Universul reclamelor TV difuzate în România este unul paralel. Cu realitatea, vreau să spun. Un univers locuit de făpturi pure, imaculate în intenţii şi fapte, plutind în atmosfera rarefiată a perfecţiunii (sau per-ficţiunii?). Fie că este vorba despre un creditor care sună după o datorie, despre o mamă depăşită de mofturile copiilor ori despre un ins care suferă de vreo tulburare gastro-intestinală, întreaga populaţie a Publiland-ului mioritic este blândă, zâmbitoare şi inocentă.
Este o lume de diminutive şi de pasteluri, plină de văcuţe, micuţi, brânzici, pisicuţe şi curcubeie. Curcubeiaşe, aş îndrăzni să zic, însă nu mai sunt demult familiară cu limba care se vorbeşte pe acele plaiuri încântătoare. Doar pe ici, pe colo, câte un zugrav abraziv în langaj, câţiva ţărani într-o crâşmă delabrată ori vreun vecin gras şi asudat, în maiou, fac notă discordantă, ca nişte excepţii stridente de la regula rozului zen cu sclipici care guvernează această lume de vis, în care nu există nici durere, nici întristare, nici suspin.
Ba, scuze!, durere există: de cap, de spate, de ficat, de picioare umflate şi de burtă. Însă, după crampe groaznice, uşa locului de suferinţă (excepţional redat în grafică 3D) se va deschide şi insul suferind despre care vorbeam puţin mai sus va fi întâmpinat, ca un Cezar victorios, de familia zâmbitoare, care îl aşteaptă cu un suc de portocale fresh, pentru rehidratare şi remineralizare. De ceai de izmă nu mai este nevoie, întrucât pilula-minune şi-a făcut deja efectul.
Imediat dupa un astfel de moment de suspans, optimismul ne este restabilit de către o văcuţă (şi surorile ei, oaia şi capra?) care fabrică feta, de victoria unei cucoane împotriva??? menopauzei (abordată, evident, ca o boală, nu ca un complex de procese fiziologice) şi de un cetăţean relaxat, pe care poliţa de asigurare îl apără eficient de declanşarea unei depresii severe, după ce un copac i-a storcit maşina şi o pisică i-a halit jumătate din tortul aniversar.
Sincer, cred că BOR ar face bine să se sesizeze – mi se pare că raiul s-a mutat în pauzele de publicitate de la televizor. Acolo unde poţi bea, fuma şi mânca precum un porc, poţi face datorii la bancă şi cheltui fără măsură, pentru că întotdeauna va exista produsul, pastila ori promoţia salvatoare, care te vor scoate din belea şi vor şterge toate consecinţele neplăcute ale faptelor tale.
Şi, dacă nimic din toate acestea nu funcţionează, ai întotdeauna opţiunea să frişcuiești, nu-i aşa?
Pe Smaranda Vornicu o găsiți întreagă aici.
Citiţi şi
Când știi că ai nevoie de o schimbare în viața ta
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.