Noua ofertă de la Romtelecom, promovată intens la televizor, sună foarte bine. Și nu mă refer doar la vocea Loredanei Groza sau la ritmul săltăreț al hitului „Ziga Zaga”, retextuit să vândă „trei servicii împreună”. Altceva mi-a atras mie atenția: pe numai două servicii, eu plătesc dublu. Da, da, la aceeași companie.
Oare cum de nu m-au sunat deja agenții comerciali ai Romtelecom? – m-am întebat nedumerită. Că altfel sunt extrem de grijulii ca nu cumva clienții vechi să rateze vreo „promoție specială”, ale cărei detalii nu sunt niciodată disponibile pe site. E adevărat, toate acele oferte extraordinare presupuneau, în final, să plătesc mai mult… Le-am refuzat, nerecunoscătoare. Poate de-aia n-au revenit acum, să-mi spună că aș putea să-mi înjumătățesc factura..
Nu-i nimic, am telefonat eu. O operatoare amabilă m-a sfătuit să-mi reconfigurez singură, on-line, serviciile din abonament. Fiindcă aș scuti, astfel, vreo 2,5 euro pe lună! Nițel nedumerită, m-am pus pe treabă.
Am găsit repede „Pachetul de iarnă”, cântat de Loredana. Detaliile au fost, însă, mult mai greu de dibuit. Surpriză! Oferta de 59 roni pe lună e, de fapt, în euro… Cu litere microscopice și aproape transparente, undeva spre sfârșitul documentului, vin lămuririle: „Prețul Pachetului de servicii este de 12,4 euro cu TVA.” La care se adaugă minim alți 1,7 euro, chiria lunară pentru cel mai ieftin tip de receiver. Daca ai două televizoare, abonamentul ajunge deja la 15,88 euro. Adică sare de 75 de roni, chiar la cursul de referință utilizat pentru reclamă.
Dar asta nu e tot! Ca să te încadrezi în această țintă lunară ar trebui să nu suni niciodată pe nimeni. Fiindcă oferta de telefonie are zero minute incluse. Adică, orice apel va fi taxat suplimentar, cu între 10 și 15 cenți minutul. Dacă vorbiți doar cinci minute pe zi, și numai în rețele fixe, mai adăugați la factură 15 euro! Asta nu se mai spune în reclamă.
Ca să te bucuri de această minunăție de țeapă, trebuie să închei un contract pe 24 de luni. Rezilierea lui atrage penalități de natură să-i descurajeze pe clienții care s-au lăsat păcăliți de o publicitate mincinoasă. Dealtfel, orice modificare în relația contractuală cu Romtelecom implică din partea clientului un angajament pe minim doi ani – chiar dacă nu e vorba despre vreo ofertă „fidelizantă”, ci pur și simplu de o recalibrare a serviciilor standard. Adică, ar trebui să accept că, timp de doi ani, nu pot opta pentru un abonament mai ieftin – de la ei sau de la alții. Iată de ce m-am decis să profit de expirarea contractului și să mă portez rapid în altă rețea. Nesimțirea trebuie totuși penalizată.
Citiţi şi
Reclamă la Scandaleyes Reloaded Mascara interzisă în UK
Reputație șubredă, succes zero
Mercedes-Benz: Cel mai bun sau nimic!
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.