Șterge efectul timpului

25 March 2014

Când un produs cosmetic este promovat astfel, eu, care poate și din cauza anilor mi-s mai sceptică în a crede promisiunile de minuni de oriunde ar veni ele, nu mă zoresc cu scrisul imediat după lansarea lui, dacă abia atunci l-am văzut/simțit întâiași dată. Pentru că dacă aș fi în pielea unei femei în cautare de informații despre performanțele nou-apărutului pe piață și aș da chiar de-a doua zi de niște povești trase la indigo după comunicatul de presă, m-aș îndoi serios că beauty editorii sau bloggerițele chiar știu ce recomandă și aș deveni circumspectă. Așa încât, am obiceiul să-mi iau răgazul care-mi trebuie pentru a putea spune ceva numai după ce am avut mai întâi curiozitatea să mă documentez și apoi răbdarea să observ ce știe să facă un produs sau altul. Așa mi se pare de bun simț față de toată lumea. Și chiar asta e practica brandurilor în alte țări – întâi fac o selecție riguroasă a revistelor/blogurilor în care își doresc să apară, în acord cu targetul căruia se adresează produsele, apoi le oferă spre testare editorilor de beauty și după 2-3 săptămâni, în preajma lansării, colectează testimonialele. Deci nu vorbim de cadouri pentru care mulțumesc-ul este publicarea unor comunicate de presă ce conțin doar mesajul producătorului… Ci de produse despre care ai fost invitat să-ți dai cu părerea. De bine, neutru sau de rău, de ce nu, după propria experiența. Mă rog, de rău, pe bune, nu se-ncumetă nimeni, ca prin alte părți, unde o astfel de poziție este o chestiune de etică și nu de curaj.

mature beauty

Pe mine, am mai zis, mă scot din fire deserviciile nemăsurate pe care le aduc articolele scrise școlărește, șchiop, neprofesionist (în ale scrisului) despre produse în care s-au investit mulți (b)ani în cercetare serioasă, ceea ce te obliga la documentare măcar din respect, sau, și mai rău, articolele care ridică în slăvi, cu aceleași cuvinte tocite de folosința îndelungată, produse… modeste. Care produse, decojite de toate costurile până la expunerea pe raft, n-au cum să nu te facă să te îngrijorezi de ceea ce-ar putea conține și să te îndoiești de binele pe care ți l-ar putea face ceva care costă incredibil de puțin. De aici și tentația pe care o exercită asupra femeilor tinere cu bugete mici destinate îngrijirii.

Așa încât, dându-le categoric deoparte pe acestea (nu de fiță, ci din grijă pentru pielea ta, tânără – și care crezi că duce multe – sau mai puțin tânără – când chiar trebuie să fii mai selectivă și mai cunoscătoare -), de la un preț încolo ar trebui să te gândești serios la următoarele: cine le face, unde le face, de când e pe piață, ce reputație are. Mai citești un review (vedeți?, de aceea e  nevoie de informație curată și păreri oneste), te mai consulți cu un dermatolog, că urechea nu e bună, mai întrebi o prietenă farmacistă… lucruri firești, dacă îți este clar că ceea ce pui pe pielea ta, cel mai întins organ, ajunge în sângele tău, în ficatul tău… M-am dus prea departe? Nu, și dacă măcar câteva femei vor deveni mai atente de aici înainte, eu mă declar mulțumită. Pentru că cine alege să fie, cu condeiul, verigă a acestui lanț comercial industrie de beauty – publicitate – presă trebuie să încerce să fie onest și până la urmă va reuși. Iar cumpărătorii și-l vor alege ca sfătuitor și ce altă mai bună recunoaștere pentru un jurnalist de beauty.

GlykoLift Ser + Crema

Ei, și acum să facem un studiu de caz pe GlikoLift de la Ivatherm. Numele îi vine de la glicani și de la efectul de lifting promis. Dinspre glicoștiință (știința zaharurilor) a venit de doi ani o veste bună: glicanii se pare că sar în ajutorul femeilor cu piele matură. Ce sunt chimic glicanii? Neimportant până la un punct, veți spune. Dar dacă pe punga ta de zahăr nu scrie “glican“, nici tu nu pui titlul “Zahărul ține la distanță ridurile” sau “Zahăr+piele= tinerețe“. Nu de alta, dar se apucă doamnele sensibile la mesajele despre întinerire să mănânce zahăr și fac diabet…  Deci, acești glicani sunt polizaharide/glucide, pe când zahărul este o monozaharidă, zaharoza fiind cea mai comună formă utilizată în alimentație, extrasă din sfecla sau trestia de zahăr. Așadar, celulele corpului nostru nu conțin zahăr, ci glicani – care nu sunt “cele mai complexe structuri ale zahărului”. Și despre glicanii aceștia se credea până nu demult că au doar rol energetic și structural. Ei, bine, zic cercetătorii, tocmai a început marea reabilitare a zaharurilor, odată cu descoperirea rolului și mai complex pe care îl au moleculele lor – acela de a pune celulele pielii la munci uitate. 🙂

Acum să ne lămurim un pic și cu “fibrobalștii” care au proliferat pe blogurile ori revistele de beauty… Le zice fibroblaste și sunt celulele de suport ale epidermei, dragele mele. Când suntem tinere ele produc colagen, elastină și acid hialuronic. Cu trecerea anilor, se lenevesc și au nevoie de stimulare. Se pare că glicanii produși prin biotehnologie și introduși cu ajutorul produselor cosmetice în piele pot restabili comunicarea dintre celulele ei și să păcălească pielea matură să se comporte ca în tinerețe. Când era fermă, elastică și catifelată. Deci, această gamă de produse se adresează tenurilor mature.

Ideea de a folosi pentru prima dată descoperirile glicobiotehnologiei în cosmetică le-a venit în urmă cu doi ani celor de la Yves Saint Laurent (acum brandul se numește doar Saint laurent) și produsele au fost bine primite, chiar la prețurile destul de ridicate. Iar când, în octombrie 2013, Ivatherm a lansat în România o gamă bazată pe aceleași descoperiri, am apreciat faptul că aducea noutatea la un preț mult mai bun și într-o formulă proprie, de încredere, lucrată în laboratoare serioase la Paris cu girul unui bine cotat inventator și consultant științific în cosmetologie, Gérard Redziniak.

Formula Ivatherm conține Glykokine Factor S™ și alge brune cu efect de stimulare a producției de colagen, acid hialuronic și unt de Karité cu efect hidratant , vitamina E, ca antioxidant, și sidef pentru efect de luminozitate și strălucire. Dar mai conține și 34 ingrediente cu denumiri complicate, dintre care 23 sunt considerate a fi sigure, 10 prezinta risc mediu de daună, iar un ingredient prezinta risc ridicat de daună. Pe cele 11 le găsiți aici.

După aplicarea combinată recomandată – ser (mai concentrat și mai rapid absorbit de piele) și cremă, de două ori pe zi, dimineața și seara, pe pielea fără impurități, timp de o lună, fața, gâtul și decolteul au arătat mai bine. Aspectul general a fost de hidratat și luminos, două dintre calitățile cele mai vânate, pentru că sunt asociate cu tinerețea și sănătatea. În ceea ce privește ridurile, “reducerea semnificativă cu 46% după numai o lună…” rămâne o promisiune exagerată, imposibil de onorat în condițiile în care produsele targhetează femeile cu tenul matur. Chiar ținând cont că genele guvernează doar 30% din felul în care îmbătrânim, restul depinzând de stilul nostru de viață, aici intrând și îngrijirea cu regularitate a pielii cu produse de bună calitate, este imposibil să ștergi efectul timpului cu o așa viteză… 🙂

Gama anti-aging GlykoLift nu conține parabeni și este testată dermatologic împotriva iritațiilor. Este disponibilă în famacii și în magazinul on-line Ivatherm. Preț recomandat: GlykoLift Crema Anti-aging – 116 lei, GlykoLift Ser Anti-aging – 133 lei.



Citiţi şi

După ce criterii ne alegem portofelul din piele

Cum eviți să ai pielea uscată iarna: 7 secrete ale pielii frumoase chiar în anotimpul rece

Produse de machiaj de vară care oferă o acoperire strălucitoare și ușoară

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

  1. Cristina / 24 April 2016 18:32

    Buna. Poti sa imi spui te rog de la ce varsta ar fi recomandat acest ser? Un ten la 31 ani de ani este considerat matur sau nu? Am primit acest ser si vreau sa stiu daca e ok sa-l folosesc. Multumesc

    Reply
    • Mihaela Cârlan
      Mihaela Cârlan / 24 April 2016 21:00

      Dragă Cristina, așa cum am scris, aceste produse sunt destinate, și prin urmare eficiente, tenurilor mature. Matur însemnând cam spre 40 de ani. Dar cel mai bine îți poate identifica nevoile reale ale tenului un medic dermatolog sau un reprezentant pregătit pentru analiză în profunzime cu un aparat special pe care îl au unele branduri – Valmont, Estee Lauder, Murad.

      Reply
  2. Ana Maria Constantin / 25 March 2014 22:21

    Multumesc Mihaela! Articol bine documentat si mie, util!

    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro