Vremea în care eram obligați să purtăm uniformă atunci când intram pe poarta liceului a apus de mult. Nu a apus, însă, și vremea uniformelor la locul de muncă.
O fi bine, o fi rău, rămâne de văzut. Important este, însă, faptul că, fără o ținută office în graderobă, multe uși ni se închid în nas, iar la unele interviuri de angajare nici nu avem ce căuta. Aceasta este realitatea, fie că ne place sau nu.
Dacă ești o femeie pentru care profesionalismul la locul de muncă este foarte important, cei care interacționează cu tine se așteaptă să te vadă purtând astfel de sacouri și pantaloni precum cei de aici. Explicația este simplă: fiecare dintre noi își formează o primă impresie despre o persoană pe care abia a cunoscut-o în funcție de modul în care arată.
Există o corelație puternică între codul vestimentar și profesionalism. Unele companii, unde creativtatea este importantă, nu sunt deloc exigente în această privință și apreciază stilul vestimentar casual și confortabil. Cu toate acestea, companiile ai căror angajați interacționează frecvent cu diferiți clienți și partenerii de afaceri impun un cod vestimentar mai mult sau mai puțin rigid, în încercarea de a da lovitura la capitolul imagine.
Foto: Steve Wilson/Flickr
Ne îmbrăcăm pentru ceilalți
Comportamentul profesionist al unui avocat este diferit de cel al unui manager de vânzări. Fiecare companie are propriul său standard de imagine, iar managerii se așteaptă ca angajații să-l cunoască și să-l respecte în conformitate cu poziția pe care o ocupă.
O ținută office reprezintă, astfel, unul dintre cele mai obișnuite criterii după care oamenii judecă profesionalismul unui angajat. Dacă ești un agent de vânzări foarte serios și competent, clientul se așteaptă să te vadă îmbrăcat cu un costum impecabil.
Prin urmare, dacă modul în care angajații se îmbracă influențează percepția clienților și partenerilor unei companii, managerii impun un cod vestimentar menit să creeze o bună impresie în cadrul întâlnirilor importante. Cinic sau nu, codul vestimentar nu are menirea de a ne face fericiți pe noi, angajații, ci de a-i face fericiți pe ceilalți.
Angajații au dreptul să se îmbrace cum vor…
… dar în afara programului de lucru. Unii angajatori se confruntă cu o mare rezistență din partea angajaților atunci când vine vorba despre codul vestimentar. Cei din urma consideră că au dreptul să se îmbrace așa cum cred de cuviință, într-un mod care să le permită să-și exprime personalitatea.
Într-un articol intitulat „Professional Dress Code Tips” și citat de chron.com, autorul Donald K. Burleson a arătat că legislația americană sprijină dreptul angajatorilor de a impune angajaților un cod vestimentar care să se alinieze cu profilul afacerii. După cum consideră creatorii de legi din SUA, așa cum indivizii au dreptul să-și exprime individualitatea, și companiile au dreptul să se îngrijească de imaginea lor.
Uneori, școala pare să ne urmărească toată viața, mai ales atunci când vine vorba despre uniformă. Voi ce credeți?
Citiţi şi
De ce și-ar face cineva implant de păr – convingeri, pe bune!
Poate că nu vei fi primul, ultimul sau unicul ei bărbat
Viața este un cadou pe care îl despachetăm în fiecare zi
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.