beneficia de sprijinul unui psiholog sau al unui terapeut în timpul orelor de lucru.
Unul dintre brandurile LVMH – Louis Vuitton – a fost însă acuzat recent de către modelul danez Ulrikke Hoyer că a obligat-o să se înfometeze înaintea unei prezentări de modă. Directorul prezentării a negat acuzațiile.
Ulrikke Hoyer
Casele de modă sunt criticate că promovează un stil de viață nesănătos și o imagine nerealistă a corpului uman, încurajând femeile (mai ales pe cele mai tinere și mai vulnerabile la standardele societății) să se înfometeze, în timp ce creatorii de modă susțin că orice croială este mai bine pusă în valoare de către femei slabe și înalte.
Măsurile intră în vigoare imediat după Săptămâna Modei de la Paris de luna aceasta.
Totuși, discuțiile în contradictoriu pe subiect continuă. Pe de o parte, militanții pentru o viață și o imagine de sine sănătoase, într-o lume în care femeia nu mai este obiectificată, susțin că, în medie, femeile nu sunt slabe și că diversitatea acestora – de mărime, formă, culoare sau etnică, ar trebui să fie reflectată ca atare de industria modei. Ceea ce modelele exagerat de slabe nu o fac.
Pe de altă parte, vocile din industria modei susțin că a reduce totul la afirmația că „moda este principala cauză a problemelor de imagine” este o simplificare periculoasă și neadevărată. Chiar dacă modul în care femeia este prezentată în industria modei poate prelungi și exacerba problemele de această natură, nu înseamnă că moda se rezumă doar la atât. În plus, cum sunt alese modelele pentru prezentări nu are legătură cu modul în care majoritatea oamenilor preferă să se îmbrace, iar femeile exagerat de slabe, cel puțin în UK – în concepția Alexandrei Shulman, fostul editor al British Vogue – nu mai reprezintă pentru multe femei idealul, astfel că prezența lor nu mai poate fi considerată atât de dăunătoare.
Citiţi şi
Idei de cadouri pentru femeile care apreciază rafinamentul
Coco Chanel despre Christian Dior, răutăcisme de altădată
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.