Un interviu neconvențional cu Oana Totora, personal matchmaker la Umbrella for Two, o agenție de matchmaking pe care a inaugurat-o în urmă cu aproape șapte ani. Dar ce este, doamnelor, domnișoarelor, acest matchmaking? Care e treaba cu pețitul online la începutul mileniului al III-lea? Poate vă interesează, mai ales acum, în prag de Sărbători, când singurătatea e mai apăsătoare.
De ce aș apela o agenție de matchmaking în anul Domnului 2015. N-am tinder? N-am facebook? Ce motive aș avea?
Există un paradox al lumii hipertehnologizate: oamenii au mii de prieteni pe Facebook, dar legături autentice, în lumea reală, au din ce în ce mai puţine. Investesc mult timp în carieră, iar asta se traduce prin a nu a mai avea timp pentru viaţa lor personală. Aici intervenim noi, oferindu-le servicii personalizate de matchmaking. Practic, noi facem munca de recrutare – ceea ce ar face un „peţitor” – pentru ei: le oferim o listă de profile compatibile, asigurăm ghidare, coaching relaţional şi consiliere pe toată durata procesului.
Astăzi, se poate vorbi despre conceptul de dating într-un cadru business, organizat după reguli clare, cum ar fi dating online, agenţii matrimoniale sau evenimente organizate. În multe culturi, o întâlnire poate fi aranjată de o terţă parte, cum ar fi un membru al familiei, o cunoştinţă sau un matchmaker profesionist. În zilele noastre, întânirile facilitate de internet au devenit mijlocul preponderent de a face cunoştinţă cu persoane noi.
Modernul dating online este un sistem în care tehnologia este invocată aproape ca o modalitate magică, având capacitatea de a aduce fericire. Unele site-uri oferă chiar teste de personalitate, menite să maximizeze identificarea partenerului potrivit.
Oana Totora (credit foto Lucian Tataru)
Renaşterea rolului Matchmakerilor profesionişti tradiţionali
Acceptarea sistemului de dating a dus la o renaştere a rolului matchmakerilor profesionişti tradiţionali. Acele persoane care găsesc sistemul şi serviciile de dating utile, dar preferă inteligenţa umană unui sistem computerizat şi abordarea personală, faţă de comunicare impersonală prin calculator, pot alege dintr-o gamă diferită de servicii disponibile. De exemplu, agenţiile de matchmaking oferă posibilitatea clienţilor săi să intre în contact şi permite validarea potenţialilor parteneri într-un fel în care site-urile de dating nu o pot face.
Ce vă califică pe dumneavoastră să întreprindeți această activitate?
Experienţa noastră anterioară este în recrutare şi head-hunting în agenţii de recrutare, companii de consultanţă şi corporate. Activitatea pe care o facem este foarte similară unui proces de recrutare clasic profesional, din punct de vedere al instrumentelor, metodologiei, abordării şi procesului.
Dar dincolo de pregătirea tehnică, ne califică pasiunea pentru ceea ce facem, bucuria de a lucra cu oamenii, răbdarea, empatia şi dorinţa de a-i vedea fericiţi şi de a şti că suntem un canal prin care se întâmplă poveşti frumoase. Fiecare membru al echipei a avut ocazia să interacţioneze cu mii de oameni foarte diferiţi de-a lungul timpului. La toate caracteristicele de mai sus se adaugă flerul şi intuiţia căpătate de-a lungul timpului.
Există un decalaj între numărul de femei și numărul de bărbați care apelează la „Umbrella for two”? Nu sunt prea multe domnișoare și prea puțini domni?
Ceea ce se întâmplă în comunitatea noastră, ca pondere, este oglinda fidelă a realităţii social-demografice. Pe nişa de persoane cu care lucrăm, cea a profesioniştilor, antreprenorilor, liber profesioniştilor cu studii superioare, există per ansamblu mai multe femei decât bărbaţi. Nu contrazicem şi nu schimbăm această realitate. Rolul nostru este să intermediem cererea şi oferta.
Reticenţa domnişoarelor
Domnișoarele singure nu sunt reticente în a întâlni necunoscuți? Sau a trecut epoca aceea?
Reticenţa este un mecanism de reacţie care se activează atunci când eşti confruntat cu situaţii noi, care te depărtează de zona de confort şi te îndeamnă să acţionezi pe căi cunoscute. În momentul în care alegi să faci altfel lucrurile, poţi trece, în prima etapă, printr-o perioadă de reticenţă.
Întâlnim domnişoare reticente la început, însă, după o discuţie cu noi, îşi dau seama că „riscul” este controlat. Îi asigurăm pe cei care vor să ne contacteze că vor beneficia de confidenţialitate şi discreţie de-a lungul colaborării şi că noi suntem cei care îi cunoaştem personal pe fiecare în parte dintre clienţii noştri.
Le garantăm domnişoarelor că profilele pe care li le vom prezenta sunt reale. Celor care se înscriu în baza noastră de date le solicităm actul de identitate şi ultima diplomă de studii, aceste informaţii fiind confidenţiale, desigur, la ele având acces doar consilierii agenţiei.
Fiecare client va avea la dispoziţie un consultant alocat, care îl va ghida şi va fi alături de el în acest demers, în funcţie de nevoile sale.
„Umbrella for two” există de aproape șapte ani. Cum a evoluat matchmaking-ul în anii aceștia? E mai bine, e mai rău ca în 2009?
Deşi intrăm în al şaptelea an de activitate, conceptul de matchmaking este încă unul nou pentru multe persoane din segmentul nostru ţintă şi pentru piaţa din România. Drept urmare, există loc de creştere, nu am atins încă potenţialul maxim.
Care este profilul celor care își caută astfel perechea? Cam ce vârste au? Toți caută doar legături sentimentale de lungă durată? Sau, Doamne ferește!, mai putem da și peste aventurieri?
Clienţii noştri sunt persoane mature, cu o viaţă profesională activă, dar care nu le oferă suficient timp pentru a căuta un partener potrivit. Sunt persoane prietenoase şi deschise, care îşi doresc un partener cu care să împărtăşească hobby-urile şi interesele. Sunt persoane hotărâte, dedicate să găsească un partener cu care să construiască o relaţie serioasă pe termen lung.
De profesie sunt avocaţi, antreprenori, doctori, profesori, designeri, arhitecţi, regizori sau profesionişti din mediul corporate sau public. Marea majoritate a clienţilor noştri se situează în segmentul 30-45 de ani. Cel mai tânăr client al nostru are 23 de ani, iar cel mai în vârstă are 65 de ani.
Clienţii Umbrellafortwo sunt persoane cu studii superioare, necăsătorite sau nu neimplicate într-o altă relaţie şi care îşi doresc să construiască o relaţie de cuplu pe termen lung.
Aventurile despre care vorbiţi pot fi facilitate mult mai uşor de către alte medii sau contexte. Noi le cerem membrilor noştri să vină la o întâlnire de cunoaştere, să transmită documente de identificare, să se angajeze într-o formă contractuală care implică nişte costuri. Acestea presupun timp, motivaţie şi determinare.
Oamenii cu studii superioare sunt mai exigenți în alegerea unui partener de viață? E greu să le satisfaceți nevoile? Câți oameni lucrează la „Umbrella for two”?
Criteriile de selecţie sunt, obligatoriu, studiile superioare, stabilitatea socio-profesională şi dorinţa de a se implica într-o relaţie de cuplu pe termen lung. La aceste criterii se adaugă cele de comunicare autentică, de armonizare a stilului de viaţă, de împărtăşire a dezideratelor, planurilor şi aspiraţiilor de viaţă şi de „chimie” care să fie ca un „catalizator”. Cred că sunt destul de multe aspecte care trebuie avute în vedere.
În prezent, în activitatea de bază a agenţiei, cea de matchmaking, sunt implicate trei persoane, restul serviciilor de suport fiind externalizate către furnizori.
Confidenţialitatea
De ce o agenție de matchmaking și nu o agenție matrimonială?
Spre deosebire de o agenţie matrimonială, noi oferim confidenţialitate clienţilor noştri. Ne concentrăm pe fiecare client şi încercăm să-l cunoaştem cât mai bine, atât la început, cât şi pe durata colaborării. Desfăşurăm un proces care oferă informaţii complexe şi relevante, oferim coaching şi feedback pe toată durata procesului. În plus, serviciul nostru de head and heart hunting este unic şi implică o căutare proactivă în afara bazei de date a unui potenţial partener, în funcţie de criteriile definite de comun acord cu clientul. Definim profilul persoanei căutate şi acţionăm în direcţia de a identifica şi atrage potenţiali parteneri potriviţi, fără a aştepta ca aceştia să vină singuri la noi.
Serviciile oferite sunt doar pentru heterosexuali? De ce?
Activitatea noastră se desfăşoară în zona în care există cerere şi până acum singurul segment care ne-a abordat a fost cel al persoanelor heterosexuale. Nu este o opţiune personală, ci o reacţie a pieţei.
Dumneavoastră v-ați întemeiat o familie? Cum v-ați cunoscut soțul?
Sunt căsătorită şi am un copil, însă l-am cunoscut pe soţul meu înainte de a demara proiectul Umbrella for Two, într-un grup de persoane care împărtăşeau proiecte sociale comune.
Criza financiară și economică globală n-a lăsat suficient de mulți corporatiști fără locuri de muncă, astfel încât să nu mai aveți clienți?
Clienţii nostri nu sunt în exclusivitate din mediul corporate. Într-adevăr, a fost un segment predominant în primul an de activitate, însă, de-a lungul timpului, a ajuns să nu mai fie majoritar. Persoanele cu care lucrăm provin din medii foarte diferite: avocaţi, arhitecţi, designeri, artişti, antreprenori, freelanceri, sectorul privat, dar şi sectorul public, instituţii financiar-bancare, psihologi, coach, traineri, mediul politic.
Scopul: Punerea în contact a persoanelor mature
Am citit că unele dintre cuplurile pe care le-ați ajutat să se formeze au acum și copii – acestea sunt experiențele fericite. Ați avut și experiențe mai puțin reușite? Au venit cetățenii să se plângă că le-ați băgat o soacră de belea în casă, în familie, că i-ați nenorocit?
Scopul nostru este să punem în contact persoane mature.
Cât durează, îndeobște, procesul până la închegarea unui cuplu? Dacă apelez la dumneavoastră, acum, cu două săptămâni înainte de Crăciun am șanse să petrec sfintele sărbători într-o companie agreabilă?
Un prim contact cu persoana alături de care există posibilitatea să închegi o relaţie se poate realiza în prima săptămână de când ne-am cunoscut sau după trei ani de la discuţia noastră iniţială. Matchingul înseamnă să cauţi persoana potrivită şi nu neapărat un proces dating pe bandă rulantă. Când selectezi, automat pui o „sită” şi triezi.
Dacă ne cunoaştem azi, luni, 14 decembrie, încă mai ai şanse să ai o primă întâlnire agreabilă până pe 24 decembrie. Şansele descresc însă de la zi la zi. Ce mai aştepţi?
Uite, intru pe www.umbrellafortwo.ro, ce să fac mai departe? Care sunt pașii către posibila fericire conjugală?
Primul pas este să ne povesteşti despre tine şi despre ceea ce îţi doreşti de la un partener de viaţă. Aceste informaţii se transmit prin crearea unui cont pe site-ul www.umbrellafortwo.ro, iar ele vor fi accesate exclusiv de către echipa noastră, fie se transmit prin contactul telefonic sau via e-mail direct, cu solicitarea unei întâlniri de cunoaştere.
Urmează etapa de înscriere şi alcătuire a profilului de prezentare. Din acest punct demarăm procesul de potrivire şi selecţie. Asta înseamnă că, în funcţie de criteriile definite împreună cu tine, selectăm posibile partenere şi ţi le prezentăm. În cazul în care interesul faţă de o întâlnire este reciproc, organizăm prima întâlnire. Primim feedback-ul după această întâlnire şi agreăm paşii următori împreună cu tine.
Pe Andrei îl găsiți cu totul aici.
Citiţi şi
Dragostea doare. Nu, cea interzisă doare
Oamenii vor să fie fericiţi, dar…
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.