Acum 30 și mai bine de ani…
Ne dădeam cu ce se găsea pe față, dacă!, demachiatul mai putea aștepta până dimineață, de care ne mai despărțeau de fapt doar vreo 2-3 ore, că nu murea nimeni, iar protecția solară se făcea doar cu bronzul obținut după o arsură dureroasă. Și dacă aveai norocul să nu te sâcâie vreo acnee mai rebelă decât tine ori ce știu eu ce alte probleme, cui îi păsa de creme, loțiuni și alte alea? Te spălai cu apă și săpun, te mai strângea pielea, dându-ți de înțeles că ceva nu-i în regulă, dar treceau ani până chiar începeai să te preocupi și de nevoile ei. Pentru că așa au fost vremurile înainte de-a fi inundate rafturile magazinelor cu produse cosmetice de toate neamurile: găseai doar lapte Doina și creme Ponds (la care făcuse reclamă chiar Regina Maria, aveam să aflu mai târziu), Nivea, Apidermin, Helena Rubinstein (da, niște norocoase eram!), rar Gerovital – dar nu era pentru 20 de ani!, sau cele făcute de farmaciste cu vitamine urât mirositoare și lanolină. Și nu doar produsele lipseau, ci și modelele, și sursele de informare. Pentru că cine să se preocupe de asemenea fleacuri…
… și acum
Ei, dar “fleacurile” astea au devenit treptat importante. Și organic – că oglinda nu mințea, dar și indus – pentru că o întreagă industrie a pătruns după ’89 atrăgând atenția asupra îngrijirii tenului (skin care) ca marcă de sănătate și frumusețe. Iar noi, nu puține, năucite de așa o diversitate colorată și promițătoare de minuni, am căzut în varii capcane până când am ajuns la ce ne făcea bine, ne datoram și ne și permiteam, de fapt. Pentru că cel mai greu a fost să ne educăm a cumpăra puțin și bun (eficient), dar scump, în loc de mult și prost (ineficient, dacă nu cumva chiar dăunător), dar ieftin.
Cum naiba să te descurci, singură, sub asaltul ispititoarelor reclame și tirul părerilor lipsite de consistența informației, experienței și cunoașterii? Eram din nou în dificultate. La așa o diversitate, de unde Dumnezeu să știu ce mi se potrivește? În orice magazin de beauty sau în farmacii, unde sunt dermatocosmeticele, sunt zeci de branduri. E bine să presupunem că de vreme ce sunt acolo, or fi bune toate. Că altfel, n-ar fi pe raft? Știu și eu? Pentru că încurcate sunt căile marketingului! Și atunci ce ne rămâne de făcut?
La salonul de cosmetică
Dacă te duci într-un salon, gama de produse este limitată și, cu rare excepții, nu găsești mai mult de două branduri: cele care s-au descurcat mai bine cu prezentările și discounturile în fața proprietarilor. Care nu întotdeauna sunt de meserie, să ne înțelegem, și țin cont de sfaturile cosmeticienelor. Care, mai profi sau nu, chestiunde de noroc, sunt și ele condiționate de vânzarea cremelor cu care lucrează… Un mic cerc vicios. Sigur, e foarte posibil ca ele să se potrivească tenului tău o perioadă de timp. Dar dacă mergi de ani de zile în același loc, iar cremele și tehnicile nu se schimbă, trebuie să știi că nevoile tenului tău se schimbă, și atunci cosmeticiana și produsele salonului nu-ți mai sunt utile. Care-i pasul următor? Magazinul, nu?
În magazin
Ei, aici trebuie să treci testul răbdării – să compari branduri, prețuri, că ai un buget și vrei să îl valorifici la maximum. Cumperi din prima? Greșit! Și uite de ce!
Cel mai frecvent lucrurile se întâmplă așa:
– cum te oprești la un stand, cum ți se oferă asistență fie din partea unui reprezentant al magazinului sau, dacă ești norocoasă, te preia unul al brandului (care, teoretic, ar trebui să știe mult mai multe despre produse);
– spui ce fel de ten ai (dacă știi :)) și ce nevoi, și începe înșiruirea ofertei acompaniată de câteva testări pe… pielea mâinii. Deși știi bine diferențele față de ten, uneori te mulțumești cu acest test și… cumperi. Șansa să fi greșit e destul de mare…
– alteori, ești tentată să încerci direct pe o zonă a feței, dar rezultatul va fi la fel de irelevant – pe o piele nedemachiată și netonifată nicio cremă, oricât de bună, nu acționează la potențialul său. Deci, informație și folos zero! Dar, din nou, poate, totuși, cumperi.
– se mai întâmplă, dar destul de rar, ca brandul să aibă disponibile eșantioane și dacă nu ești client, și, după ce te-ai informat, să-ți iei răgazul să testezi acasă. Deci, nu cumperi imediat. Bun! Numai că aici apare un alt mic inconvenient: nu primești eșantioane din toate produsele – ca să poți parcurge toți pașii – și nici în cantități suficiente (10 ml) ca să poți observa efectele după 3 zile măcar. Așa încât, tot nu poate fi vorba de un ajutor semnificativ, dar tot e mai mult decât încercatul pe mână…
Internetul
Normal ar fi ca, dacă ți-a plăcut, să mai cauți, de siguranță, niște review-uri pe site-urile destinate înfrumusețării. Ocazie cu care constați că nu ți-e de niciun folos: toate sunt comunicate de presă și nu experiențe cu produsul! Treci pe internațional și măcar afli câteva lucruri care îți pot întări sau risipi prospăta convingere că ai găsit ce căutai – vechimea brandului, de când se ocupă (și) de skin care (că poate e mai cunoscut pentru pantofi sau oale de bucătărie), ce ingrediente folosește și ce capacități de cercetare are (că poate de aia nu sunt tocmai ieftine) și tot așa… Până aici, pare a fi cel mai înțelept lucru pe care l-ai putut face – să nu te repezi la cumpărat până nu ești cât mai sigură că face bine și că face banii! 🙂
Tratamentul în magazin
Dacă ai în vedere scopul – alegerea celei mai bune creme cu care vei trăi cel puțin 6-8-10 luni (depinde de “foamea și setea” tenului tău), dimineața și seara (ce-ți spuneam că seamănă un pic cu alegerea partenerului!) și felul în care vei arăta – vei găsi și timpul, și vei trece și peste posibilele inconveniente sau prejudecăți. De genul:
– n-am timp (pe bune?)
– e un spațiu public și toată lumea se va holba la mine (nu uita că e populat de femei ca și tine, în căutare de soluții, iar tu ești cea privilegiată, restul te pot doar invidia)
– rămân fără make up (nu, dacă chiar trebuie să pleci cum ai venit, rapid îți poți reface “fața”, că doar ești într-un magazin de beauty)
– nu e de bonton să primești tratamente gratuite (serios? să mă invite numai și m-aș duce de 2-3 ori pe an, tot la alt brand, să aflu ce s-a mai lansat, ce mi s-ar potrivi mai bine, și ca să am la ce mă gândi pentru următoarea schimbare de creme, dacă e cazul. Fericită e femeia care știe! :))
Și acum, plusurile incontestabile:
– pașii sunt urmați ca la carte și poți învăța multe, poate încă neștiute (de obicei, ponturi de brand referitoare la tehnica de masaj ori la succesiunea și aplicarea corectă a serumurilor și cremelor); pleci reconfortată și cu o stare de bine pe care nu trebuie să ți-o mai descriu eu; ești pe drumul cel bun care fie te va duce la crema potrivită, fie o va exclude de pe lista ta, ceea ce este tot un punct câștigat.
Dar, din păcate, puține branduri oferă tratamente în magazine, deși este cea mai onestă, corectă și eficientă metodă de a convinge clientul de calitatea produselor și de a-l educa. Mai spun o dată, clientul cunoscător și mulțumit devine cel mai fidel, dar și un excelent ambasador de brand. Convins, nu “cumpărat”. 🙂
Poate e timpul ca producătorii să înțeleagă această legătură directă cu clientul, să investească în educarea cumpărătorilor prin sesiuni de tratamente oferite viitorilor cumpărători. Imediați sau aspiraționali. Competiția între branduri ar trebui să se dea onest direct la scaun, prin proba de foc – acțiunea sinergică a unei game potrivite tipului de ten. Nu mai spun ce bine ar fi dacă măcar în marile magazin de beauty ar exista aparate care să determine acest tip de ten, asupra căruia majoritatea consumatoarelor au vagi impresii. Pentru că, necunoscând transformările hormonale inerente sau câteodată bruște, dramatice, prin care o femeie poate trece de-a lungul vieții, nu vor înțelege nici semnalele date de piele și nici nu le vor răspunde potrivit.
Și acum, vă întreb, doamnelor, v-ar fi de ajutor un tratament în magazin pentru a vă alege cremele de față?
Citiţi şi
De ce și-ar face cineva implant de păr – convingeri, pe bune!
Ce mâncăm pentru a ne controla greutatea
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.