Învăţământul românesc este în criză de mai mulţi ani, iar politicienii care s-au perindat în tot acest timp pe la Ministerul Educaţiei nu au găsit soluţiile pentru a remedia problemele unui dintre cei mai importanţi piloni ai societăţii. Pe lângă lipsa de interes manifestată la cursuri, rata abandonului este o realitate tot mai pregnantă. De aceea, guvernanţii iau în calcul să îi aducă pe elevi şi să-i ţină în bănci cu un stimulent financiar pentru prezenţă.
Laura Dragomir, consultant de comunicare în business, a prezentat atât faptele, cât şi propriile concluzii cu privire la iniţiativa guvernamentală. Redăm mai jos integral postarea acesteia:
“Raportul de Guvernare al PSD prevede vouchere de 10 lei/elev pentru fiecare zi de școală cu prezența integrală.”
Ideea de a plăti copiii să meargă la școală nu este românească. Pornind de la faptul că zilele în care copiii învățau de dragul de a învăța sunt istorie, America testează de câțiva ani stimularea financiară pentru elevii care și învață, NU DOAR SUNT PREZENȚI la ore!
În cel mai nou experiment au fost selectați 7.000 de elevi de la școli din Houston, Texas și din Washington, DC. Valoarea Programului a fost de 7 milioane $ pentru aprox. 7.000 de elevi.
Criteriile după care copiii primeau bani au fost: participarea la ore, comportamentul și atitudinea, sarcinile în cadrul școlii, rezultatele la teste și dacă își făceau temele pentru acasă.
Rezultatele generale ale experimentului:
Dintre cei 7.000 de copii care au beneficiat de stimulente financiare, doar:
- 1% au mers mai des la școală ca de obicei
- 28% au comis mai puține infracțiuni (și-au îmbunătățit comportamentul)
- 13,5% au avut dorința să-și termine temele pentru acasă
- Niciun elev nu a avut rezultate mai bune la testele standard anuale
În Houston, Texas:
- A crescut oarecum performanța elevilor la testele standardizate de matematică, dar au scăzut dramatic notele la reading tests – nu înțelegeau ce citeau (analfabetism funcțional). Așadar, pentru că lectura nu era plătită, au renunțat la a mai citi și a înțelege ce citesc
- 20% dintre cei care au rezolvat mai multe probleme de matematică pe parcursul anului școlar au eșuat la evaluarea anuală la matematică, nu au luat note de trecere
În Washington D.C., doar:
- 17% și-au îmbunătățit competențele la matematică
- 15% au luat note mai mari la reading tests
Acesta nu este singurul Program de stimulare financiară a elevilor. În unele școli din New York, părinții primesc 300$/semestru pentru a-și trimite copilul la școală, cu condiția ca acesta să învețe bine iar părintele să participe la cel puțin 3 întâlniri cu profesorii. În unele școli din Chicago elevii primesc 50 $ pentru un A (nota 10), 35 $ pentru un B și 20$ pentru C. Iar în Dallas, elevii unor școli primesc câte 2$ pentru fiecare carte pe care o citesc.
Și, mai important, banii intră într-un cont pe care elevul îl poate accesa doar la absolvirea liceului.
De ce astfel de Programe nu și-au atins scopul?
Elevii au fost entuziasmați că vor câștiga bani și au înțeles că este de ajuns să se conformeze criteriilor de recompensare. Însă astfel de Programe nu au luat în calcul procesul de învățare la copii, cum aceștia să dea un sens actului de învățare, cum să înțeleagă și cum să rețină. Câti copii dintre cei care erau recompensați financiar credeți că rămâneau după ore să spună profesorilor ce nu au înțeles? Ei bine, NICIUNUL!
Continuarea, aici.
Și tu poți scrie pe Catchy!
Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.
Citiţi şi
Bolile cu transmitere sexuală – o mare problemă în lipsa educației
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.