Reveal Marketing Research a dezvoltat “Românii AZI”, un barometru care ne oferă o viziune macro, la nivel național pe tot ceea ce înseamnă emoțiile din spatele deciziilor raționale de consum ale românilor.
Per total, de-a lungul lunilor aprilie-septembrie, urmărind șase segmente demografice la nivel național, s-a constatat că românii din mediul urban au stări, priorități și comportamente mai stabile decât cei din mediul rural. Mai mult, dintre segmentele clasice pe care le folosim pentru a avea o imagine de ansamblu, Familiile moderne sunt mai constante în manifestări de la o luna la altă, dar și între medii – cele din mediul urban fiind destul de asemănătoare cu cele din mediul rural. Ce înseamnă asta? Înseamnă că brandurile se pot baza mult mai mult pe acestea, inclusiv în situații de criză, ca cea prin care trecem acum.
Iată, însă, la o privire mai detaliată, ce s-a mai întâmplat în septembrie:
- Se liniștesc apele, încet-încet – scad furia și panică, mai ales în mediul rural, unde erau mai mari (scade intensitatea emoțiilor negative de la 73% la 64%)
- Crește în importantă dimensiunea sociala (atât cea de deschidere – armonie & prietenie – 33%) cât și cea de închidere&anxietate (stabilitatea, grijă, credință – 29% urban, 41% rural)
- În mediul urban, cea mai mare schimbare are loc în rândul Tinerilor profesioniști, care în august se concentrau asupra teritoriului schimbării & depășirii obstacolelor (67%), iar acum fac asta doar în proporție de 25%
- La nivel de cumpărături, scăderea panicii se resimte și în scăderea ușoară a cumpărăturilor asociate nevoilor de siguranță, din partea de jos a piramidei. Mai mult, încă cresc categorii asociate cu nevoile din partea de sus a piramidei nevoilor, precum Vacanțele (ajung la 23% de la 17% în august), Calculatoarele și electrocasnicele (13% de la 9% în august).
***
Ce nu ne spune însă acest studiu este câți români au luat credit fara adeverinta de venit, pentru că sunt încă o mulțime de oameni care recurg la un credit doar cu buletinul fara adeverinta salariu.
Citiţi şi
România eternă și deloc fascinantă. Cum se încheie războiul proștilor cu lumea
După Iohannis. Țara nenorocită prin metoda „Neamțul”
Nu spune! Nu spune ce gândești, ce faci, ce simți! (reminiscențele comunismului)
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.