De ce Măriuca are mai multe like-uri ca mine? De ce lumea comentează în neștire la postările ei? De ce e distribuită în tot cartierul? De ce? De ce? De ce?
Că o punem cu voce tare, că doar ne macină în gând, întrebarea asta s-a născut în fiecare minte sănătoasă a erei digitale. Pentru că trebuie să fii considerat bolnav mintal acum dacă nu-ți pasă de vizibilitatea ta în online.
De ce? La o astfel de întrebare sunt o mulțime de specialiști care îți pot răspunde într-un fel care să te facă să te simți or cea mai idioată de pe fața pământului or mai bătrână decât bunica din groapă, specialiști numiți marketeri.
Ce este marketingul? Marketingul e ceva despre care tu credeai la un moment dat că e doar un fel de a-ți consuma timpul nefăcând nimic. E acel ceva de care câțiva oameni pe care-i cunoști s-au apucat să-l învețe știind că va reprezenta viitorul, viitorul și viitorul după viitoarele astea. Tot el e ceva ce tu credeai că-i „prosteala poporului”, „spălare pe creier”, multă vorbă despre nimic and so on. Și nu că aș ști foarte bine ce înseamnă acum însă pot vedea cu ochiul liber că e acel ceva care face diferența dintre to be or not to be.
Așa că dacă vrei să fii, să exiști, și unde altundeva mai poți exista acum pentru foarte multă lume decât în mediul online, trebuie să te dai în rând cu lumea, dar nu oricum ci având cu tine o strategie care să-ți creeze vizibilitate. Dacă nu asta vrei, stai cuminte acolo cu fragmentele tale copiate de prin cărți, cu cele două-trei like-uri de la rude și nu te mai plânge și sub nicio formă nu mai judeca succesul altora. Pentru că are un preț, dar asta e o altă discuție.
Bun, dacă n-ai bani să plătești un specialist de marketing care să-ți creeze o imagine și să-ți pună la punct o strategie prin care imaginea ta să ajungă „ceva”, fă doi pași în spate și vezi ce anume face concurența. Ce face Măriuca de are mai multe like-uri ca tine?
Păi Măriuca în primul rând și-a dat seama de ce anume vrea, vrea like-uri, vrea să fie cunoscută, vrea vi-zi-bi-li-ta-te. Așa că, dacă le-a avut, s-a dezbrăcat de niște obiceiuri și gândire învechite și a îmbrăcat un outfit conform tendințelor. Cu alte cuvinte a identificat și a înțeles dorințele și comportamentul grupului țintă. Apoi, după ce a analizat bine, bineee profilul lor și-a adaptat obiectivele și ținuta pentru a ieși în evidență, pentru a le oferi ceea ce caută, pentru a le împlini o nevoie.
De exemplu, unii au nevoie să fie insultați sau să asculte cum alții sunt insultați, așa că Măriuca a început să împroaște cu batjocuri în stânga și în dreapta crescându-și astfel ratingul.
Pare simplu, dar nu-i chiar așa. Pentru că acum multă lume, dacă luăm exemplu de mai sus, se pricepe la insultat. Trebuie să te gândești cum te diferențiezi, cum te evidențiezi în fața concurenței. Și pentru asta îți trebuie un „argument unic”. Am zis eu că nu-i simplu, ce unicitate să-ți mai creezi când tendința globală ne îndeamnă către uniformizare? Dar lasă asta, gândește-te cum să ieși în evidență și nu-ți bate capul să fie ceva sustenabil, nu uita de „particularitățile publicului tău”, dacă el vrea să audă acum și aici cum îi caci tu pe toți, tu asta fă. Cu răbdare, cu perseverență, cu muncă susținută până îți atingi scopul. Și fii realist, n-ai să ajungi Dana Budeanu într-o lună! Și nici nu știu ce influenceră în două săptămâni, asta ia timp, așa că răbdare și muncă!
Dar gata că deja intru în ceva la care nu mă pricep și în plus devin plictisitoare. Mai vreau să spun că recent am citit aici două… n-aș spune chiar două povești de dragoste pentru că aș jigni-o pe una dintre ele… în fine, o poveste de dragoste din „epoca de dinainte să știm ce înseamnă cuvântul pangolin” și un articol despre cum o „poveste de dragoste” în care protagoniștii sunt o Vulpiță și un Viorel, arată cât de mult ne-am degradat noi din toate punctele de vedere.
Îmi plac poveștile de dragoste, îmi oferă acel gram de siropoșenie și visare cât să nu trăiesc chiar ca o lămâie și ce n-am înțeles eu, și ce m-a supărat pe mine într-un fel, e de ce lumea a fost atrasă mai mult de povestea V&V, chit că articolul nu relata ceva din povestea lor de dragoste, și mai puțin de povestea Olgăi și a lui Alexandru. Chestie general valabilă de altfel pentru orice, că-i scriitură sau faptă, care nu conține un „cuvânt cheie” care să trezească interesul omului de azi.
Ba chiar am înțeles de ce: de aia.
Pe Simona o găsiți și aici.
Curaj, și tu poți scrie pe Catchy!
Trimite-ne un text încă nepublicat, în format .doc, cu diacritice, pe office@catchy.ro.
Citiţi şi
Ești gata să devii o super femeie la job? Iată secretul eficienței
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.