Cea mai bună ținută în care să faci față unei pandemii? Un costum din stofă buclé, pantofi cu toc mic (kitten heel) în două tonuri și o geantă de mână cu sigla dublu C și cu bretele din lanț. 🙂 De unde ideea asta? Păi, tocmai ce-a avut loc ieri, la Paris, la Grand Palais Ephémère din Champ de Mars, prezentarea colecției haute-couture a Casei Chanel. “E o colecție de vară, foarte proaspătă, chiar dacă are multă broderie. M-am inspirat puțin din anii ’20 – penele, franjurii, partea feminină a Constructiviștilor, interiorul unei fete!” a descris colecția Virginie Viard.
Jacheta Chanel potrivită și pentru echitație.
Charlotte Casiraghi. Fotografie: Pascal Le Segretain/Getty Images
Spectacolul a început cu ambasadoarea Chanel, Charlotte Casiraghi, din familia princiară de Monaco, făcând o tură călare și marcând astfel a doua oară când Virginie Viard prezintă un cal într-unul dintre spectacolele sale. Regretatul Karl Lagerfeld, care adora petrecerile grandioase și a prezentat lansări de rachete și concerte surpriză în spectacolele sale, cu siguranță ar fi făcut din prima prezentare Chanel a anului un alt gen de spectacol, dar Virginie Viard, care a preluat la Chanel în urmă cu trei ani, creează mai degrabă modă decât prezentări de modă. Așadar, și-a mutat liniștită creația mai aproape de eleganța liberă a lui Coco, deși a păstrat o doză de fastul lui Lagerfeld din anii 1980, pentru distracție. Așa a apărut nota ecvestră. Coco Chanel nu numai că era o călăreață pasionată care deținea un cal de curse, Romantica, dar a fost și un pionier în eliberarea amazoanelor de fustele greoaie de călărie. În anii 1920, Chanel și-a proiectat propriii pantaloni, pe baza celor purtați de bărbați, dar ajustați pentru a-i flata feminitatea. Și-a asortat pantalonii și cizmele de călărie cu o cămașă albă și o vestă de lână croită pentru un aspect modern și elegant, care a contribuit la stabilirea unei noi tendințe.
Decorul de spectacol, elegant și minimalist, a fost creat de artistul francez Xavier Veilhan cu elemente din traseul ecvestru şi de mini-golf. Câteva sculpturi grafice din metal s-au rotit în tăcere, precum roțile de căruță sau niște fusuri impunătoare. Invitații au fost obligați să prezinte dovada vaccinării și un rezultat negativ al testului antigen la intrare, măștile N95 fiind un cod vestimentar obligatoriu și distanțarea socială respectată prin alocarea locurilor pe bănci.
Când au apărut modelele, primele șase ținute prezentau pantaloni, mai degrabă decât fustele tradiționale. Un costum cu pantalon simplu din tweed bleumarin, urmat de o abordare mai elegantă cu același aspect, cu margini argintii și pantaloni în formă de balon. Fiecare ținută era puțin mai chic decât precedenta, dar în gradații subtile. Un tweed caramel jazzy, urmat de o jachetă purtată cu pantaloni cu pene, iar apoi o jachetă lavandă asortată cu pantaloni albi cu broderie laser.
Și detalii, cele despre care am învățat că fac diferența.
Pantofii Mary Jane în două nuanțe și rochiile simple de dans cu bretele largi au creat un aer de anii 1920. Chiar și mireasa care a închis spectacolul conform tradiției haute couture era într-o rochie lejeră și fără voal.
O piesă cheie, imaginată de Viard ca o rochie lungă brodată în întregime la veneratul atelier Lesage cu „camelii constructiviste” din mărgele negre, albe și coral, ca o conversație care traversează timpul cu creatoarea brandului, Coco Chanel. Buchetul de flori albastre a fost un omagiu adus actorului Gaspard Ulliel care a murit săptămâna trecută, la vârsta de 37 de ani, în urma unui accident de schi şi care era imaginea parfumului „Bleu de Chanel”.
Între invitați, regizoarea americană Sofia Coppola, cântăreţul american Pharell Williams, actriţa franceză Vanessa Paradis, actriţa australiană Margot Robbie şi cântăreţa belgiană Angèle. Dar și actrița francezo-română Anamaria Vartolomei într-o ținută fără cusur.
Mai jos, filmul prezentării.
View this post on Instagram
De închiere, vă pot spune că sfidând toate previziunile de afaceri, Chanel iese din doi ani dificili pentru comerțul cu amănuntul practic nevătămat. Veniturile brandului de lux au crescut cu două cifre în primele șase luni din 2021, cea mai recentă perioadă pentru care au fost publicate venituri, iar casa se așteaptă să revină în curând la nivelurile de profitabilitate din 2019. Cererea puternică a dus la o creștere uimitoare a prețurilor, unele stiluri clasice de genți de mână au acum un preț cu 40% mai mult decât în primele luni ale anului 2020. În vremuri neliniștite, se pare că o geantă Chanel este lingoul de aur al modei. 🙂
Citiţi şi
Juliette Binoche – Coco Chanel în “The New Look”
Coco Chanel despre Christian Dior, răutăcisme de altădată
Fiecare bărbat are nevoie de o amantă!
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.