Noul Mercedes-Benz CLA a fost prezentat la CES în Las Vegas. Ce caută o mașină la un târg de tehnologie? Ei bine, este o mașină ultra-tehnologizată, care primește comenzi vocale și prin gesturi și care poate distinge vocea și gesturile șoferului de cele ale pasagerului.
Dincolo de „creierul” cu IQ ridicat al noului CLA, coupe-ul cu patru uși își păstrează silueta aerodinamică și proporțiile de coupe, care l-au făcut un best-seller în gama Mercedes. 750.000 de unități a vândut Mercedes de când a trimis CLA-ul pe șosele, în 2013.
O capotă alungită, un ecartamentul mare și aripile evazate fac mașina să arate ca un veritabil GT, fără să-i anuleze însă, personalitatea de coupe, pentru că modelul păstrează geamurile fără rame, pavilionul împins spre spate și linia descendentă a acoperișului.
Partea frontală este individualizată de grila masivă tip diamant. Blocurile optice au semnături luminoase noi, iar bara robustă fac mașina să arate extrem de lată. Și nu este doar o impresie, pentru că noul CLA este, într-adevăr, cu 63 de milimetri mai lat în partea din față și cu 55 de milimetri mai lat în partea din spate, față de predecesorul său.
Habitaclul noului CLA este un laborator high-tech. Sistemul MBUX, care a fost prezentat la CES anul trecut, își face loc și la bordul noului coupe cu patru uși. Cu o grafică spectaculoasă, cu un display ultra-personalizabil, cu un Head-up Display color și navigație cu realitate augmentată, CLA primește și soft-ul care are la bază inteligența artificială. Sistemul este astfel, capabil să învețe preferințele și obiceiurile șoferului, care îl poate activa rostind simplu “Hey Mercedes”. Soft-ul face diferența între comenzile primite de la șofer și cele de la pasagerul din față, fie că este vorba despre control vocal sau control prin gesturi.
CLA este un salt tehnologic în orice direcție. Sistemele de siguranță și de asistență care au fost implementate la limuzina de clasă superioară S-Class se regăsesc acum și la coupe-ul cu patru uși.
Versiunea adusă de Mercedes în Las Vegas este CLA 250, cu 225 de cai putere, cuplu de 350 Nm și transmisie automată 7G-DCT cu dublu ambreiaj. Vom vedea în curând în gamă și alte motorizări preluate de la Clasa A, iar tracțiunea integrală se va regăsi, de asemenea, pe lista de opțiuni.
Pe Elena o găsiți la MissAuto
Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂
Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.
Citiţi şi
Mercedes-Benz GLC vs. Mercedes-Benz CLA: care e alegerea potrivită?
Sunt femeie și-mi plac mașinile. Puternice
SUV Fest. Testezi și te distrezi!
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.