Le tour de Bourjois

26 April 2013

Îmi imaginez o maşină a timpului concepută de Bourjois. Ça veut dire feminină, micuţă, cu uşi de culoarea cuprului decorate cu buchete de trandafiri roşii. Cu o măsuţă de toaletă în interior, plină de sticle de parfum albastre, cutiuţe rotunde şi suporturi pentru Le Rouge Fidele. Cu canapele înguste, catifelate, pe care ne aşteaptă un teanc de reviste Le Frou Frou. De pe coperta lor ne zâmbesc larg dansatoare de can-can. Care e prima oprire?Nu întâmplător m-a dus gândul la o maşină a timpului. Bourjois a împlinit anul acesta un secol şi jumătate de când creează produse cosmetice, care parcă se potrivesc perfect şi femeii anilor 1890, şi celei din 1920-ii cei repede-schimbători, şi eleganţilor ani ’50, şi zilelor noastre.

Era 1863, când cosmetologul Joseph-Albert Ponsin a creat o linie de produse de machiaj pentru actriţele de teatru. Pretenţioasele doamne de la Montmartre s-au arătat încântate de interesul unui bărbat pentru plăcerea complice a femeilor de a-şi împrospăta înfăţişarea, iar asta s-a văzut imediat. Un lucru îi lipsea însă lui Ponsin: simţul afacerii. Norocul i-a surâs, aducându-i-l în cale pe Alexandre Napoléon Bourjois, care a preluat afacerea în 1868. În trei decenii, Napoléon Bourjois a deschis o fabrică la Pantin, în care erau create peste 700 de tipuri de produse. Marca nu mai era „furnizoare pentru teatre”, ci „producător special pentru frumuseţea doamnelor” şi vindea milioane de cutii de pudră din orez de Java, roşu de obraz Rose de Ville, parfum pentru batiste sau farduri de pleoape.

 Cu un aşa producător special, frumuseţea era universală, disponibilă tuturor femeilor care îndrăzneau să şi-o dorească. Dar se simţea nevoia ca brandul să primească o personalitate distinctivă şi să creioneze, dintre milioanele de chipuri, unul care să îl reprezinte. Aşa a apărut Babette, tunsă jucăuş, cu nasul cârn şi buzele mici. Ea a început să poarte, pe afiş, în reclame şi pe ambalajele produselor, tot ce crea Bourjois pentru femeile care îi semănau: cochete, îndrăzneţe, inventive, sociabile. Şi, fără să se abată o clipă de la reţetele pe care le-au conceput, creatorii dedicaţi frumuseţii au purtat-o pe Babette prin toate decadele, păstrând-o mereu tânără.

Cât despre cutiuţele emblematice Bourjois, prima dintre ele a fost cea din 1883 a lui Fard Pastel, primul roşu de obraz uscat creat vreodată. Cutiuţa crem cu modele florale a sedus fără drept de apel, primind „sarcina” de a le oferi femeilor, în anii care au urmat, pudră, fard de pleoape sau blush.

Din maşina noastră mirosind a trandafiri, pudră şi parfum Soir de Paris lipseşte un detaliu important: ferestrele. Ce spuneţi dacă le decorăm tocmai cu instrumentul preţios fără de care Bourjois nu ar fi putut comunica, în toate timpurile, cu femeile pentru care crea? Afişele imaginate de ei descriau şi atrăgeau într-un univers al frumuseţii şi calităţii şi aveau la fel de mult bun gust ca și produsele. Nu am da greş apelând la ele, şi veţi descoperi de ce în galeria foto de mai jos.




Citiţi şi

Inside out

Prada Paradoxe Intense – să rămâi tu însăți fiind mereu alta, altfel, să surprinzi plăcut și să strălucești în nuanțe diferite

Cele mai bune cadouri de 8 Martie pentru a face o femeie fericită

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro