Am în fața ochilor o imagine cu postere pe garduri. Ba poezii, ba picturi, ba fotografii. Un soi de expoziție culturală în aer liber. Îmi imaginez apoi cum, rând pe rând, vin oameni. Câte unul, câte doi. Mai mult de doi, se uită deja unii la alții. Într-un film apocaliptic, ar fi sărit deja unul la jugulara celuilalt. Aici, doar se măsoară din priviri. Privirea de sub mască sau, mai bine spus, de deasupra măștii, un nou instrument de măsurare a tensiunii. Speram, în această perioadă cu oameni puțini pe afară, să pot spune, da, puțini, dar buni. Dar cei buni rămân tot închiși. Nu mă consider neapărat un om bun, pentru că ies să văd toate astea. Ies să văd privirile.
Atât de multă comunicare din priviri nu s-a mai văzut de la arabi încoace.
O parodie a Fetei cu cercel de perlă a lui Johannes Vermeer, Fata cu un timpan drept cercel a lui Banksy’a fost recent actualizată cu o mască. (Credit: PA)
Și-atunci, la ce bune vernisajele pe garduri, când oamenii sunt prea ocupați să se privească și să se adulmece din ochi? Și totuși… am putea face găuri în garduri, pentru ca operele de artă, poeziile, fotografiile privite, să fie ochii celorlalți. Și așa, de-o parte și de alta a gardului, mânați de-o pandemie, am vedea unul în ochii celuilalt poezia, arta, fotografia?
23 aprilie 2020, pe gardul Palatului Regal, sediul Muzeului Național de Artă.
Toate textele Ancăi, aici.
Anca scrie și aici.
Curaj, și tu poți scrie pe Catchy!
Trimite-ne un text încă nepublicat, în format .doc, cu diacritice, pe office@catchy.ro.
Citiţi şi
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.