6 din 10 români ar achiziționa dispozitive Smart Home

17 September 2021

6 din 10 români ar achiziționa dispozitive Smart Home iar primul loc din casă unde le-ar integra este bucătăria (54%).

În contextul creșterii apetitului populației pentru noile tehnologii, inteligență artificială și realitate virtuală, Reveal Marketing Research a derulat un studiu la nivel național despre gradul de penetrare a dispozitivelor smart în România pe categorii de soluții inteligente, dar și intenția de cumpărare în rândul românilor. Studiul Reveal Marketing Research s-a realizat la nivel național pe un eșantion de 1.007 respondenți, în perioada 16.07.2021 – 22.08.202. Astfel, 67% dintre românii care declară că intenționează să achiziționeze dispozitive de tipul Smart Home ar alege să le integreze în bucătărie (54%), dormitor (25%) și living (18%).

63% dintre români sunt dispuși să plătească până la 3000 de euro pentru electronice și electrocasnice smart

Potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research, cei mai mulți dintre respondenți sunt dispuși să investească în dispozitive smart și își doresc în special electrocasnice smart – cuptor, mașină de spălat, etc. (53%), electronice smart – prize smart, întrerupătoare smart, tv smart, etc. (50%) și sisteme smart – sisteme de supraveghere, automatizări smart, etc. (43%). Doar 38% dintre respondenți declară că ar investi în automatizarea unei uși – ușa să poată fi controlată cu ajutorul unei aplicații.

De asemenea, studiul Reveal Marketing Research mai arată că, în noua eră digitală, deciziile de cumpărare nu mai sunt influențate de criterii precum vârstă, venit, educație sau regiune geografică. Importante sunt acum siguranța și confortul (53%), iar eficiența energetică se află pe locul doi ca importanță, fiind menționată de către 4 din 10 respondenți. Toate acestea se traduc printr-o creștere a interesului față de produsele și serviciile digitale pe care, conform studiului realizat de Reveal Markeing Research, 21% dintre români și le doresc deja (57%).

Folosirea dispozitivelor smart este cheia unui trai smart

Potrivit studiului, cei care declară că iși doresc să integreze dispozitive smart in propria locuință cred că folosirea unor astfel de dispozitive contribuie la un trai mai confortabil (56%). De asemenea, un trai smart mai înseamnă optimizarea spațiului de acasă și eliminarea surplusului (47%) precum și planificarea consumului și reducerea risipei alimentare (46%).

Totuși, patru din zece locuințe din România au deja integrate soluții smart

Circa 42% dintre locuințele din România au deja integrate dispozitive inteligente, potrivit studiului Reveal Marketing Research. Conform datelor, sufrageria este primul loc în care respondenții declară că au integrat deja dispozitive smart (52%). Topul este completat de bucătărie (25%) și dormitor (28%).

Despre Reveal Marketing Research
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. Cu o expertiză în peste 20 de industrii, Reveal Marketing Research crede că cercetarea de piață reprezintă baza deciziilor corecte și a poziționării brandurilor. Soluțiile calitative și cantitative ajută de 13 ani companii din România și Europa.

(Cine își caută apartament în ansambluri rezidentiale și studiază anunturi imobiliare știe că locuințele de lux sunt deja utilate cu dispozitive smart.)



Citiţi şi

Lucrezi de acasă? Iată cum să îţi creezi spaţiul perfect pentru muncă

Graba

Burnout în dormitor?

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro