Cum (nu) miros celebrităţile

18 July 2011

Lady Gaga anunţa în luna ianuarie 2011, că va lansa un parfum ce-i poartă numele, iar parfumul va mirosi a sânge şi secreţii seminale. Şocant. Mai mult, parfumul va conţine chiar  molecole din sângele ei. Numai că, din păcate – mulţumesc! – un asemenea parfum există deja. Etat Libre d’Orange a lansat Secretions Magnifiques încă în 2006.

Am să las descrierea aşa cum au propus-o creatorii : “Like blood, sweat, sperm, saliva, Sécrétions Magnifiques is as real as an olfactory coitus that sends one into raptures…. Masculine tenseness frees a rush of adrenalin…. Tongues and sexes find one another, pleasure explodes and all goes wild. Confusion reigns supreme.” Cum promite descrierea, Secretions Magnifiques ESTE şocant. Propria mea experienţa cu Secretions Magnifiques a fost ameţitoare. Ştiam despre ce e vorba şi când l-am primit, l-am încercat pe o fâşie de hârtie. După câteva secunde l-am mirosit şi m-am înroşit instantaneu, nu am ştiut cum să arunc mai repede fâşia de hârtie, pentru că aveam copiii în jurul meu, a fost o reacţie pur instinctivă. Aici puteţi citi mai multe reacţii la Secretions Magnifiques.

Deci parfumul dorit de Lady Gaga există deja. Managerul artistei nu a fost destul de informat să-i spuna că ideea e veche de 5 ani deja sau nu a avut importanţă. Lady Gaga poate vinde orice ca pe o nouă idee. Pe de altă parte, comentatori răutăcioşi pariaza că de fapt vom avea un nou parfum ce poarta numele unei celebrităţi şi care va fi în acelaşi stil ca sutele de parfumuri lansate de celebrităţi mai mult sau mai puţin cunoscute, ceva fructat-floral-patchouli-mosc-roz.

Parfumuri lansate de celebrităţi au devenit un fenomen în ultimii 10 ani. În anii ’80 – ’90 au fost doar câteva cazuri izolate. Primul a fost Alain Delon, în 1979. Apoi Catherine Deneuve care a lansat un parfum ce-i purta numele în 1986. Nu mai este produs, deşi a avut succes şi fanatici. Catherine Deneuve refuză să-l relanseze. Mai târziu, Celine Dion a fost la începutul avalanşei de parfumuri de celebrităţi, mai ales din lumea muzicii. Cele mai bine vândute parfumuri ale unei celebrităţi rămân totuşi cele ale lui Elisabeth Taylor, cu White Diamonds, apărut în 1991, pe primul loc. Forbes oferă o listă a celor mai bine vândute parfumuri în 2010. Cum am spus, avem Elisabeth Taylor cu Passion, iar următorul este un parfum pentru bărbaţi, Driven de Jerek Deter (who is Jerek Deter?). Apoi Heat de Beyonce. Pentru locul patru candidează patru parfumuri Unforgivable de P. Diddy’s Sean John brand, NYC de Sarah Jessica Parker, Fancy de Jessica Simpson şi Harajuku Lovers de Gwen Stefani. Asta în condiţiile în care în ultimii ani numărul parfumurilor celebrităţilor a atins cote fantastice, apare unul aproape în fiecare zi. Chiar în timp ce scriu, navingând pe internet, aflu că un nou Antonio Banderas este lansat.

De ce parfumuri de celebrităţi? În ultimii 10 ani s-a dovedit a fi una din cele mai uşoare modalităţi de a face bani dintr-un nume. Managerii celebrităţilor ştiu asta şi îi sfătuiesc să o facă. Majoritatea sunt produse sub egida Coty, o mare firmă de cosmetice sau alte firme mari care deţin toată logistica şi resursele pentru a produce noi parfumuri. Se merge pe reteţe de parfumuri existente deja cu modificări minore, ingrediente ieftine, şi se investeste mai ales în campanii publicitare puternice. Mai nou, sunt folosite platformele Facebook şi Twitter. Celebrităţi de toate rangurile, de la A la Z, lansează un parfum şi încasează peste noapte. Se merge pe apetitul publicului de a se identifica cu o celebritate sau alta. Avem parfumuri de la Avril Lavigne, Kim Kardashian, Naomi Campbell, Britney Spears, Paris Hilton şi mai nou Justin Bieber, Kate Perry, Mary J. Blige şi lista se măreşte în fiecare zi.

Mi-e greu să vorbesc mai clar despre calitatea acestor parfumuri fără a fi sarcastică. Am să precizez doar că, public declarat, nici una dintre celebrităţile care lansează aceste parfumuri nu le şi foloseşte. Toate aceste celebrităţi folosesc parfumuri bine făcute, parfumuri de nişă mai ales. Dar vând ieftin parfumuri cu numele lor. Din toată lista de celebrităţi care au lansat parfumuri, am un singur regret, Sarah Jessica Parker, pentru care am admiraţie ca stil şi atitudine. O listă cu ce parfumuri poarta celebritatile aici.

În toate parfumeriile mari, toate produsele cu nume de celebrităţi au ajuns să aibă un loc special, undeva între cele de la casele mari de parfumuri şi cele extrem de ieftine. Mai nou le-am văzut aranjate în campusul lor sub egida Parfumuri  “Life Style”. Eşti ‘Life Style’ – atunci cumperi un parfum David Beckham.

Nu vreau să reiasă că e ceva neînregulă cu conceptul de parfum de celebritate. Dar din păcate a fost prost utilizat şi în ‘99% din cazuri a produs parfumuri ieftine. La începuturi esenţele parfumate erau dăruite zeilor, apoi regilor. Acum avem celebrităţi.

Există şi excepţii în care celebrităţi sunt implicate în crearea de parfumuri şi o fac cu parfumuri de calitate. Aceeaşi casă de parfumuri menţionată mai sus, Etat Libre d’Orange (nu pierdeţi ocazia să încercaţi parfumurile lor, o să fiţi surprinşi)  a lansat în 2010, un parfum cu totul special în colaborare cu Tilda Swinton. Parfumul se numeşte ‘Like This – Tilda Swinton’ şi este o capodoperă. A fost creat pe baza gusturilor ei, şi-a dorit un parfum care să-i aducă aminte de casă, mirosul de ghimbir din bucătărie, iarbă şi flori din grădină, fumul de la sobă şi puţin din whiskyul scoţian.

Există celebrităţi pe care le admir şi din partea cărora aş fi curioasă să văd parfumuri. Poate Kristin Scott Thomas sau Quentin Tarantino? Sau Aung San Suu Kyi, dizidenta din Burma, deţinătoare a Premiului Nobel şi care este atât de frumoasă.

Voi de la ce celebrităţi v-aţi dori un parfum? Şi cum ar mirosi parfumul lansat de voi?



Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.


Nu rata urmatoarele articole Catchy!

Inscrie-te la newsletterul gratuit. Avem surprize speciale in fiecare zi pentru cititorii nostri.
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks
  • LinkedIn
  • RSS

Your tuppence

  1. Mirela Baron / 23 July 2011 23:45

    Mi-ai dat o idee.Cu ani in urma, un parfumeur de origine indiana, mi-a facut propunerea sa-mi creeze un parfum propriu, unicat, compus din notele pe care propriul meu corp le emana.Pentru acest act creational mi-a cerut esarfa pe care o purtam la git in anotimpul friguros.Pretul ar fi fost cam acelasi cu al unui parfum fabricat in serie dar cu renume.Mi s-a parut totusi extrem de intim sa-l las pe acest barbat sa-mi perceapa olfactil emanatiile atit de subtile din jurul gitului si podoabei capilare , mai ales ca avea si un aspect fizic destul de atragator.Desi casatorit si familist, cunoscut intr-o grupare spirituala, deci cu principii de viata decente,m-am temut sau jenat pe vremea aceea..:)…astazi va fi urmatoarea investitie pe care mi-o voi oferi cu mare curiozitate si incredere.

    Reply

My two pennies

* required
* required (confidential)

catchy.ro