A fost anul Chanel N°5. Cu toate poveștile lui. Cu toate onorurile și omagiile aduse de Casa Chanel și de femeile pentru care a fost creat. Și, ca tot ce este bun, anul acesta se încheie, dar nu oricum. Glorios. Vin Sărbătorile și ce poate fi mai festiv și mai senzual decât un strop de Chanel 5 și un ruj roșu?
Puțin context și apoi vă prezentăm noutățile. 🙂
“Moda anilor ’20 a marcat epoca de aur a modei: Jean Patou, Rochas, Lanvin şi, evident, Coco Chanel, care a dat tonul. Chanel a creat atunci celebra ”mică rochie neagră”, exact în 1926, piesă care va deveni un mit pentru femeile din întreaga lume. Paietele și mărgelele apar pe rochiile extravagante, sunt la modă pantalonii hipster, iar jachetele sau pantalonii largi, de talie mare şi , mai ales, o mare intenţie de a se distra, sunt la ordinea zilei. Un deceniu care a marcat istoria modei, cu momentele sale de glorie şi frumuseţe. Sfârşitul deceniului a fost, la rându-i, marcat de criza economică, perioadă care pune capăt cheltuielilor exagerate, dar nu interzice luxul, ci dimpotrivă, îl situează pe un piedestal la care, cu oarecare efort, încă se putea ajunge.
Da… dar există modă fără parfum?! Retorică întrebare! O femeie fără parfum e o femeie fără viitor, spune Chanel, parafrazându-l pe Paul Valery. Se spune că în 1921, Coco Chanel se întâlneşte pe Coasta de Azur cu Ernest Beaux, ex-parfumier la curtea Rusiei (i se spunea şi “rusul”), la Cannes, unde Beaux avea laboratorul de creaţie. Chanel avea deja o selectă clientelă, dar nu avea o semnătură parfumată unică, acea semnătură de neuitat, care îi obligă pe marii designeri de modă să aibă cel puţin un mare parfum în colecţiile lor.
Se ştie că moda Chanel este o modă fabricată, croiul fiind riguros, iar cusătura perfectă. Chanel nu credea în moda “care nu coboară în stradă” şi bine făcea! Şi pentru că o rochie e “făcută”, e croită, oarecum “artificială”…. și parfumul trebuia să i se asorteze perfect. Asta cerea Chanel, uimindu-l pe Beaux care, inspirat de amintirea Rusiei din care sosise, a regăsit senzaţia soarelui care străluceşte la miezul nopţii dincolo de cercul polar şi în vecinătatea lacurilor răcoroase. Mirosul acestui parfum trebuia să fie atât de feminin, încât oricine l-ar purta, să devină feminin, fie că e femeie sau un pardesiu! Beaux a făcut 9 parfumuri, 9 mostre pentru mademoiselle Coco Chanel, din care ea a ales a cincea sticluţă, aşa că noul parfum s-a numit No 5.
A fost lansat odată cu colecţia de vară a anului 1921, în 5 Mai, din nou cifra 5, norocoasă pentru Coco. A parfumat Anii Nebuni cu feminitatea-i covârșitoare, senzuală, unică, inconfundabilă. Legenda spune că No 5 nu a căpătat nici un rid şi nu a îmbătrânit deloc, fiind astăzi la fel de atrăgător şi feminin ca în ziua în care inspirata Coco Chanel l-a ales. Tot Chanel spunea:” Eleganţa este imposibilă fără parfum. El este accesoriul invizibil, ultimul şi cel care nu poate fi niciodată uitat”. Peste câteva note de neroli, floare de portocal amar, şi anasonul, și Bourbonul îi îmbogăţesc aroma. Aldehide! Și flori care devin abstracte într-un parfum care devine abstract, la rându-i, şi foarte feminin, potrivit în orice anotimp şi aproape la orice ţinută, în funcţie de cantitatea utilizată. Un parfum prea iubit ca să nu fie recunoscut de aproape oricine. Şi care nu se uită niciodată.” (Les Années folles)
Și nu a fost uitat nici după 100 de ani. 🙂
***
Un parfum compus, un flacon rafinat, o cifră ca singur nume. Când Gabrielle Chanel și-a imaginat N°5 în 1921, a creat un parfum neasemuit, care le-a făcut pe toate celelalte din epocă să se demodeze pe loc. Cu N°5, Mademoiselle se eliberează de coduri și revoluționează lumea parfumierilor. O capodoperă olfactivă care deschide calea parfumeriei moderne, N°5 este expresia unei reușite orbitoare, a poveștii fabuloase a împlinirii de sine. În 2021, pentru a sărbători o sută de ani de celebritate a acestui parfum devenit mit, Casa Chanel a imaginat o colecție de creații exclusive în ediție limitată.
EDIȚIILE LIMITATE N°5
De 100 de ani, N ° 5 ne face să visăm și ne amintește de libertatea absolută a designerului care a făcut-o să reușească. În 1921, Gabrielle Chanel a ales să nu păstreze decât esențialul pentru N ° 5. Sticla, cutia și eticheta sunt lipsite de orice ornament inutil. N ° 5 devine cea mai fascinantă încarnare a spiritului Casei Chanel.
100 de ani mai târziu, CHANEL își imaginează o nouă versiune a N°5 Eau de Parfum. Pentru prima dată, flaconul încorporează sticlă reciclată, păstrându-și puritatea, strălucirea și transparența incomparabile. Rezultat al unui parteneriat de lungă durată cu Maison Pochet, o companie franceză a Patrimoniului Viu, această sticlă de înaltă calitate a fost obținută datorită unei tehnologii brevetate de sortare selectivă. Cutia a fost și ea revizuită. Fabricată din pastă de hârtie biodegradabilă cu o atingere senzorială, se potrivește foarte bine cu silueta recunoscută a sticlei mitice.
În sfârșit, numărul norocos al creatoarei Gabrielle Chanel, 5, este înscris cu auriu pe eticheta acestei reinterpretări exclusive. Același principiu pentru N° 5 L’EAU, una dintre cele 5 variante ale parfumului, creat de Olivier Polge, Parfumeur Creator, îmbrăcat cu această ocazie cu numărul 5 argintat.
CALENDARUL N°5
Având forma unui flacon uriaș de N°5 , acest calendar de sfârșit de an a fost gândit ca un obiect de artă în cantitate limitată. Un calendar departe de a fi convențional cu 27 de cutii cu cadouri numerotate de la 5 la 31: 5 ca parfumul, 31 ca adresa legendară 31 Rue Cambon. Totul are sens. Calendarul conține câteva dintre produsele emblematice ale casei Chanel. Printre multele surprize, ROUGE ALLURE în ediție țimitată inspirată de N°5, LE VERNIS – oja de un roșu inedit, un flacon de l’Eau de Parfum N°5, dar și o brățară care are cifra 5, un bulgăre de zăpadă inedit și alte accesorii dedicate parfumului.
N°5 GRAND EXTRAIT BACCARAT 2021 ML
Cel mai mare format de N ° 5 oferit de Casa Chanel până în prezent este disponibil numai în 55 de exemplare, numerotate manual. Această sticlă monumentală este punctul culminant al întâlnirii între creativitatea CHANEL și know-how-ul Baccarat. Flaconul conține 2021 ml de parfum. Niciunul dintre aceste numere nu se datorează întâmplării: 2021 pentru a marca anul în care s-au împlinit 100 de ani de celebritate a parfumului N° 5, dar și pentru că suma acestor patru cifre este chiar 5.
N°5 este prezentat în cea mai prețioasă formă, L’Extrait. Culoarea aurie a lichidului este intensificată prin puritatea sticlei de cristal Baccarat, tăiată ca un diamant folosind o tehnică unică. Fidel designului său inițial, rămâne împodobită cu o etichetă albă și acoperit cu un caboșon fațetat. Fiecare piesă exceptională este realizată pe masură, gravată manual și este prezentată într-o cutie din piele de miel vopsită în alb, al cărei design este ecoul codurilor cutiei originale.
O baghetă din cristal Baccarat însoțește această sticlă excepțională pentru o parfumare precisă în punctele unde se simte pulsul, în spatele lobului urechii, în vârful decolteului, la încheieturii mâinii.
N°5 COLECȚIA DE MACHIAJ HOLIDAY 2021
Studioul de creație machiaj CHANEL a găsit inspirația pentru colecția HOLIDAY 2021 în codurile N ° 5. Aurul și chihlimbarul lichidului sunt onorate prin asocierea cu negru, alb precum și cu roșu, culoarea vieții.
A purta N ° 5 înseamnă, așadar, să te bucuri de senzualitatea unui gest de parfumare, dar acum machiază și fața în culori calde, luminoase, iar gura, într-un roșu intens.
Emblematic pentru această abordare, Les 4 Ombres se reinventează într-o ediție limitată ale cărei culori amintesc de N ° 5. ROUGE ALLURE este și el declinat într-un ambalaj original care sărbătorește parfumul. Opulent, carnal, fascinant, devine cu atât mai dezirabil.
Citiţi şi
LES EAUX DE CHANEL – PARIS-ÉDIMBOURG, a cincea destinație
Le Lion de CHANEL – amândoi într-o singură fantezie, dar merge și fără el
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.