Mads Mikkelsen: „Am o viaţă dincolo de ecran”

11 April 2013

Deţine doi copii şi un rol de presupus pedofil. Cunoscutul actor Mads Mikkelsen a explicat pentru catchy.ro de ce nu vrea ca fiul lui să îl ia drept personajul din „Vânătoarea” lui Thomas Vinterberg

La ultima ediţie a festivalului de film de la Cannes, actorul danez Mads Mikkelsen s-a ales cu premiul pentru cea mai bună interpretare masculină pentru rolul din drama – nu thrillerul, accentuează regizorul! – „Vânătoarea”, de Thomas Vinterberg. Cei doi se află la prima colaborare, iar cineastul a ales un subiect cel puţin dificil.

Potrivit sinopsisului oficial al filmului, Lucas (Mikkelsen) este un bărbat în vârstă de 40 de ani, care locuieşte într-o comunitate restrânsă din nord. Tocmai a reuşit să treacă cu bine peste un divorţ dificil, cu consecinţe nefaste pentru fiul celor doi, şi-a găsit o iubită şi a obţinut o slujbă de educator la grădiniţa din localitate. Din nefericire, în timp ce afară ninge feeric, iar creştinii aprind lumânările de Crăciun, un zvon ruşinos se împrăştie printre oameni exact ca un virus. Prietenii de vânătoare de până mai ieri se transformă acum în inamici isterici gata de orice. Lucas se trezeşte singur în faţa unei haite. Iar acuzaţia de care trebuie să se apere este una dintre cele mai grele: pedofilia.

Alexandra Olivotto: Cât a contat faptul că şi tu ai copii în realizarea filmului „Vânătoarea”?

Mads Mikkelsen: Nu a contat deloc. Nici faptul că eu am copii, nici faptul că regizorul Thomas Vinterberg este părinte la rândul lui. Frumuseţea acestui scenariu a fost… Să formulez altfel… Când am citit scenariul prima dată, m-a dat peste cap şi m-a enervat, dar nu am reuşit să dau vina pe nimeni. Am înţeles perspectiva celui mai bun prieten al lui, pe cea a soţiei acestuia, pe aceea a educatoarei, pe aceea a fetiţei…

Cum te-ai documentat pentru rol?

Păi, personajul meu lucrează de doar două săptămâni la grădiniţă, iar, înainte de asta, a fost profesor de liceu. Am citit despre cazuri reale, dar scenariul nu se bazează pe unul sau două cazuri, ci e inspirat de vreo cincisprezece cazuri pe care Thomas le-a cercetat. Însă nu despre asta e filmul nostru. Nu spun că molestarea copiilor nu e ceva frecvent, cazurile sunt foarte numeroase. Dar „Vânătoarea” este un film despre cum o dragoste enormă se transformă într-o teamă la fel de mare şi distruge o întreagă comunitate. E uşor de înţeles, totul se întâmplă din dragostea nemărginită pentru un copil. Dacă un prieten de-ai mei s-ar afla la mine în casă şi i-ar spune copilului meu „Poţi să taci? Eşti mult prea zgomotos”, păi acel prieten nu mi-ar mai călca pragul în veci. Imaginează-ţi ce aş face dacă aş crede că fiul meu e molestat de cineva… Ce se întâmplă cu copiii noştri are un impact enorm asupra noastră.

Cum ieşi din pielea unui astfel de personaj odată ce camera s-a oprit din înregistrat?

Când camera s-a oprit, am şi ieşit din pielea lui Lucas.

Aşa de repede? De ce?

Chiar nu vreau să rămân în ea (râde). Eu sunt de părere că trebuie să intri rapid în pielea personajului şi să ieşi la fel. Asta e misiunea unui actor. Totodată, cred că trebuie să lăsăm la uşă „civilizaţia” noastră, să o analizăm şi apoi să o reluăm. Uneori ai o scenă grea, ai lucrat 10 ore la ea, eşti obosit, emoţiile te-au copleşit, dar tot ieşi din starea asta înainte să îţi întâmpini copiii. Nu vreau ca fiul sau fiica mea să îmi spună „Salut, Lucas!”. Am o viaţă dincolo de ecran.

L-ai fi jucat altfel pe Lucas, dacă era vinovat de molestarea copilului?

Da!

Cum ai fi construit un astfel de personaj? Apărându-l sau acuzându-l?

Apărându-l, dar să apăr ce a făcut… Dacă nu ar fi fost lipsit de scrupule apropo de fapta lui, l-aş fi jucat într-un fel. Dar, dacă era un psihopat convins că nu a molestat copilul, ar fi fost o poveste diferită, nu cred că aş fi ştiut de unde să îl apuc, cum să îl apăr. Din fericire, nu de asta se ocupă filmul. Noi nu am făcut un thriller. Noi nu am vrut să existe în mintea spectatorului nici măcar suspiciunea că Lucas ar putea fi vinovat. Pe noi ne-a interesat subiectul afecţiunii dintre prieteni şi colegi. Dacă făceam un thriller nici nu ne-ar fi păsat cine sunt acei prieteni şi colegi. Dacă am fi făcut un thriller, modul în care l-am jucat pe Lucas ar fi fost complet diferit.

Produs de Zentropa, compania lui Lars von Trier, şi distribuit în România de Independenţa Film, lungmetrajul „Vânătoarea” are premiera în data de 19 aprilie și va rula, în prima săptămână, în cinematografele Hollywood Multiplex, Cinema Studio (între 22 – 25 aprilie), Movieplex (Cinema Plaza), Grand Cinema Digiplex (Băneasa), Cinema City (Cotroceni), Cinema Elvire Popesco, Union, NCRR (Muzeul Țăranului Român) și Europa, în București, urmând ca în următoarea perioadă să ruleze în cinematografele din toată țara.

Filmul va deschide cea de-a noua ediţie a Festivalului Internaţional de Film Bucureşti (B-EST IFF), pe 15 aprilie.



Citiţi şi

Un alt fel de ‘cină de gală’ – The Menu

Aliaj de forță și vulnerabilitate – Bastarden / The Promised Land

Mads Mikkelsen în Bastardul, un alt fel de rege care renunță la tot pentru o femeie

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro