Băi, idioato, nu face copil, dacă nu ești în stare să îl crești

29 May 2015

Ioana DudaMă uit în jur și sunt din ce în ce mai convinsă că dreptul de a crește un copil ar trebuie să fie ca cel la vot: trebuie să fii eligibil, ca să faci asta. Cu reproducerea nu mai avem ce face. Că a zis bunul Dumnezeu să mergem și să ne înmulțim. Ce dacă suntem părinți execrabili? Noi să îi facem, că o avea El grijă de ei, apoi.

Dar să nu intrăm în abstract. Aici, la noi, acum. De ce, înainte de adopție, cel care dorește să salveze viața unui copil, trebuie să treacă prin teste de foc, timp îndelungat, înainte de a reuși să îl ia acasă? Să nu mai vorbim de cazul în care e vorba de o familie monoparentală, sau, și mai rău, un cuplu gay. Dar de ce nu se aplică aceeași politică sceleratului sau sceleratei, idiotului sau idioatei, pedofilulului, violatorului, frustratei, pițipoancei de mall, curvei politice (femeie ori bărbat)? De ce nu trebuie să treacă teste de integritate, bunătate, echilibru emoțional și mental? Hm? De ce?

De ce toți ”păduchii” care mergeau la sârbi, imediat după ’90, și făceau bișnită cu blugi, ciocolată, spray-uri și țigări, au avut dreptul să-și crească puii și să ne umple apoi de o clasă politică (de parcă am avea așa ceva) formată din bișnițari, mici afaceriști și hoți? Nu, nu sunt produsul societății. Ci a celulei societății. Iar lipitoarea naște lipitori.

Băăăi, idioato! Nu avea impresia că, dacă rămâi însărcinată, el o să rămână pe veci lângă tine și o să te iubească. Nu te gândi că o să îi golești conturile, pentru că ești mama copilului său. Gândește-te, idioato, că, după ce naști, o să ai chef în continuare să bați cluburile, să atârni zile întregi prin mall și să mergi la chefuri. Și, ghici ce? Copilul o să ți-l crească mă-ta și tac-tu. Iar tu și ăla de îi e tată o să îl vedeți odată la câteva săptămâni. Sau tu, fiind o mamă model, o să te duci să îl vezi în fiecare duminică, două ore? Știi, îi va fi bine la bunici. Oricărui copil îi e bine la bunici. Până la un punct. Când va ajunge la școală și va vedea cum ceilalți copii sunt aduși și luați de părinți, cum vorbesc despre plimbarea în parc cu mama și cu tata. Și se va întreba el cu ce a greșit. Și va ajunge să fie nervos, și agitat, și violent cu alți copii. Sau va suferi de o tristețe apăsătoare. Pe care va tot încerca să o mascheze. Așa va ajunge la nevroze, și mai apoi în depresie. Și vor trece ani mulți de psihoterapie, pastile, nopți nedormite, întrebări și frământări, până să își dea seama că vina nu e a lui, ci a nenorociților de părinți care l-au făcut, fără a fi capabili să îl crească frumos, în iubire. Dar el te va ierta, idioato! Va fi învățat că singura șansă de a se vindeca e iertarea. Însă eu nu te iert. Pentru că ai făcut să sufere un copil nevinovat.

orphan child

Înainte ca un om să crească un copil, ar trebui controlat la suflet și la minte. Altfel continuăm să umplem orfelinatele și penitenciarele. Nu e mai bine ca un copil să fie dat înspre adopție unei familii gay, decât să i se trunchieze sufletul într-un orfelinat? Știți foarte bine ce se întâmplă cu ei, după ce ies de acolo. Vai, mama lor. Puțini sunt cei care se salvează. De cele mai multe rămân pe stradă, nu își găsesc loc de muncă, și nu au o viață. Așa ajung să fure sau să dea în cap. Și vina nu e a lor. Sub nicio formă. I-a învățat cineva că nu e bine? Așa au văzut, așa fac. Ei trebuie să supraviețuiască.

Și ce dacă vorbim de familii monoparentale? O mamă sau un tată singur, cu suflet sănătos își va crește cu siguranță mai bine copilul decât minunata familie formată dintr-un bătăuș și o alcoolică.

Ne-am umplut de bărbați care suferă de complexul lui Oedip. Băi, dă-i drumu’. Dă-I un șut în c*r și trimite-l să își găsească serviciu și apoi spune-i că a venit momentul să se mute în chirie. Mai lasă-l să respire. Nu îl suna la 12 să întrebi dacă a mâncat prânzul. Are 35 de ani. Crezi că până la vârsta asta nu a învățat să își recunoască nevoile primare? Nu îi mai ține sub fusta ta, dezvoltând o obsesie emoțională pentru el, pentru că ești nemulțumită în relația de cuplu. E fi-tu, nu bărba-tu. Înțelegi? Ești bolnavă și îl îmbolnăvești și pe el. Iar el, la rândul lui, se va însura, dacă tu vei fi de acord, bineînțeles, cu una ca voi. Și uite așa vor naște un alt copil care va dezvolta complexe, frustrări și dezechilibre emoționale.

Știți de ce sunt așa de supărată? Pentru că m-am săturat să văd adolescenți care se droghează și se aruncă de pe blocuri. Pentru că nu mai suport să văd copile de 12 ani care trag din pungă. Pentru că nu mai vreau să văd tineri depresivi, care suferă,  fără a fi vinovați de ceva. M-am săturat de mânuțe întinse și ochi care te imploră să îi iei acasă, pentru că vor și ei iubire, și mângâiere, și joc, și tandrețe. Nu mai pot! Și voi, cei care i-ați făcut, inconstienți fiind, voi sunteți vinovați! Aștept să vă vină nota de plată. Și sper să vă doară. Tare.

Pe Ioana o găsiți toată aici.

Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂  Trimite-ne textul pe office@catchy.ro.



Citiţi şi

Când mama tace

Dragostea, compasiunea și blândețea

Un bărbat, două femei și mai mulți copii

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

  1. Anonim / 29 August 2015 2:51

    Ce anume este clar in acest articol?
    Par cugetarile indignate ale unei femei la menstruatie, coplesita de o realitate dura.
    Citez: “Și voi, cei care i-ați făcut, inconstienți fiind, voi sunteți vinovați! Aștept să vă vină nota de plată. Și sper să vă doară. Tare.” Auch! si din nou auch! Dar oare tu nu esti inconstienta aruncand sentinte atat de grave fara sa prezinti cateva dovezi si macar una-doua marturii.
    Problemele acestea sunt mult mai complexe decat le faci tu sa para printr-un limbaj licentios si afectat (mai schimba morcovii din cand in cand). E grav. Oameni ca tine. Vai! Sper sa nu ai copii pentru ca in stilul asta nu vor stii ce inseamna empatia si vor avea un bagaj considerabil de prejudecati.
    Singurul tau succes in urma acestui articol a fost cresterea orgoliului unor oameni care gandesc la fel ca tine: din culcusul lor caldut, alaturi de copiii lor bine crescuti si iubiti / fara copii imbratisand o viata de celibat pentru ca nu sunt pregatiti sau nu vor, privesc pe geam la noroiul de afara si dau din cap a repros crezand ca au gasit cheia fericirii si toti ar trebui sa le urmeze exemplul. E normal sa te superi cand privesti din exterior dar ti-e prea frica sa deschizi usa si sa infrunti problema. Nu mai bine le dai un avertisment? Sa sufere si mai mult, in cazul in care nu au suferit destul. Pentru ca ei procreeaza fiindca au avut aceleasi sanse la educatie ca si tine si ceilalti oameni de bun simt care nu fac copii fara sa isi testeze capacitatile intai, dar nu vor mai mult. Sunt rai. Ai fost curioasa vreodata sa afli povestea unei “idioate”, sa o asculti, sa empatizezi, sa afli CONTEXTUL?
    TOTUL E CIRCUMSTANTIAL. NU POTI SA REZOLVI PROBLEMA PRINTR-O SERIE DE “TESTE DE INTEGRITATE, BUNATATE, ECHILIBRU EMOTIONAL SI MENTAL”. WTF?!?! Imi pare rau, dar nu poti sa faci testele astea fara sa incalci vreo 2-3 drepturi umane fundamentale.
    Ii dai prin noroi pe toti si pe toate. Ma intreb oare ce rezultate ai avea la acele testari de care vorbeai? Asta depinde un pic si de comisie, poate ai noroc si faci parte din ea!

    Esti o proasta.

    Na! Acum cum te simti ca te-am tarat prin noroi putin?
    Nici nu voiam sa fac asta, doar ca se intampla sa fiu la menstruatie si pe la jumatatea comentariului deja ma enervasem bine de tot. Have a taste of your own medicine!

    Disclaimer: nu stiu ce culcus ai, ce trecut ai si nici nu ma intereseaza, priveste cu ironie acest comentariu. Singurele mele obiectii sunt: multitudinea de prejudecati de care dai dovada, incapacitatea de a construi o argumentare elocventa cu o tema atat de serioasa.

    Reply
    • Ramona / 29 August 2015 7:08

      Empatia de care dai dovada este egala cu a autoarei, nu esti cu nimic mai presus. Efluviul acesta foarte elocvent (din punctul tau de vedere) denota ca te simti “idioata” din descrierile autoarei. Putem, totusi, intelege ca omul trece orice cuvant, argumentatie, gest, prin filtrul propriu al gandirii, fie ea uneori inconstienta, si ii este fantastic de imposibil sa fie obiectiv cu privire la un subiect ce il “arde”.
      De cele mai multe ori, oamenii sunt predispusi sa retraiasca si sa incerce a repara traumele copilariei. Exemplul aratat de un psiholog american: o mama cu doi copii deja mari il favoriza in permanenta pe cel mai mic, dezvoltandu-i o atitudine de genul “totu mi se cuvine”. Ducandu-se cu toata familia la psiholog sa-si rezolve probleme de comunicare atat in cuplu, cat si cu/dintre copii, realizeaza ca favorizarea celui mic (mai multa atentie, mai multe lucruri cumparate lui, mai mult rasfat, etc) a intervenit la nivel inconstient. Mama fusese defavorizata, la randul ei, de catre parinti (fiind copilul mai mare), si in viata adulta isi “varsa” tot dragul asupra copilului ei mai mic, in incercarea de a-si repara trauma creata de dezinteresul parintilor in copilaria sa. Nu a putut realiza fara ajutorul psihologului ca, in acest fel, isi nedreptatea copilul cel mare, asa cum si ei ii se intamplase in trecut.

      Reply
      • Anonim / 29 August 2015 17:07

        Draga Ramona,
        Poate nu ma crezi, insa m-am bucurat tare mult sa iti citesc comentariul. Atat de mult incat am simtit nevoia sa iti si raspund, desi acest articol nu mai prezinta interes pentru mine de cateva ore bune. Comentariul meu trebuie privit ca un soi de pamflet si nimic mai mult. O ironie.
        De ce mi-a placut raspunsul tau? Pentru ca a venit insotit de un argument concret, bine exprimat (nu pot spune acelasi lucru despre multe dintre comentariile de mai jos). Da. Simt ca m-am imbogatit cu ceva citindu-te.

        Alt disclaimer: Nu o consider deloc proasta pe autoarea articolului. Dimpotriva, am aruncat o privire peste scrierile semnate de ea si am fost placut impresionata de creativitatea de care da dovada. In plus, are si un puternic simt al umorului (autentic chiar – se vede ca vine din interior).
        Asadar, as vrea sa ii transmit doar ca, citind restul scrierilor sale, mi-am transformat initiala sila in dezamagire. De ce? Pentru ca avea potential sa scrie mai bine (cu tot cu limbajul licentios). In plus, cred ca m-au agasat mai mult comentariile starnite printre cititori : extrem de limitate si, deseori, lipsite de substanta. (cu cateva exceptii). Tocmai de aceea mi-a placut atat de mult raspunsul tau, Ramona!
        So, Ioana, my bad!

        Cu drag,
        O idioata (dar din alte motive decat cele prezentate in articol)

        O zi frumoasa si spor in toate!

      • Ramona / 29 August 2015 19:19

        Iti multumesc pentru impresiile pozitive !
        Am sa fac un exercitiu si am sa dau un exemplu personal din care fiecare va intelege ce il duce capul. Si eu sunt un fost copil care a crescut la bunici pt ca mama era deja despartita de tatal relativ alcoolic si violent si o incurcam cumva in cea de-a doua casatorie. Pe urma, a plecat din tara cu mult iubitul sot, lasandu-ma cu un gol in suflet, pe care a incercat bunica, cum a putut sa-l umple. Acum bunica nu mai este, mi-e tare dor de ea, am iubit-o si o iubesc mai mult decat pe mama, recunosc !
        Pe mama abia anul asta am reusit sa o iert ca m-a parasit (desi venea in tara de 1-2 pe an si se ingrijea de cheltuielile mele, totusi ramanea golul, simteam eu ceva nasol, dar eram copil, nu prea intelegeam mai nimic din viata !!), sa constientizez ca am nevoie sa o iert ca sa merg mai departe, sa nu mai raman ancorata in trecut, caci tot mie imi dauneaza.
        In pofida sau poate datorita acestei copilarii, nu-mi doresc si nici n-am copii. Poate ca am considerat ca nu voi fi o mama suficient de buna, poate am vrut sa-mi traiesc mai mult timp copilaria candva “furata”, dar recunosc ca greseala repetata pe care am comis-o ca adult a fost sa ma atasez mult prea repede de oameni nepotriviti. Tocmai pentru ca aveam nevoie ca cineva sa-mi umple golul ala vechi. Am reusit, intr-un final, dupa multa suferinta si autocontrol sa-mi dau seama ca, de fapt, golul ala il pot umple singura, iubindu-ma pe mine cel mai mult. Am facut bine, am gresit, cine sunt altii sa judece si sa arunce cu pietre ?

        Eu cred ca autoarea articolului nu a fost in esenta rau intentionata, ba din contra. Se intampla multe situatii elucubrante, halucinante chiar, pe langa tot ceea ce societatea considera a fi normal si de bun simt acceptat. Iar asta chiar creeaza repulsie unui om normal, care gaseste firesc sa urle din toti rarunchii in fata nedreptatii umane, desi altceva constructiv nu prea ii este la indemana sa faca. Altii, ca si unele fervente comentatoare, raman doar pe patratica lor, imbuibati(e), reiterandu-si iar si iar ca ei(ele) si-au crescut si educat copilul fara pic de greseala. Perfectiunea, din pacate pentru noi toti, inca nu s-a inventat.

  2. Ruxa / 28 August 2015 13:41

    Autoarea a punctat foarte bine ce trebuia punctat….problema este ca articolul ei sau alte informatii de genul nu vor fi citite de cei mustrati in cauza decat poate intr-un procentaj foarte mic…iar ceilalti care il vor citi vor arunca cu pietre mi degraba decat sa-si asume ceea ce fac! Asta e unul din pacatele capitale ale omeniri, lipsa de asumare a ceea ce fac gresit!
    Eu sunt mama si ma declar Pro ideii ”Ti-ai facut copil, Creste-l!!! Cresteti impreuna!!!”
    Si in legatura cu pasatul la bunici…cu ce conceptii de viata ti-l vor creste?? ca bataia e rupta din rai?? sau ca e pacat sa porti fusta deasupra genunchilor?? Sau il vor cocolosi cu atentie si zero educatie?? Ce comportament vor vedea la bunici?? etc etc.
    Se spune ca Dumnezeu nu-ti da o cruce mai mare decat ai putea tu sa porti….idiotii sau idioatele care fac copii fara numar primesc acelasi si acelasi mesaj pe care refuza sa-l inteleaga: Invata sa fii responsabil! Invata de la copilul tau!!
    Eu invat zilnc de la copilul meu…cel mai mult ma invata cum sa pretuiesc viata! Sunt un dar si nu o cruce, cum am exemplificat mai sus, dar pentru unii sunt o necesitate prin care ar putea sa evolueze, dar daca ii primim ca pe nu stiu ce povara, atunci sa privim lucrurile dintr-o alta perspectiva.
    Suntem aici sa evoluam, insa ne indobitocim pe zi ce trece! Ar trebui insistat muuult de tot pe educatia sexuala in scoli si pe evaluarea psihologica a individului!
    Din pacate astea sunt vise in cazul multora….
    Cine are urechi de auzit o sa auda! Doar prostul nu cerceteaza in ziua de azi la cata informatie exista!

    Reply
  3. andreea elena / 3 June 2015 11:52

    Eu as sustine o initiativa de sterilizare chimica obligatorie pentru tot cei care sunt condamnati pentru infractiuni cu intentie cu victime copii (ai lor sau ai altora). Pedofili, femei care nasc copii si ii omoara sau ii lasa pe undeva, parintii violenti, cei care si-i vand, cei care si-i exploateaza prin munca sau cersetorie. Cred ca e in interesul intregii societati ca astfel de infractori sa nu aiba dreptul de a procrea.

    Reply
    • lavinia / 26 August 2015 23:49

      Chiar azi mi-au dat lacrimile vazand o femeie a strazii insarcinata pt a treia oara…dar copiii nu ii mai vad…ma gandeam cu cata nonsalanta ii abandoneaza…si ce sanse au eiin viata asta…ca tatal e probabil tot un homeless alcoolic..:(
      Si alta…care parea retardata cum isi lovea fetita care nu avea voie apoi nici sa planga si isi inghitea suspinele si lacrimile cu fata schimonosita de frica si durere…
      Nu stiu incotro ne indreptam…dar binele parca devine tot mai greu de gasit…

      Reply
  4. R / 31 May 2015 23:03

    dupa cele scrise in primul paragraf inclin sa cred ca esti religioasa. chiar crezi ca un suflet COMPLET NEVINOVAT se naste asa aleatoriu ca la loterie intr-o familie dezorganizata si sufera din cauza unor parinti denaturati ?? mie imi pare greu de crezut…

    Reply
  5. picatura / 31 May 2015 14:16

    @ laura, cam ce stii tu despre Ioana de arunci asa cu noroi? ok…ai dreptate, miscarile corecte sunt cele indicate de tine, o educatie sexuala sanatoasa, ajutor celor din jur si perspectiva sociala de ansamblu. cauzele sunt , din pacate, de nivel macro. dar? cum iti permiti sa pornesti de la premisa ca nu face nimic pentru societate? n-o cunosc personal pe Ioana, nu stiu daca mi-as fi permis sa adopt pozitia ei, dar e clar ca exprima exasperarea fiecaruia dintre noi

    @nico teoria ” o femeie, minim un copil” e clar deraiata. in contextul acesta, o simpla intrebare: ceva pentru cei din jur faci? daca nu, atunci e clar o problema 🙂 🙂 🙂

    Reply
  6. db / 30 May 2015 13:31

    Toata lumea asta este plina de copii care si-au pierdut parintii, prin abandon, deces sau divort, nu fiindca parintii respectivi nu si-ar fi dorit sa-si creasca copii, dar in vietile lor a intervenit ceva care a facut imposibil sa continue sa aiba grija de propriile progenituri. E cineva care poate sa spuna, de dinainte de momentul ala de interventie a sortii, ca stie sigur ca-si va putea creste copii pana cand se pot tine singuri pe picioare? Nu cred, n-am intalnit pe nimeni sa-si cunoasca viitorul cu certitudine, “omul propune si Dumnezeu dispune”. N-am intalnit inca nici in individ care sa poata spune cu certitudine macar daca peste un an va avea loc de munca, stie el sigur. Lasand la o parte limbajul, care e doar indicatorul relevantei articolului, ce propune autoarea este similar a ceea ce au propus fascistii lui Hitler, controlul nasterilor dupa criterii elitiste gandite de “savanti” defecti la cap.

    Reply
    • Nicky / 11 June 2015 22:21

      Vorbesti prostii!tu ai auzit de instinctul matern?Nici animalele nu-si abandoneaza puii,dar oamenii o fac.Nu exista scuze pt abandonul unui copil,pt neputinta de a-l creste si a-i oferi caldura si protectie.In Africa femeile mergcu copiii atarnati de gat oriunde.Pt a-i asigura copilului meu tot comfortul as fura si luna de pe cer.

      Reply
    • Eliza / 28 August 2015 17:46

      Mie nu mi se pare ca este asa rau ce propune autoarea. Gandeste-te ca o fata fara casa, care traieste literalmente pe strada (de genul celor de la Gara de Nord din Bucuresti), ar trebui sa se gandeasca atunci cand face sex, sa ii zica aurolacului de deasupra ei, macar sa nu isi dea drumul in ea. Pentru ca daca nu lasa copilul in spital, o sa il ia cu ea prin tramvaie sa cerseasca drogandu-l sau dandu-i alcool ca sa doarma si sa stea linistit. Chiar crezi ca este cinstit? Chiar crezi ca e ok? Ca eu nu…
      Si doar asa ca sa stii… Eu sunt unul din copii care au fost crescuti de bunici, exact cu pretul integritatii emotionale si sufletesti. Iau antidepresive de un si jumatate si tot de un an si jumatate fac terapie. Inca mi-e greu sa scap de ideea ca nu e vina mea ca parintii n-au avut gija de mine. Dar eu sunt unul din cazurile fericite, pentru ca am acces la terapie si prieteni… Ce sa zicem de cei care apeleaza la droguri si alcool? Ca asta le e karma? Ca e alegerea lor? Imi pare rau, dar eu nu pot fi de acord cu asa ceva…

      Reply
    • me / 28 August 2015 23:36

      Aha! Deci, controlul nasterilor dupa criterii crestine, ca asa “vrea Domnu”, ca doar El dispune, vi se pare mai ok. Ce-mi mai plac rahaturile astea motivationale, si cum se mai arunca totul in carca lui Dumnezeu, pentru ca unii sa isi scuze incapacitatea de a fi responsabili si sa poata dormi linistiti noaptea. Pe langa faptul ca mi se pare criminal sa faci copii si sa-i lepezi, mi se pare la fel de criminal sa faci copii pe care nu-i doresti. Si mi se pare de admirat un om care isi cunoaste limitele si care nu aduce pe lume copii pe care nu ii vrea. Asta se numeste responsabilitate. Poate ca un test psiho, inainte de a deveni parinte, ar fi o chestie buna.

      Reply
  7. Laura / 30 May 2015 8:10

    “Băi, idioato! Cand ai fost ultima dată în fata mMin. Invatamantului pentru introducerea Educatiei sexuale in Programa scolară…când ai cheltuit banii de chiloti de la Jolidon pentru a hrăni trei astfel de copiii…cand ti-ai dat banii de pantofi cu toc cui pentru a tipări afise educationale pe tema contraceptiei…cand ai iesit in stradă pentru conditii mai bune in orfelinate…cand te-ai oferit voluntara pentru campaniile de responsabilizare a tineretului privitor la cuplu si familie…cand ti-ai cheltuit banii ajutand o mama sau tata singur/a…si lista continuă…NICIODATĂ…altfel nu ai fi judecat, blamat si jignit oameni a caror poveste nu o cunosti…cum îti permiti?…esti idioata pentru ca ai impresia ca un articol agresiv te face mai jurnalista, mai scriitoare…a scrie cum ai scris tu înseamnă că nu întelegi nimic…like-urile pe fb si blog nu te fac o jurnalista sau scriitoare mare…ci una frustrată de lipsa succesului…adanceste-te in societatea în care traim, intelege-o si apoi scrie…asa poate vei fi bagata in seamă…hai ,sictir! Idioato!…iar daca nu îti place limbajul meu…poate ai inceput sa întelegi…poate…” Continutul nu-mi apartine, dar exprima clar ceea ce resimt

    Reply
  8. Mona Scarneciu / 30 May 2015 2:11

    Ma adresez doar celor care nu au copii, nu isi doresc si nici nu au infiat unul pana acum.

    Scrieti bine, dar… despre ce vorbiti?
    Va considerati mai evoluati decat altii, dar voi va impotriviti evolutiei.
    Aveti principii de parinti perfecti, dar voi nu sunteti parinti.
    Preferati sexul iubirii, dar va detasati moral de ceilalti.
    Oameni buni, nu mai confundati fulgii vostri zbarliti cu penele samanului!
    Traiti-va viata pe care ati ales-o si, poate n-ar strica sa va ganditi sa va iertati parintii.

    Reply
    • Vlad T. / 30 May 2015 10:14

      ma tem, doamna, ca faceti confuzie intre evolutia speciei si perpetuarea acesteia. A-ti folosi “echipamentul” din dotare nu te face mai evoluat. Greseala aceasta ne transforma in niste “termite”, numarand astazi mai mult de 7 miliarde cu “promisiunea” de a depasi 10 miliarde in urmatorii 25 ani. Sper ca, in afara vocabularului si a intelepciunii de care dati dovada, stiti si oleaca de bataie; O sa va foloseasca cand cele X miliarde de needucati dar flamanzi vor veni sa-si insuseasca laptopul de pe care “evoluati” acum, pentru a-si lua ceva de mancare…Parerea mea de profan (in domeniul cresterii copilului) este ca am deveni infinit mai evoluati daca am adopta TOTI copiii orfani, in loc sa fim egoisti si sa acceptam doar “sange din sangele nostru”. Un orfan are mult mai multe drepturi decat un copil nenascut. Dar eu vad coada doar la maternitate, nu si la Orfelinat.. Organizarea, estimarea, planificarea si in general folosirea capacitatilor intelectuale ne-au transformat in timp in cea mai “evoluata” specie. Satisfacerea exclusiva a nevoilor primare diferentiaza un OM de un umanoid…
      P.S. “traiti-va viata”, concept derivat din “carpe diem” este unul superficial si egoist. Ganditi-va pentru o clipa ca am fi, doar si pentru o zi, 7 miliarde de egoisti; Aveti/avem destule capacitati pentru supravietuire?

      Reply
  9. Nico / 29 May 2015 21:15

    M-am saturat groaznic sa tot aud placi de genul ” e dreptul fiecarei femei sa faca un copil”, o femeie nu este implinita decat daca are un copil”etc. Oameni buni, treziti-va din indobitocire si traiti-va viata cautand impliniri si pe alte planuri ca de facut copii e ataaaaaat de usor! Am 33 de ani, curand 34 si nu vreau copii, nici sotul meu nu vrea si stiti cat de implinti suntem?!? Nu am nevoie de un copil ca sa ma implinesc, am nevoie doar de un barbat care sa ma respecte, sa ma iubeasca si sa ma faca sa rad la prima ora a diminetiii. Am nevoie sa-mi fac toate momentele petrecute pe acest pamant pline de insemnatate, nu vreau sa fac compromisuri de dragul de “a intra si eu in randul lumii”. Nu vreau sa imi pun singura in spinare o asa mare responsabilitate pe care simt ca nu o pot duce pana la capat. Si simtind asta, NU FAC COPIL!!! “Eeee, lasa ca nu trebuie sa fii mama perfecta, creste el si singur.” Total gresit! Sunt de parere ca daca pt o amarata de masina e nevoie sa iei carnetul de soferi trecand printr-o serie de teste si examene, pt un lucru atat de serios de ce sa nu dai tu mai intai niste examene? De aia societatea noastra este bolnava, oameni buni! Pentru ca da, CEI SAPTE ANI DE-ACASA nu se refera doar la educatie ci la muuuult mai multe. Dar veti descoperi asta cand copiii vostri vor vizita foarte frecvent cabinetul psihologului. Cati viitori parinti citesc oare o carte de psihologie a copilului?!? Va zice fata, extrem de putini! E de ajuns sa dai o fuga pana-n parc. 🙂 Dar atunci cand educatia e minima, n-ai vazut multe la viata ta, n-ai pus si tu mana pe o carte, “ori ce femeie e datoare sa dea viata unui copil doar asa va simti cu adevarat aceea placere de a trai, de a stii pentru ce te trezesti in fiecare zi sa mergi la serviciu de a stii pentru ce te lupti in viata asta atat de aglomerata.” Mai bine incercati sa va impliniti si cu putina gramatica! Zic si eu.

    Reply
  10. ABio / 29 May 2015 21:11

    Sunt total de acord. Limbajul e binevenit pentru ca altfel nu ai cum sa spui!

    Reply
  11. Vlad T. / 29 May 2015 20:38

    :)) …ma asteptam la diverse reactii, dar la a contesta limbajul autoarei recunosc ca nu m-am asteptat. Asta e grija unora; ca nu te exprimi “politicos” cand prezinti una din cele mai grave probleme ale societatii moderne. Ipocritilor!!! va exprimati lacunar (nu laconic) numai in argou crezand ca e jargon, violati limba romana dintr-un hobby pervers (a se citi incultura) si aveti curajul sa scrieti pe blogul fetei ca nu ii iertati limbajul?! Da’ v-a cerut cineva iertare?! Pretiosilor… Sunt sigur ca nici fontul folosit nu v-a fost pe plac :). Ati fi vrut sa scrie in ritm iambic si rime vreo poezioara care sa te duca usor cu gandul la miile de umanoizi care se inmultesc pentru ca POT.. Acceptam orbeste “drepturilor omului” fara sa gandim vreo clipa la viitor. Mare parte dintre voi va inmultiti doar ca sa va justificati existenta. Lipsa valorilor (reale) nu va este suplinita de un copil. Nu e vina lui ca are parinti ratati care l-au condamnat la o viata sub-ordinara. Dar nici a celorlalti care se gandesc de doua ori daca sa-si lase femeia insarcinata doar ca aiba si ei o realizare in viata. Pana nu asigurati un viitor copiilor vostri n-ar trebui sa va mai ganditi la procreere. Nu exista notiunea de “sarac dar implinit” decat prin filme. Un copil costa. Mult. Daca abia va castigati painea de pe o zi pe alta sa nu va inchipuiti ca un copil va schimba asta. Dimpotriva. Si daca te gandesti ca un copil se poate autointretine, esti la fel de prost ca si tiganii aia de-i injuri pe strada cand vezi ca “plimba” 5-10 puradei. Un viitor adult sanatos se “fabrica” cu bani si afectiune / atentie..si cu educatie (aia pe care voi n-o aveti). Ca doar banii nu sunt de ajuns. Va mirati de ce societatea e plina de defecti sexual (a se citi gay)? Nu e chiar (numai) genetic. E de la parinti ;)… De la parintii aia care s-au gandit ca Freud a fost un bou si ca stiu ei mai bine ce e fericirea in familie… Lupta dintre generatii a existat dintotdeauna. Dar efectele acesteia cresc odata cu generatiile de frustrati pe care ii faceti pe banda rulanta. Sunt pline maternitatile de cei pe care va bazati ca va vor da voua pensie :)) .. Peste 30 de ani, cand ala micu’ de crezi tu ca-ti va duce numele mai departe (de parca e ceva important de transmis) o sa fie “stalpul societatii”, vei fi doar un batran care arunca cu acuze in dreapta si in stanga, fara a-si gasi curajul sa recunoasca ca singurul vinovat este EL. Azi. DUREX si YASMIN din plin ;). Si, ca sa nu va obositi sa va etalati talentul dactilografic tragand concluzii evidente, aveti dreptate, se vede ca NU am copii. Pentru ca astept. Sa infiez unul pe care voi n-ati fost in stare sa-l cresteti. In timpul asta, va satisfac nevestele, alea care s-au gandit ca un copil va vor transforma din cocalarul burtos bautor de bere, intr-un tata de tip Brad Pitt. Ei bine, tu nu esti Brad Pitt, cum nici nevasta-ta nu e Angelina. Frustrarea ei o alin eu (un timp), pe a ta o alina berea si site-ul porno de unde te-ai educat intru reproducere. Dar frustrarea lu’ fiu-tu cine o va vindeca?

    Reply
  12. ana / 29 May 2015 20:32

    ma uit la fotografia ta. si ma frapeaza discrepanta dintre fata ta placuta si limbajul folosit in articol..Cita duritate, ura chiar, transmite acest articol….nu in acest mod se ajunge la sufletul unui om, fie el si un tata sau o mama inconstienta, depravata, etc…
    apoi, nimic nu este la voia intimplarii. fiecare suflet venit aici, are un destin, are o cruce de dus.daca d-zeu a permis ca un copil sa ajunga la orfelinat sau sa se drogheze, sa sufere sau etc, d-zeu stie de ce a permis asta..fiecare isi primeste pedeapsa sau rasplata pentru faptele lui, mai devreme sau mai tirziu.
    fii mai blinda si accepta ca toti suntem oameni, iar oamenii sunt supusi greselilor!

    Reply
    • me / 28 August 2015 20:56

      Ana, doamna, dumneata esti reala? Esti pe bune? Ca parca nu imi vine sa cred ca poti debita atat de multe tampenii in cateva fraze. Mda, dumneata chiar esti fix motivul pentru care eu sustin si iar sustin folosirea prezervativului. Mi se pare o dovada de cretinism total sa sustii ca Dumnezeu are el un plan, din moment ce a permis venirea pe lume a unor copii care ajung la orfelinat sau sa se drogheze, sa sufere. Nu Dumnezeu permite, cucoana, ca nu i-a plodit Dumnezeu, oamenii iresponsabili permit asa ceva. Si da, mi se pare un act criminal sa aduci pe lume copii “ca sa aiba cine iti da o cana cu apa la batranete”, ori pentru ca trebuie sa fi “in randul lumii”, ori pentru ca “asa vrea Domnul” Si inainte ca tu sau altii ca tine sa imi sara in cap, am sa spun ca sunt mama de fata. Fata crescuta exemplar, un om bun, un om deosebit, si care, din nefericire, nu poate face copii, cum fac toate leprele astea de ii fac si ori ii arunca, ori ii dau la orfelinat, ori ii omoara, ori ii pun la cersit, sau, mai elevat, asa, ii abuzeaza psihic. Nu, fata mea trebuie sa astepte minim doi ani sa i se ia in consideratie cererea de adoptie, pentru ca nu e intrata ” in randul lumii”, deci nu ofera suficiente garantii morale, in comparatie cu una care are barbat, face copii in doru lelii, si pe care ori ii abandoneaza, ori ii neglijeaza. Deci, mai usor cu afurisitul ala de pian pe scari, madame.

      Reply
      • Natalia / 29 August 2015 10:27

        Asa,deci am ajuns si la motivul frustrarii-faptul ca sunteti mama de fata(adica un singur copil),fata necasatorita fiind,vrea sa adopte un copil, dar -surpriza-trebuie sa astepte si sa treaca prin procedurile legale stufoase din tara asta.Iar asta justifica agresivitatea din materialul jurnalistic de mare succes, generata de aceasta frustrare.Nu,stimata doamna,in opinia mea nu este justificata aceasta agresivitate.Consider ca nu sunteti in masura sa hotarati cine trebuie si cine nu trebuie sa se inmulteasca pe acest pamant si consider ca nu aveti caderea sa spuneti cine este idiot sau idioata doar pe considerent ca dumneavoastra sunteti mai buna.Cred ca sunteti datoare,cel putin fata de persoanele care au copii si si-i cresc in dragoste cum pot mai bine,sa reevaluati tonul pe care ati redactat acest material.Nu e vinovat nimeni ca legile in Romania avantajeaza spre reproducere unele categorii sociale iar oamenii care muncesc sunt mai rezervati in acest sens.Pe de alta parte,criza demografica fara precedent o sa fie o realitate si mai dureroasa,cat de curand.
        Iar daca imi dati voie,intr-adevar suntem unici ca si comportament in lumea vie si la abandon,dar si la uciderea pruncilor nenascuti.

  13. MARIA / 29 May 2015 20:21

    Am vazut si copii de bani gata care beau, se drogheaza si umbla aiurea noaptea pe strazi, care probabil nu au primit cei 7 ani de acasa si am vazut copii din familii sarace care au suflet mare!!
    Si pari sa fi foarte nervoasa, nu suparata cum sustii

    Reply
    • Lia / 26 August 2015 17:12

      In afara de bani, un copil mai are nevoie si de disponibilitate afectiva, de timp pentru cresterea lui, de siguranta si de multe altele. Inainte sa-l faci, trebuie sa iei in calcul toate aspectele. Daca nu esti in stare, mai bine nu-l faci!

      Reply
  14. Traian / 29 May 2015 18:39

    opaa , doamnelor de ce v-a deranjat comentariul ascuns a lui Andrei ? interesant, v-ai sesizat sau va supara adevarul, intetesant ca s-au simtit jignite doamnele, ar fi bine de aflat o statistica cate s-au regasit in comentariu.

    Reply
  15. bog / 29 May 2015 18:36

    Bine punctat. Felicitari pentru ca ai pus punctul pe” I” ! Ignora “pudicii” care ti-au judecat “limbajul”…sunt aerieni,saracii…Ne-am obisnuit sa vedem numai “frumosul” din cotidian,ignorand cu buna stiinta si ipocrizie situatia reala. Idioti care isi preseaza copii sa “toarne” copii ca prostii,ca vorba aia(tampita) : cand ai sa-l faci,la batranete?! :))) Asta e problema prostilor: se inmultesc ca paduchii…

    Reply

My two pennies for Lia Cancel

* required
* required (confidential)

catchy.ro