BMW 750d xDrive sau orgasmul asfaltic

Florințiu Cătălin VărzaruE topul mărcii care se află în fruntea producătorilor auto de înaltă performanță. BMW 750d xDrive înglobează tot ce e nou în materie de tehologie și confort auto pentru a crea luxul desăvârșit. O limuzină de peste două tone greutate și cinci metri lungime capabilă să zboare până la 100 de km/h în doar 4,9 secunde, grație celui mai puternic motor diesel pe care BMW îl pune pe mașinile sale. O inimă gândită de divizia M a BMW care produce 318 de cai putere și un cuplu de 740 de Nm. Am testat patru zile, pe o distanță de vreo 800 de km, un BMW 750d xDrive într-o dotare care atinge prețul de 124.000 de euro. Mai multe amănunte despre test puteți citi pe automotomania.ro.

Mare, comod, puternic și frumos. BMW 750d xDrive este o limuzină pentru domni. Un automobil care oferă senzația unui confort la superlativ pe scaunul din spate, dar și adrenalina unei sportive pur sânge, dacă alegi postul șoferului. Timpul de sprint până la 100 de km/h este comparabil cu al unui Ferrari 430 sau al unui Porsche 911 turbo, la o masă de două ori mai mare. BMW a păstrat linia elegantă și conservatoare, la care a adăugat elementele de ultimă oră folosită pe marcă.

Linia alungită care să încadreze cei cinci metri în dinamica BMW este completată de o grilă frontală lărgită, jante de 20 de inch, de faruri adaptative cu LED, de prize de aer lărgite care crează perdele de aer ce măresc randamentul aerodinamic și scad consumul și volumul de CO2 emanat. La partea din spate, au fost repoziționate stopurile, iar designul a devenit unul mai sportiv, care lasă să se intuiască ce zace sub capota Kaiserului.

FATA7

Interiorul te lasă fără cuvinte. Grija BMW pentru fiecare detaliu face ca acesta să fie unul de top în industria auto, fie că vorbim despre intarsia cu coardă de pian de pe bord și portiere, de sistemul de sunet Bang & Olufsen de peste 5.200 de euro, creat special pentru habitaclul lui BMW 750d sau de fotoliile din piele nappa dotate cu suporturi lombare, încălzire și ventilare. BMW 750d dispune de absolut orice accesoriu care nu trebuie să lipsească într-o limuzină. Găsim o climă reglabilă pe patru zone, un sistem iDrive touchpad generos care oferă informații și reglaje pentru absolut orice sau un head-up display care oferă toate informațiile pe care șoferul și le dorește. Spectaculos este bordul integral digital care își schimbă configurația la fiecare mod presetat de condus: Eco-pro, confort, confort+, sport sau sport+.

SPATE7

Sprint de Ferrari

Cele cinci moduri descrise mai sus schimbă radical comportamentul mașinii, de la suspensii, la etajarea cutiei automate cu opt rapoarte. Dacă la Eco pro avem de-a face cu o limuzină comodă, capabilă să economisească motorina, la Sport +, BMW 750d se transformă într-o bestie care îți ridică părul pe tine. Sistemul Eco pro combinat cu sistemul de Dinamic drive – care face ca mașina să se țină singură după cel din față indiferent de viteza de croazieră – face ca bolidul să înregistreze un consum de sub 8 litri/100 de km la o capacite maximă de transport. Un plin de motorină de 80 de litri ajunge pentru un drum de peste 800 de km în condiții de reprize sportive. Am pomenit mai sus despre performanțele celui mai puternic motor diesel, un propulsor în șase cilindri, care scoate 381 de cai putere distribuiți prin intermediul unei cutii automate cu opt rapoarte cu padele și al unei tracțiuni integrale xDrive. O să revin mai pe larg într-un număr anterior despre ce știe să facă acest motor. Ar mai fi de adăugat că cel mai dificil lucru la volanul acestei mașini este să-ți păstrezi carnetul, pentru că, așa cum am testat pe circuitul de încercări, BMW 750d poate ating cu ușurință 200 de km/h. Aproape de limita maximă de 250 km/h am simțit, cum spunea o colegă, orgasmul asfaltic. Doar că pentru a-ți permite permanent aceste plăceri trebuie să ai ceva stil și vreo 124.000 de euro în buzunar.



Citiţi şi

Ce trebuie să conțină garderoba de sport a unei femei active

Automatizarea porților înseamnă siguranță și confort

Măsuri de prim-ajutor și prevenție în cazul accidentărilor din sfera ortopedică

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro