Produsele ecologice câştigă popularitate în toată Europa, inclusiv în România, unde tot mai mulţi români sunt dornici să adopte un stil de viață mai sănătos. Peste 30% dintre români consumă produse ecologice și sunt de părere că un comportament responsabil are impact pozitiv asupra mediului înconjurător (86%), conform studiului realizat de Reveal Marketing Research în parteneriat cu Retail-FMCG pe un eșantion de 1024 de persoane.
- 32% dintre români obișnuiesc să consume produse ecologice de 2-3 ori pe săptămână (n.red: nu știm dacă gustoasele frigarui ori chiftele există și în varianta ecologică, dar n-ar fi deloc rău)
- 6 din 10 români declară că iau măsuri pentru a contribui la reducerea poluării și îmbunătățirea calității aerului.
- Românii, tot mai interesați de a duce un stil de viață sănătos (44%).
Tendința către un stil de viață sănătos este prezentă la 3 din 10 români și constă în dorința de a proteja mediul înconjurător (17%), de a face mai mult sport (15%), de a fi mai cumpătat (14%) și de a consuma produse ecologice de câteva ori pe săptămână (32%). Printre beneficiile consumului de produse ecologice se numără:
Produsele bio sunt mai hrănitoare (38%)
Au un conținut mai ridicat în vitamine, minerale și antioxidanți (55%)
Originea verificată a produselor (39%)
Calitatea garantată a produselor (54%)
Reconectarea cu natura (45%)
Românii pun sănătatea familiei pe primul loc
32% dintre români pun sănătatea familiei pe primul loc, ceea ce îi determină să aleagă produse ecologice săptămânal. Ambalajul generat prin metode sustenabile a devenit un real interes pentru 61% dintre români, aceștia fiind interesați în egală măsură atât de ingredientele produselor alimentare, cât și a celor de îngrijire sau curățenie. Pe lângă alimentație, românii dau dovadă de responsabilitate și prin inițiativa de a contribui la reducerea poluării si îmbunătățirea calității aerului (60%).
***
Metoda de colectare pentru proiect este CAWI (computer assisted web interview). Datele au fost colectate lunar, în perioada 04-10.06.2021, pe un eșantion reprezentativ national (urban și rural). Marja de eroare este de +/-3%. Nivel de încredere: 95%.
Citiţi şi
Femeia modernă și magia Sărbătorilor: echilibru între tradiții și grija de sine
Ce trebuie să conțină garderoba de sport a unei femei active
Lansarea BIC® Soleil Escape în România: o seară de răsfăț senzorial
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.