Industria funerară este una dintre cele mai sigure şi prospere din lume, cu toţii ştim asta. Iar cifrele par să prevestească o creştere a acesteia, de vreme ce câţiva tineri întreprinzători din Franţa au dezvoltat deja aplicaţii care să facă bani din înmormântări.
De fapt, aceste aplicaţii urmăresc în principal să amelioreze trauma rudelor decedaţilor prin facilitarea tuturor proceselor şi procedurilor, începând de la achiziţionarea sicriului şi a altor obiecte necesare, până la închiderea conturilor bancare sau de social media.
Simplifia este un start-up cu 22 de membri (foto), care furnizează un software pe care agenţiile de pompe funebre le pot folosi pentru a le oferi clienţilor un sumar al cheltuielilor şi o transparenţă a procedurilor. În plus, prin intermediul platformei, rudele pot rezolva şi formalităţi precum închiderea contului de pensie a persoanei decedate.
O afacere similară este AdVitam, care este un fel de magazine online nişat pe funeralii. Fondatorului Philippe Meyralbe i-a venit ideea după ce a fost nevoit să treacă printr-un proces cinic la înmormântarea tatălui său, care l-a obligat să fie atent la chestiunile administrative în loc să încerce să le aline suferinţa rudelor îndurerate. Astfel, prin intemediul AdVitam, familiile decedaţilor pot găsi sprijinul necesar în organizarea înmormântării, fără drumuri pentru căutarea sicriului sau a altor lucruri.
Desigur, acestea nu sunt singurele afaceri inedite din segmentul funerar. Spre exemplu, un start-up a înfiinţat o platformă de crowdfunding pentru înmormântări, un altul creează parfumuri inspirate de mirosul din timpul vieţii al persoanei decedate, în timp ce o altă afacere îi invită pe oameni să achiziţioneze coduri QR, care direcţionează către muzica preferată a defuncţilor şi care pot fi aplicate pe cruci.
Potrivit Institutului Naţional de Statistică din Franţa, în 2050 sunt aşteptate aproximativ 770.000 de decese, faţă de 531.000 câte au fost raportate, spre exemplu, în anul 2000, iar piaţa deja a crescut cu 25% din 2006 până în 2016, în timp ce în 2018 piaţa funerară a fost cotată la 2,5 miliarde de euro. Aşadar, bani mulţi.
Citiţi şi Înmormântarea la Moldova
Va fi piaţa funerară din Franţa reticentă la inovaţiile în domeniu ale tinerilor antreprenori sau beneficiile utilizării platformelor lor nu vor putea fi trecute cu vederea.
Citiţi şi
Când pozele nu mai au nicio legătură cu realitatea
Cum a schimbat tehnologia divorţul
Tehnologizarea lui Cupidon – Zoe
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.