Lansările de magazine au ajuns să fie la fel de importante ca lansările de film: când Louis Vuitton și-a redeschis magazinul din Paris, existau zvonuri că suma enormă cheltuită la petrecerea de lansare a fost amortizată într-o singură lună. Motorul care a dus vânzările la acest nivel epic? Marc Jacobs, unui dintre cei mai importanți designeri ai generației sale, care este responsabil pentru jumătate din veniturile imperiului Vuitton și care împlinește, astăzi, 49 de ani.
Născut în 1963 în New York, Marc Jacobs a fost atras de lumea modei încă din copilărie. Moartea tatălui său, pe când Marc avea doar șapte ani, a avut un impact enorm asupra lui, iar cele trei căsnicii succesive ale mamei lui i-au afectat și ele viața. Din fericire, Jacobs a avut ocazia să locuiască în Manhattan, împreună cu bunica lui, cea care l-a ajutat să-și urmeze drumul și care a ajuns să fie una dintre cele mai influente persoane din viața lui.
Chiar dacă nu i s-au impus limite în adolescență, Jacobs nu și-a pierdut capul și și-a urmat visul de a deveni un designer de succes. A intrat la un liceu de artă și design și a lucrat în paralel la magazinul Charivari, unde șefii îi permiteau să realizeze pulovere croșetate și să le expună în magazin, nu numai să împăturească haine și să îmbrace manechinele. A urmat apoi celebra școală de design Parsons, unde s-a evidențiat în rândul colegilor și a câștigat numeroase premii, fiind apoi angajat chiar de pe băncile facultății.
Jacobs a devenit designer pentru Perry Ellis, însă colaborarea lor s-a încheiat destul de urât în 1993, când colecția sa “grunge”, iubită de critici, s-a dovedit a fi un dezastru comercial. Cu sprijinul financiar al foștilor săi șefi, designerul a pus bazele propriei sale case de modă, iar restul e istorie! Brandul Marc Jacobs s-a dovedit curând a fi un maaare succes.
În 1997, Jacobs a fost numit director de creație la Louis Vuitton, job ce a însemnat un imens succes profesional, dar care a reușit să-i dea viața personală peste cap. A început o perioadă în care a fost dependent de cocaină, heroină și alcool, și numai cu ajutorul prietenilor, precum Anna Wintour și Naomi Campbell, a revenit pe linia de plutire, după o lungă perioadă de dezintoxicare.
Totul s-a terminat însă cu bine, iar Jacobs a revenit în forță, lansând prima linie pret-a-porter a casei Vuitton și extinzându-și propriul brand. În 2007, a suferit o schimbare radicală de look, a pierdut câteva kilograme bune și și-a schimbat complet stilul vestimentar. Acum, Jacobs nu are nici o problemă să apară pe afișul propriului său parfum, Bang, sau să-şi etaleze cele peste 30 de tatuaje într-o plimbare pe plajă cu iubitul lui.
Iată evoluția lui Mark Jacobs, prezentată cronologic, în imagini. Nu știm ce face, dar arată din ce în ce mai bine!
Citiţi şi
„Delon a fost bisexual. Romy Schneider ar fi știut.” O biografie de scandal
Ești gata să devii o super femeie la job? Iată secretul eficienței
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.