Când o femeie poate deveni legendă

3 December 2016

Dacă întrebi o femeie foarte tânără de ce-și cumpără parfum, răspunsul vine prompt și ușor ironic: ca să miros bine! A floare, a fruct, a iarbă, a orice i se pare că recunoaște în notele persistente din siajul câte unei fragranțe alese fără multă bătaie de cap: ori i-a spus o prietenă, ori i l-a prezentat un distribuitor, ori o vânzătoare la fel de începătoare ca și ea. Așa e tinerețea, adorabilă, neștiutoare și cu bani puțini…

femeie parfum

Dar vine vremea când, știutoare, o femeie ajunge să încredințeze parfumurilor pe care le îmbracă o parte din comunicarea cu lumea din jurul ei. Atât de importante vor ajunge parfumurile în viața ei. Și pe unele le va lua, fidelă, peste praguri de timp, pentru că în fiecare femeie rămâne ceva imposibil de schimbat de oameni sau de vreme, iar pe altele le va înlocui la momentul revelației cu noi parfumuri-poveste, mai rafinate, mai subtile, mai bune ambasadoare ale schimbărilor. Pentru că parfumurile unei femei sunt bornele devenirii ei. Iar memoria olfactivă e de-o fidelitate inegalabilă: nu există uitare, dacă există aceste minunate depozitare ale amintirilor despre cine-a fost.

portrait-misia

O astfel de bornă ar putea fi MISIA din colecția de 15 parfumuri Les Exclusifs de Chanel, semnate de Olivier Polge.

misia_flacon_2

Dar cine a fost Misia? Iată povestea, pe scurt:

Gabrielle are 36 de ani. E momentul să devină legendă. Cotidianul nu e pentru ea. Nici lumea aceasta, cea de toate zilele. Ea trebuie să fie acolo, în cele mai înalte cercuri şi ceruri. Pentru că doar acolo totul e posibil. Coco e pe deplin pregătită să o cunoască pe Misia Sert, Regina Parisului, aşa cum a fost numită de jurnaliştii vremii. Muza celor mai mari artişti din acea perioadă: Ravel, Proust, Jean Cocteau, Chanel. La Valse, a lui Ravel, pentru ea a fost scrisă. A cunoscut-o pe Chanel şi i-a dat o copie a cheilor împărăţiei sale, Parisul. I-a dat acel “tocco” final de nobleţe şi boemie de care Gabrielle avea nevoie pentru a deveni Coco Chanel.

1920

Anii ’20… 

Amândouă, femei libere, moderne, încrezătoare. Care nu doar și-au marcat impecabil timpul, dar îl fac să mai vibreze și azi: Misia e plasată în centrul bunului gust al francezilor precum Obeliscul din Luxor pe mijlocul bulevardului Champs-Elysées, iar Coco va rămâne adorata lumii pentru formidabila ei devenire cât timp vor exista femei inventive, talentate și nesupuse.

misia_flacon_7

O astfel de femeie se poate îmbrăca fără greș în MISIA – omagiul Casei Chanel adus irepetabilei efervescențe artistice din anii prieteniei lor. O femeie căreia îi place să semneze aerul pe unde trece cu aromele delicate, pudrate, de trandafir și iris, de violete, mimoză și vanilie. Olivier Polge știe exact ce și cât a pus din fiecare, dar efectul este magic. Este Chanel. Este readucerea în memorie a tot ceea ce face o femeie de neuitat…

Gama Les Exclusifs de Chanel se găseaște doar în Fragrance & Beauty Space CHANEL din Băneasa Shopping City. 



Citiţi şi

Inside out

Salutări din Parisul olimpic

Prada Paradoxe Intense – să rămâi tu însăți fiind mereu alta, altfel, să surprinzi plăcut și să strălucești în nuanțe diferite

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro