Calendarul Pirelli 2017 – celebre, 40+, fără photoshop, fără makeup, naturale, frumoase.

30 November 2016

Calendarul Pirelli 2017 continuă linia începută încă de anul trecut cu controversatele fotografii realizate de Annie Leibovitz. Noi dimensiuni ale frumuseţii au fost scoase în evidenţă de către cei doi fotografi, ediţia acestui an fiind realizată de Peter Lindbergh. Este pentru a patra oară când Peter Lindbergh face fotografiile pentru Pirelli, după cele din 1996, 2002 şi 2014 (împreună cu Patrick Demarchelier), când s-au aniversat 50 de ani de la lansarea calendarului în 1964.

Fără photoshop sau machiaj, vedetele s-au lăsat fotografiate aşa cum sunt, căci frumuseţea nu este numai exterioară sau artificială. O cotitură majoră în filozofia legendarului calendar, a cărui piatră de hotar a fost pusă, fără îndoială, de seminudul lui Amy Schumer, singura vedetă din calendarul Pirelli 2016 fotografiată fără haine. Totuşi, anul acesta proiectul este unul mai rafinat, mai puţin intrigant şi, cu siguranţă, mai pe placul tuturor, chiar dacă aşteptările unora ca Pirelli să revină la linia care l-a consacrat vor fi fost şi de această dată înşelate.

robin_wright

Robin Wright

Ediţia de anul acesta – un adevărat studiu fotografic al frumuseţii fără vârstă – le prezintă pe Kate Winslet, Nicole Kidman, Penélope Cruz, Ziyi Zhang la câteva luni după ce a născut, Helen Mirren (deşi nu recunoaşte, este posibil ca lui Lindbergh să-i placă fotografia lui Helen Mirren cel mai mult, întrucât ar fi vrut ca aceasta să apară în luna noiembrie, ziua sa de naştere), Alicia Vikander, Robin Wright, Léa Seydoux, Rooney Mara, Julianne Moore, Uma Thurman, Charlotte Rampling şi Anastasia Ignatova. Toate peste 40 de ani (până la 71 – Helen și 70 – Charlotte), dispuse nu numai să-și lase corpul pradă camerei, ci și sufletul. Astfel, prejudecata conform cărei vârsta este principalul criteriu în crearea unei campanii de marketing cu stil a fost învinsă.

helen-mirren

Helen Mirren

Îi vedem pe toţi aceşti oameni care vor să fie perfecţi şi tineri mereu”, a afirmat Lindbergh, el însuşi ajuns la vârsta de 72 de ani. „Aşa că m-am gândit, de ce să nu facem un calendar cu femei pregătite să se arate lumii aşa cum sunt, fără prea mult machiaj? Pentru mine, frumuseţea aparţine celor care se iubesc aşa cum sunt”.

nicole_kidman

Nicole Kidman

În prezent, folosirea pozelor alb-negru este plină de semnificaţii. Însă fotografiile noului calendar Pirelli ies cu totul din linia generală. La o conferinţă în Paris, Lindbergh a spus că scopul lor este acela de a respinge imaginea comercială a frumuseţii şi a ne întoarce la cea reală, nemanipulată de diferite interese. Frumuseţea care vorbeşte despre individualitate şi asumare. „Asta este definiţia mea pentru femeia prezentului. Acesta este şi scopul calendarului – să arate frumuseţea pură, reală, nepervertită de standarde artificiale.”

charlotte-rampling

Charlotte Rampling

Cu o parte dintre aceste femei am lucrat în ultimii 30 de ani. Iar cu fiecare dintre ele am o relaţie de încredere reciprocă de lungă durată.”, a mai spus Lindbergh. „Nu m-am gândit în niciun moment la vârsta lor. M-am gândit că toate au ceva vulnerabil şi autentic, în acelaşi timp . (…) Nu am forţat nimic. Cel mai grozav lucru a fost că au putut fi ele însele”.

Iar din aceşti doi ani diferiţi la Pirelli se întrevede ambiţia de a crea, nu atât artă, cât un document al vremurilor noastre.

„Suntem o companie globală afectată de trendurile globale”, spune şi Marco Tronchetti Provera, preşedintele Pirelli. Prezentarea femeilor de peste 40 de ani într-un mod în care pune în evidenţă reuşitele lor în faţa aspectului fizic este parte a unei decizii corporative „de a urmări îndeaproape societatea şi trendurile curente şi de a le ilustra”.

julianne_moore

Julianne Moore

Desigur, ţinta acestui calendar sunt femeile aflate la a doua tinereţe. Chiar dacă ele nu sunt clienţi direcţi, se ştie că atunci când este vorba de o cheltuială, „femeile iau mai multe decizii decât bărbaţii”, cel puţin asta crede Tronchetti Provera.

Pe de altă parte, dacă este să privim în ansamblu fluctuaţiile de preferinţe în marketing, putem vedea că, din când în când, sunt aduşi în prim plan oameni care ies din standarde (supraponderali, de diferite orientări sexuale, cu diferite dizabilităţi etc). Acum, cu o frecvenţă crescută, persoane trecute de prima tinereţe, şic şi profunde în acelaşi timp (Joan Didion, Carmen Dell’Orefice sau Iris Apfel sunt câteva exemple mai mult decât grăitoare).

În plus, Tronchetti Provera crede că „într-o societate în care oamenii îmbătrânesc nu ne putem sustrage acestui fenomen. Trebuie să trăim cu el într-o manieră pozitivă”.

uma_thurman

Uma Thurman

Calendarul Pirelli este distribuit numai celor 2000 de clienţi Pirelli.



Citiţi şi

Aceste fotografii, aceste momente în timp…

“Nu mai vreau să am orgasm!” Cum?!?

Bare is Beautiful (Fără fard e minunat)

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro