Ştii ce să ceri?

31 October 2011

Te-ai întrebat vreodată de ce industriile eco nu se dezvoltă mai repede?

Pe când lucram pentru o revistă de green living din România, am ajuns la un eveniment dedicat organizaţiilor de mediu în care acestea arătau lumii care sunt proiectele lor. Luasem cu mine câţiva fluturaşi tipăriţi pe hârtie reciclată ce aveau datele necesare celor ce şi-ar fi dorit să primească gratuit revista. Căutasem hârtia respectivă vreme de câteva zile şi eram bucuroasă că reuşisem să o găsesc după mii şi mii de click-uri. Supriza mea a fost că una dintre participantele la eveniment a fost foarte deranjată că ofeream informaţiile pe un petic de hârtie. I-am spus că e hârtie reciclată dar n-a stat să-mi asculte discursul despre cum rolul nostru e şi acela de a încuraja industria eco. În acea zi frumoasă de mai am priceput că mulţi dintre oamenii interesaţi de ecologie din România nu înţeleg că nu-i de ajuns să arunci cu roşii în poluatori.

Industria verde nu are nevoie doar de încurajări, ci şi de bani. De ce ar recicla o companie hârtie dacă nimeni nu vrea să cumpere hârtie reciclată, de ce ar crea o companie produse ecologice, dacă iubitorii planetei doar se uită în vitrină şi nu plătesc pentru produsele respective? Nu trebuie să te legi de un copac pentru a arăta că eşti unul dintre oamenii ce se preocupă de soarta planetei, e de ajuns ca în cele 15 minute pe care le petreci într-un magazin să faci acele alegeri ce susţin industriile ce nu poluează.

Am plantat copăcei, am strâns gunoaie, am fost implicată în mai multe proiecte ale unor organizaţii de mediu, dar lucrurile acestea nu mă fac să văd lumea altfel decât e cu adevărat. Să fim serioşi, majoritatea oamenilor nu vor să cumpere produse eco, ei vor să îşi dea banii pe produse faine ce sunt şi eco, iar de cele mai multe ori departamentele de comunicare şi marketing ale companiilor verzi vin cu idei de mâna a 14-a şi cu campanii plictisitoare. Nu mă înjuraţi, au spus-o înaintea mea oameni mai pricepuţi ca mine.

Designerii eco prezintă creaţii realizate din materiale prietenoase cu mediul în SUA, Suedia, Marea Britanie şi China. Oamenii le cumpăra hainele nu pentru că sunt eco, ci pentru că arată foarte bine, sunt confortabile şi pentru că şi le permit. E decizia ta dacă porţi un sac din cânepă sau îţi cumperi o rochie din bumbac organic, dar dacă alegi să poţi sacul ar fi bine să nu te plângi apoi că industriile verzi nu se dezvoltă atât de repede pe cât ar trebui.

Este în regulă să susţii o industrie verde fără să renunţi la confort. Este normal să te aştepţi ca şi companiile din industria eco să dea dovadă de creativitate când îşi promovează produsele. Cumpără produsele ce îţi aduc ceva în plus pe lângă garanţia că niciun copac n-a fost tăiat pentru crearea lor şi astfel îi vom forţa pe maketer-ii din industria verde să aducă pe piaţă produse eco pe care să le cumpere şi posesorii de maşini 4×4 şi cei ce se leagă cu lanţuri de copaci.



Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS
Tag-uri:

Your tuppence

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro