S-a întâmplat inevitabilul. Constructorul auto care propune și promite motoare diesel ecologice, a produs și prima sa mașină electrică. Se numește Mazda CX-30 și este un SUV coupe, inspirat de CX-30.
Modelul a fost dezvăluit la Salonul Auto de la Tokyo. Are cinci locuri, patru portiere și proporții compacte. Măsoară 4.395 milimetri în lungime, 1.795 milimetri în lățime și 1.570 milimetri în înălțime. Ampatamentul de 2.655 milimetri asigură un spațiu generos pentru genunchii pasagerilor, comparativ cu alte modele din clasa sa, dar nu putem garanta același lucru pentru spațiul la cap.
MX-30 este pusă în mișcare de un motor electric, iar energia este stocată într-o baterie cu aceeași capacitate ca unitatea de la Honda e, 35,5 kWh. Aproximativ 200 de kilometri poate parcurge Mazda electrică între două încărcări. Studiile arată că un șofer european parcurge în medie 48 de kilometri pe zi. Acest lucru înseamnă că MX-30 ar avea nevoie de o singură încărcare pe săptămână.
Niponii păstrează secretul asupra puterii motorului electric, dar acesta ar trebui să producă aproximativ 140 de cai putere și 265 Newton metri.
Designerii minimaliști au ales principiul “less is more” și pentru noul model. Grila este mai mică, farurile nu sunt îngustate la extrem. Linia plafonului este descendentă, o caracteristică a coupe-urilor, desenată arcuit către spatele robust. Fanilor Mazda nu le vine să creadă că MX-30 are portiere care se deschid în sensuri opuse, așa-numitele “suicide doors”, cum au văzut la sportiva RX-8.
Prima Mazda electrică are la bază platforma e-SkyActiv, dezvoltată la Hiroshima. Și ca oricare model din portofoliul companiei, primește funcții de siguranță de top, cum ar fi Road Keep Assist, care detectează marginea drumului acolo unde nici nu există marcaje, Smart Brake Support pentru frânarea de urgență și Blind Spot Assist pentru monitorizarea unghiului mort.
La bord, conceptul “jinba ittai” asigură atmosfera fină și ergonomia ideală tipice brand-ului. Un volan cu trei spițe, un instrumentar de bord digital, un ecran tactil deasupra consolei centrale, care integreaază la rândul ei, un ecran tactil pentru controlul climatizării, și materiale ecologice cum ar fi pluta, fac ca totul să pară natural pentru cel care ia loc în scaunul șoferului. Tot el primește și un sistem acustic electronic, sincronizat la motorul electric, care produce zgomot în funcție de cuplul dezvoltat de propulsor.
Noua Mazda MX-30 ajunge în showroom-urile din Europa în cea de-a doua jumătate a anului viitor.
Pe Elena o găsiți la MissAuto
Și tu poți scrie pe Catchy!
Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.