George Barris a murit în octombrie 2016, la vârsta de 94 de ani. Este cunoscut ca fiind fotograful care a pretins că i-a făcut ultimele poze profesioniste lui Marilyn Monroe, înainte de moartea acesteia.
Dar, aşa cum se întâmplă cu multe aspecte din viaţa divei, acest lucru nu este întocmai adevărat. De fapt, Alan Grant, pentru revista Life, a fost cel care a imortalizat-o ultimul pe MM în cadrul faimosului interviu pe care Richard Meryman i l-a luat acesteia şi care a apărut cu două zile înainte de moartea ei.
Barris, care a întâlnit-o pe MM şi a fotografiat-o în 1954, în timpul filmărilor la „The Seven Year Itch” („Şapte ani de căsnicie”), a fotografiat-o, de fapt, cu cinci săptămâni înainte de moartea ei, pentru revista Cosmopolitan. Mai târziu, el a pretins că împreună cu Marilyn ar fi lucrat la „autobiografia” vedetei, deşi, la cei 36 de ani ai actriţei, nu prea se susţine o astfel de afirmaţie. Totuşi, acesta a reuşit să publice până la urmă o carte, profitând de întâlnirea cu MM, aşa cum, de altfel, au făcut-o foarte mulţi de-a lungul timpului.
În 1962, Barris a realizat sute de fotografii cu Marilyn, timp de două zile cât a durat şedinţa foto. Până la urmă, una câte una, toate aceste fotografii au fost făcute publice, inclusiv rebuturile sau instantaneele din pauze, neprelucrate, care o surprind pe Marilyn în ipostaze nu tocmai fotogenice. Poate că a fost rău intenţionat – avansurile sale se pare că au fost refuzate de Marilyn – sau poate că doar a vrut să o prezinte cât mai naturală şi mai umană, nu putem şti.
Dintre toate fotografiile realizate de Barris atunci, cele mai cunoscute şi mai expresive sunt cele de pe plajă, într-o sesiune de o zi întreagă, în care Marilyn apare în costum de baie, înfăşurată în prosoape sau îmbrăcată în diferite pulovere, cu părul în vânt, răvăşit, cu pielea afectată de soare şi machiajul şters de apa mării. MM trecea uşoar către o nouă etapă a frumuseţii sale, mult mai aproape de maturitatea elegantă, dar şi caracterizată de o mai mare fragilitate. Însă pentru câteva ore, pe o plajă aurie, Barris a reuşit să surprindă mai mult dintr-o Norma Jeane încă optimistă, decât dintr-o Marilyn Monroe deziluzionată.
Citiţi şi
Decât fericită la Costinești, mai bine în depresie la Monaco
Raiul de dincolo de alunecările de maluri
All the Beauty and the Bloodshed
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.