Când îți cauți femeie pe Facebook, e ca și cum ai fi la shopping

7 January 2016

adrian luca ok„Piața maritală” – așa cum îi zic cei care încearcă să înțeleagă tehnic cum stă treaba cu alegerea jumătății, a devenit foarte accesibilă și diversificată datorită Social Media. Facebook-ul este practic un mall unde găsești femeie sau bărbat de care îți trebuie, de care îți permiți sau de care vrei să probezi și să îți faci o poză în cabină doar ca să vezi cum îți stă. Privind din acest unghi, profilurile personale sunt exact ca vitrinele din mall. Practic, când îți cauți femeie pe Facebook, e ca și cum ai fi la shopping.

Nu toți, dar foarte mulți sunt preocupați să își vândă imaginea pe Facebook (în scop matrimonial).

Dacă vrei să vinzi imaginea și să scoți profit (în termeni de capital social), trebuie să ai un produs care se caută: să fii frumos, deştept și integrat social, spre exemplu. Dacă nu ești, apelezi la marketingul imaginii. Îți ambalezi imaginea astfel încât să fie atractivă: te machiezi cu măiestrie și te îmbraci cu noua rochie, dacă ești femeie, te îmbraci elegant și sugi burta, dacă ești bărbat, atunci când ți se face poză. Când îți vinzi imaginea pe Facebook în scopul de a atrage persoane de sex opus, să sugi burta la poză e o strategie de marketing!

facebook

Femeile sunt stalkeri pricepuți, profileri cu talent nativ. Noi, bărbații, stăm mult mai prost la acest capitol. Ne cam încețoșează gândirea o poză în care ea e sexy. Ca să explic, o să iau ca exemplu femeia care își vinde imaginea constant pe Facebook, genul de femeie tânără și, în cele mai multe cazuri, single, care își pune poze pe Facebook săptămânal. Știu că știți tiparul.

V-ați întrebat vreodată de ce își pune același selfie cu fundal abstract de 2, 3 ori pe săptămână?! Simplu: ca să o vadă lumea, să o valideze cu like-uri, să atragă Followers (în zilele noastre este un indice al valorii personale), ca să adune cât mai mulți bărbați și să aibă de unde alege clientul perfect (pe Făt-Frumos). E marketing pur!

Ideea e ca acel selfie la care dau și eu și tu like din reflex, pe care ea îl pune etalându-și noul ruj sau mai ştiu eu ce colier, a fost ales din 100 altele care nu sunt la fel de reușite. Dacă faci aceeași poză de 100 de ori, trebuie să ieși bine în una din dubluri.

Eu nu știu cum dracu’ se face că nu mai sunt fotografi în zilele noastre. Voi ați văzut?! Toate pozele lor sunt selfie la perete, în oglindă sau în pat. Sute de admiratori pe selfie, dar nu ar chema pe unu’ să vină să îi facă o poză. De ce? Păi, dacă nu iese bine în prima îi este oarecum să îi ceară ăluia să facă aceeași poză de zeci de ori până când îi place.

Pozele cu cadouri – altă chestie de sortare a clientelei (vorbim de același tip de femeie foarte preocupată să își vândă imaginea). Pozele cu cadouri arată cum e ea prețuită și cum vrea să fie prețuită. Cam același lucru e și cu vacanțele. În foarte multe cazuri, ăla de i-a făcut cadoul sau cu care a plecat în vacanță nu este menționat. Oare de ce? Poate nu e neapărat un moșneag gras, poate chiar e ok tipul, dar specialista în marketing vrea să pară încă disponibilă, nu vrea să lase impresia clienților ei că s-a ocupat locul. Doar știți, dacă puneți poză de profil cu iubi, numărul de like-uri vă scădea cu 50% pentru că mulți dau like doar pentru că speră mocnit să vă tragă la poartă.

Multe dintre ele ridică atât de mult ștacheta valorii personale prin construirea sistematică a imaginii în Social Media încât sortează foarte mult bărbații și foarte mulți nu mai au curaj să le abordeze. Ați văzut poze cu mii de like-uri, dar doar câteva comentarii din partea unor bezmetici? Ei bine, e mare șansa ca femeia aia să nu fie abordată decât de bezmetici sau de unii care încearcă să o cumpere, deoarece cei mai mulți o percep ca fiind dintr-o ligă superioară lor și nu au sânge în instalație ca să se complice.

O strategie de marketing te face să îți dorești și, poate, să și cumperi. Trebuie să  recunoaștem că unele își vând foarte bine imaginea, fără să aibă pregătire de specialitate pentru asta, la ele e nativ, sunt masterande în marketingul imaginii, pot sa treacă și în CV.

Le iubim așa cum sunt, ne place să vedem femei de tot felul și pozele lor cochete ne fac viața mai frumoasă.  Știm că nu mereu arată ca în selfie, dar așa ne mai place să uităm și să ne lăsăm păcăliți…

PS: Când ne întreabă cineva ce facem și zicem “Toate-s bune și frumoase!”, am dori să ne referim la femei. 🙂

Pe Adrian îl găsiți aici.

Citiţi şi

Monştrii sexului sunt peste tot

Mă lași cu orgasmul intelectual, emoțional?…



Citiţi şi

Sneakers pentru bărbați – Ce este util să știi înainte de a-i cumpăra? Ce branduri merită atenția ta?

Soacră-mea

De ce și-ar face cineva implant de păr – convingeri, pe bune!

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

  1. Ramona / 7 January 2016 21:36

    Ce să iubești, domnule Adrian ? O imagine falsă, fabricată pentru public? Ce să iubești ? Atât de tare am decăzut că ni se pare cool să ne afișam așa cum, de fapt, am vrea să fim, și nu cum suntem. Să zicem că agăți, că ți-a plăcut în selfiuri. Să zicem că treceți mai departe. Ce faci când realizezi, de obicei, repede, Slavă Domnului !, că aia/ăla nu e aia/ăla, de fapt ? În viața reală nu trăiești cu o imagine, ci cu o persoană.
    Eu nu văd decât disperare, nesiguranță și apetit pentru confirmarea/recunoașterea unei valori pe care nici persoana respectivă nu și-o recunoaște. Că de aia și are nevoie morbidă de (re)confirmări. Știe că nu e atât de mișto, dar câtă vreme sunt fraieri în căutare de p…., pe care îi poate ușor păcăli, se merită pierderea de vreme. Și uite așa self esteem-ul crește total găunos și se extinde dăunător. Partea cu cadourile afișate e cel puțin ridicolă, nici nu vreau să mai comentez.

    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro