Caudalie – povestea din spatele renumelui

1 March 2013

O idee urmată cu pasiune se recunoaşte uşor, mai ales dacă se îmbină magistral cu principii de viaţă solide şi cu dragostea pentru natură. Mathilde şi Bertrand Thomas le-au reunit pe toate pentru a da naştere unui nume care le face cinste, aducând un omagiu tinereţii: Caudalie. S-au lăsat inspiraţi de puterea miraculoasă a strugurilor, de rezistenţa şi elasticitatea viţei de vie şi de uleiurile naturale, proprietăţi pe care le oferă pielii prin intermediul produselor pe care le creează.

Caudalie este un termen franţuzesc folosit de somelieri pentru a descrie aroma care rămâne în cerul gurii după degustare, aromă cu atât mai persistentă cu cât vinul este de o calitate mai bună. Şi nu întâmplător soţii Thomas au ales acest nume pentru produsele lor. Cultivarea viţei de vie, o tradiţie transmisă în familiile celor doi de la o generaţie la alta, păstra ascunse secrete care aşteptau să fie descoperite şi oferite în dar frumuseţii.

Era anul 1993, iar Mathilde şi Bertrand se plimbau împreună cu medicul Joseph Vercauteren printre butaşii de viţă, când acesta din urmă, profesor la Universitatea de Farmacie din Bordeaux, a rostit o replică pe care niciunul dintre ei nu a mai uitat-o vreodată: „Ştiţi că toată această piele a boabelor de strugure pe care o aruncaţi e o adevărată comoară?”. Intrigaţi, cei doi au început să cerceteze în amănunt. Mathilde, care avea pe atunci doar 23 de ani şi se pregătea să devină parfumier, s-a dedicat apoi întru totul studierii compoziţiei şi proprietăţilor strugurelui. A aflat astfel că seminţele conţin polifenoli, cei mai puternici antioxidanţi din natură, capabili să împiedice acţiunea radicalilor liberi şi având o acţiune de 10.000 de ori mai puternică decât vitamina E. Iar radicalii liberi, ştim deja, sunt inamicii de temut ai pielii peste care se aşterne timpul.

Au trecut doi ani de cercetare. Două tipuri de cremă au fost produse iniţial, în cantităţi mici. Mathilde şi Bertrand băteau în uşa farmaciilor şi le vindeau, bucată cu bucată. Oamenii le-au adorat, iar afacerea s-a extins în scurt timp. Au brevetat noi combinaţii de elemente, de la Viniferină – extrasă din sucul de struguri, care reface rezervele de melanină ale pielii, la Resveratrolul-Oleyl – obţinut din resveratrol, substanţa pe care via o secretă în mod natural pentru autoprotecţie şi care, aşa cum au descoperit în laboratoarele Caudalie, redă elasticitatea pielii în combinaţie cu acidul oleic. Iar de acolo până la vinoterapie, termenul brevetat de cei doi, au mai fost doar câţiva paşi. Primii, ca în orice plan pe termen lung, nu au fost uşori, dar soţii Thomas au beneficiat din plin de reacţii pozitive, care i-au încurajat să continue. „În 1995, când am lansat Caudalie, am primit un telefon de la Carla Bruni, care mi-a spus că ne adoră produsele. Iar la deschiderea spa-ului din Spania a fost prezent însuşi regele şi evenimentul a fost transmis în direct la televiziunea locală. A fost o onoare pentru noi” a povestit Mathilde într-un interviu.

Au construit centre de spa la Bordeaux, în Franţa, în Italia, într-o mânăstire franciscană din secolul al 18-lea din Piedmont, în Spania, la Rioja şi în New York. Tratamentul din aceste centre se bazează pe efectele antioxidante ale strugurilor şi ale vinului, într-o concentraţie patentată care asigură stabilizarea polifenolilor în piele. Au dezvoltat o veritabilă cultură a licorii şi a viţei de vie, din care niciun element nu rămâne nefolosit, de la boabele de strugure alb – soiul pe care îl preferă, în detrimentul celui roşu, care îşi pierde proprietăţile în urma macerării – la  tulpină. Dar tot ce este împrumutat de la natură se întoarce la ea, cu preţuire. Caudalie are un bun simţ ecologic, nu face teste pe animale şi ambalează cremele în tuburi, nu în borcănele, pentru că astfel se folosesc de patru ori mai puţini conservanţi. Iar un procent din profitul companiei este virat în fiecare an fundaţiilor de protecţie a mediului. Produsele lor nu conţin parabeni, ci doar roade ale naturii. Este necesară o tonă de struguri pentru obţinerea a un kilogram de polifenoli.

Viaţa Mathildei şi a lui Bertrand este în ton cu produsele pe care le creează. Oameni de ispravă, cum am spune pe-ale noastre meleaguri, cei doi s-au cunoscut în liceu. Ea, născută în inima Alpilor francezi, venea la şcoală pe bicicletă. El – pe motocicletă, până într-o bună zi, când şi-a făcut curaj să o invite în oraş. Au rămas împreună de atunci, au copii şi îşi împart cu grijă timpul între toate activităţile. Se trezesc în fiecare dimineaţă la 7, merg la birou pe bicicletă, iar seara se întorc tot pe bicicletă, după ce îşi termină treaba. Se ocupă fiecare de câte o ramură a afacerii – Mathilde de partea de marketing şi cercetare, iar Bertrand de distribuţie. Deşi folosesc doar struguri albi pentru produse, cred în puterea benefică a vinului roşu şi o spun de fiecare dată când sunt întrebaţi. Beau câte un pahar de vin roşu în fiecare seară, duc o viaţă echilibrată şi se înconjoară de farmecele viţei.

Mathilde adoră simplitatea franţuzească (nu are încotro, îi curge în vene), bijuteriile handmade, poartă parfumurile pe care le creează alături de Jacques Cavallier şi Francis Kurkdjian şi spune că îşi doreşte să îşi împartă timpul între cele trei mari surse de bucurie: rolul de iubită, cel de mamă şi cel de creatoare. Iar crezul ei referitor la industria frumuseţii, în care activează, este inspirat de editorul-şef de la Allure, Linda Wells: „Frumuseţea a pornit războaie şi a inspirat sonete. Este serioasă şi superficială în acelaşi timp. Frumuseţea este un vis de a fi mai bun”.

Nu încheiem până să vă spunem că, începând cu luna martie, Caudalie Premier Cru, produsul de care Mathilde este mândră, este disponibil şi la noi din ţară. Conţine toate cele trei elemente de care v-am vorbit – polifenoli, Viniferină şi Reservatrol-Oleyl, în amestec cu tetrapeptide, acid hialuronic, ceramide şi peptide, totul pentru o piele mai fermă, hidratare continuă, luminozitate şi regenerare cu efect anti-îmbătrânire. Cele două tipuri de cremă – cea pentru faţă şi cea pentru ochi – se găsesc în farmaciile Centrofarm la preţul de 440,99, respectiv 238 de lei.



Citiţi şi

Fântâna tinereții nu există, dar există produse special create pentru o piele strălucitoare și sănătoasă din interior

Lansare URIAGE cu iz franțuzesc în grădina Ambasadei Franței din România

Bruma (ceața) de față – confortul după care tânjește tenului tău

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro