Forţe ale culturii: Clubul de Carte Oprah şi The Huffington Post

23 August 2012

Oprah Winfrey și Clubul de Carte Oprah

Povestea vieții lui Oprah Winfrey se desfășoară precum clasicul vis american, un basm de la zdrențe la bogăție. Născută în sărăcie în Mississippi, Oprah devenit cea mai de succes gazdă de talk show și una din cele mai bogate femei din lume. Este de asemenea cunoscută pentru acțiunile ei filantropice, ca producător, iar acum ca proprietar al unei rețele de televiziune. Cred, totuși, că una din cele mai mari contrbuții ale sale al cultură a fost inițierea Clubului de Carte Oprah în 1996, în cadrul deja popularului său talk show, The Oprah Winfrey Show. În fiecare lună Oprah și echipa ei de editori selectau un nou roman pentru a fi citit și discutat în emisiune, introducând astfel un total de 70 de cărți în 15 ani. În iunie 2012, Oprah a fondat un nou club numit Clubul de Carte Oprah 2.0, ca parteneriat între O: The Oprah Magazine și nou apăruta rețea TV Oprah Winfrey Network (OWN). Îl puteți vedea aici.

Trăim într-o epocă de suprasolicitare senzorială multimedia; o epocă în care reality-show-ul a preluat rețelele TV și unde mai rămâne puțin loc – sau timp – pentru ficțiunea de calitate. Clubul de carte Oprah a fost o forță a culturii, aducând sub lumina reflectoarelor genul „culturii de înaltă clasă” care în mod obișnuit are cel mai mic număr de cititori: ficțiunea literară, incluzând două din romanele lui Jonathan Frazen, The corrections și Freedom, alături de Middesex al lui Jeffrey Eugenides. A stimulat în același timp o întreagă cultură locală de cluburi de carte în cartiere, unde prietenii și vecinii se întâlnesc regulat, față în față, pentru a discuta literatură, a socializa și a se pune la curent cu noutățile din viața fiecăruia dintre ei.

Aici găsiți lista Completă a Clubului de Carte Oprah:

Arianna Huffington și The Huffington Post

Viața Ariannei Huffington nu este o poveste clasică a imigrantului, din zdrențe în palate, de vreme ce ea vine dintr-o familie prosperă cu conexiuni în cercuri înalte. Viața ei este cu toate acestea însuflețitoarea poveste de succes a unei femei care a exploatat la maximum oportunitățile pe care i le-a oferit viața. Declarată de Forbes Magazine în 2009 drept una din cele mai influente femei din media, Arianna Huffington a fost un foarte popular comentator politic și cronicar în timpul anilor 1990. Dar cea mai de seamă realizare a ei este fondarea The Huffigton Post în 2005. Blogul de media online a prosperat și s-a extins la nivel intervațional, ajungând să includă Le Huffington Post în Franța, Huffington Post UK, Huffington Post Canada și Huffington Post Quebec. Exact așa cum Conde Nast Publishing și Hachette Publishing s-au extins cu mai multe reviste în Europa de Est, inclusiv în țara mea natală, România, sper ca și The Huffington Post să ajungă aici.

Abordând toate aspectele artei, divertismentului, politicii, infracționalității și culturii, extrem de răsunătorul blog a fost recent cumpărat de AOL, în februarie 2011, pentru suma zguduitoare de 315 milioane de dolari. Parte din enormul succes al lui The Huffington Post își are originea în contactele Ariannei Huffington cu investitori prosperi. Pentru a da numai un exemplu notabil, în august 2006 SoftBank Capital a investit 5 milioane de dolari în companie. Totuși, succesul poate fi atribuit și înaltei calități a articolelor și popularității celor peste 9000 de colaboratori. Fără îndoială, The Huffington Post a reunit unii din cei mai buni bloggeri din fiecare domeniu pe care îl prezintă. Mai mult decât atât, blogul nu doar s-a adaptat, ci a mers în avangardă pe curba abruptă a utlizării tehnologiei, introducând recent „vlogging” – sau video blogging – care capătă avânt și face jurnalismul și mai interactiv, și mai multimedia.

E remarcabil, deși nu suprinzător, că The Huffington Post se descurcă mai bine decât ziarele tradiționale, ca The New York Times, care se confruntă cu un declin constant al veniturilor din publicitate și a fost obligat, din martie 2011, să înceapă să taxeze abonamentele online (creând un „paywall”, care a început să devină rentabil în primăvara lui 2012). Calitatea jurnalismului de la The Huffington Post este excelentă, selectată dintr-un foarte vast fond de colaboratori care sunt unii din cei mai buni și populari în domeniile lor. Dată fiind varietatea și cantitatea articolelor, The Huffington Post reușește să evite spiritul de clică (atât cât e posibil într-un domeniu bazat pe networking). Colaboratorii care contribuie cu texte sunt adesea selectați pentru că deja au succes cu blogurile lor. Totuși, fie că privești popularitatea blogurilor față de presa scrisă tradițională drept un fapt pozitiv, fie că nu, e clar că acesta e tendința prezentului și poată că și a viitorului. Blogging-ul a schimbat fața industriei editoriale, în special a jurnalismului, exact așa cum industria de travel fost modificată când oamenii au început să-și facă rezervările de zbor online. Arianna Huffington a avut viziunea viitorului mass media și și l-a transformat în prezent. În termeni de conținut, The Huffington Post echilibrează perfect balanța între a accesa o audiență generală și a oferi articole captivante, bine scrise. Oferă cultură într-un mod atractiv pentru mase: unicul tip de cultură, cred eu, capabil a avea un mare impact în vremurile noastre.



Citiţi şi

Epoca oamenilor a trecut

Respectarea și recunoașterea culturii: importanța menționării surselor de inspirație în moda contemporană

Cum am ajuns noi aici?

Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro