Dacă cumva te gândeşti să-ţi iei o maşină, atunci poate e util să ştii că Toyota:
- a primit pe 26 iulie 2011, onorantul titlu de “brand-ul cel mai verde” în prima ediţie a topului “Cele mai verzi mărci la nivel mondial”
- a vândut, din 1997, 3,2 milioane de vehicule hibrid Toyota şi Lexus.
Pentru stabilirea scorului de performanţă verde s-a făcut ditamai cercetarea. Metodologia de măsurare utilizată în raportul “Cele mai verzi mărci la nivel mondial” a fost dezvoltată de către Interbrand împreună cu Deloitte, scorul verde fiind astfel gândit încât să poată fi aplicat pentru mai multe industrii. Studiul a luat în considerare informaţiile publice despre poziţionarea unei mărci în raport cu mediul şi percepţia opiniei publice – aşa zisa “imagine verde”, pe care marca o are în societate. Interbrand a intervievat şi 10.000 de consumatori din cele mai mari zece pieţe ale lumii, incluzând Statele Unite ale Americii, Japonia, China, Germania, Franţa, Marea Britanie, Italia, Brazilia, Spania şi India.
Aşadar iată ce a condus la încoronarea Toyota:
- că după modelul Prius, aflat acum la a treia generaţie, în 2010, Toyota a introdus tehnologia hibridă şi pe vehiculul compact Auris, iar în 2012, va lansa Prius Plug-in Hybrid
- că Toyota a publicat în luna martie 2011 “Viziunea Globală Toyota” în care producătorul declară că va acţiona în continuare, pe termen lung, în armonie cu natura, reducând emisiile de dioxid de carbon de-a lungul întregului proces prin care trece un vehicul de la proiectarea sa şi până la vânzare şi va conserva resursele naturale prin reciclare
- că fabrica Toyota din Valenciennes, Franţa, are un perete solar, fabrica din Derbyshire, Marea Britanie, are instalat un panou solar la scară, iar la Centrul de Logistică din Zeebrugge, Belgia, există o instalaţie cu două turbine de vânt.
Clasamentul, metodologia, dar şi concluziile studiului referitoare la alte branduri foarte cunoscute pot fi găsite aici.
Citiţi şi
SUV Fest. Testezi și te distrezi!
Salonul Auto de la Frankfurt – Festin sau declin?
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.