Cea mai bună dovadă că un tratament cosmetic funcţionează este fidelitatea cu care clienţii îl utilizează. Iar atunci când vorbim de o marcă de lux, cum este La Prairie, fidelitatea clienţilor înseamnă tratamente de sute de mii de dolari, un renume solid şi o istorie de opt decenii în cercetarea celulară.
În 1931, profesorul Paul Niehans a făcut o descoperire care urma să marcheze o schimbare a percepţiei asupra tinereţii veşnice: privită cu realism, ea poate fi atinsă nu prin prelungirea vieţii, cât prin îmbunătăţirea calităţii ei. În timpul unei operaţii de tiroidă, lipsa de timp cauzată de starea foarte gravă în care se afla pacientul l-a determinat să îi injecteze acestuia celule provenite de la un viţel în locul celor umane. Tratamentul s-a dovedit atât de eficient, încât Niehans a început să folosească celulele extrase de la fetuşi de vită şi oaie pentru a îmbunătăţi funcţiile sistemului imunitar. Practica nu era nouă, ci dimpotrivă. Egiptenii şi babilonienii descoperiseră primii potenţialul uriaş al terapiei celulare pentru stimularea funcţionării unor organe.
Următorul pas a fost acela de a înfiinţa o clinică în care să ofere pacienţilor roadele descoperirilor sale. Chirurgul, care îşi trăgea seminţia din familia regelui prusac Frederick Wilhelm al III-lea, a construit La Prairie în regiunea Montreaux din Elveţia, unde a început să injecteze pacienţilor celule extrase de la embrioni de copitate. De la injectarea celulelor proaspete, extrase de la animalele crescute în apropierea clinicii, medicul a ajuns ca, până în 1949, să poată conserva celulele prin îngheţare, păstrându-le intacte proprietăţile. Clinica devenea tot mai cunoscută pentru acest inedit „Extract CLP”, ca în 1953 însuşi Papa Pius al XII-lea să se interneze acolo pentru a urma un tratament. Vedete din cinematografie, capete încoronate şi oameni politici au devenit în scurtă vreme clienţi fideli ai clinicii care le reda speranţa în prelungirea tinereţii. Printre ei s-au numărat Winston Churchill, Charles De Gaulle, preşedintele american Dwight Eisenhower sau actorul Charlie Chaplin.
Moartea profesorului Niehans, în 1971, avea să schimbe lucrurile dintr-un punct de vedere, marcând aducerea clinicii La Prairie mai aproape de oameni din toate colţurile lumii, prin conştientizarea importanţei aspectului exterior al pielii. Şi asta pentru că, în cei 40 de ani care trecuseră, scopul principal al tratamentelor aplicate la clinică fusese acela de a fortifica organismul. Industria cosmetică era însă un punct de interes major, prin intermediul căruia anii de muncă şi de studiu de la clinică puteau fi transferaţi cremelor şi produselor pentru îngrijire.
Noul proprietar, Armin Mattli, un bancher elveţian care a ştiut să traseze corespondenţele între medicină şi frumuseţe, a înfiinţat în 1978 Laboratoarele de Îngrijire Celulară a Pielii La Prairie. I-a trasat ca sarcină profesorului Otto Westphal (fostul director al institutului de imunologie din Freiburg) să cerceteze în detaliu extractul de CLP, pentru a crea o linie de creme şi uleiuri pentru piele. În 1987, laboratoarele sunt achiziţionate de compania Sanofi pentru o sumă fabuloasă: 54 de milioane de dolari. It was worth every penny, pentru că, în anii ce au urmat, produsele La Prairie şi-au dublat vânzările, cu atât mai mult cu cât echipa de cercetători care lucra încontinuu la conservarea calităţii prin promovarea, în acelaşi timp, a inovaţiei, era alcătuită din cei mai buni oameni. În cele din urmă, în 1991, laboratoarele au fost cumpărate şi dotate cu aparatură de ultimă generaţie de o altă mare companie, care le produce şi astăzi: Beiersdorf.
Astăzi, tratamentul anti-îmbătrânire La Prairie îşi respectă renumele, printr-o gamă Anti-Aging care aduce pielii un plus de atuuri în lupta cu vârsta. Produsele care ies din laboratoarele La Prairie au preluat rolul injecţiilor şi beneficiile ştiinţifice aduse de cercetarea în domeniul celular. Se bazează acum pe atuurile regenerante ale extractului de caviar şi pe proprietăţile de reglare a echilibrului electronilor din celule conferite de metalele preţioase. ADN-ul face faţă astfel mai bine daunelor aduse de îmbătrânire, efectul fiind acela al pielii hidratate, elastice şi tonice, receptive la nutrienţi.
Iată că este posibil ca un tratament care îşi are originea într-o clinică de lux din Alpii Elveţiei să fie folosit pentru a reda tinereţea pielii, oriunde în lume. Garanţia efectelor este aceeaşi, iar deviza La Prairie spune totul: “misiunea noastră este o piele perfectă”.
Citiţi şi
Poveste de Anul Nou cu baroni și baronese
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.