Porsche Taycan se va numi prima mașină electrică realizată de constructorul cu sediul la Stuttgart. Nemții au ales pentru primul lor EV o denumire derivată dintr-un cuvânt de origine turcă, ce face referire la „un armăsar plin de viață”.
Porsche Taycan va fi inspirat de conceptul Mission E, prezentat anul trecut de compania germană. „Armăsarul” construit de Porsche va fi propulsat de două motoare electrice sincroane cu magneți, capabile să dezvolte peste 600 de cai putere. Mașina, care va primi, cel mai probabil, un sistem avansat de tracțiune integrală, va alerga de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde. Constructorul trece în contul primului său automobil electric o autonomie de 500 de kilometri conform ciclului NEDC. Bateria lui Taycan se va încărca la 80% din capacitate în doar 15 minute.
Porsche pregătește un atac la Tesla Model S. Are planuri mari constructorul german de mașini sport cu al său viitor Taycan: „Noua noastră mașină sport electrică este puternică și fiabilă; este un vehicul capabil să acopere în mod constant distanțe lungi și care simbolizează ideea de libertate”, explică Oliver Blume, Președintele Consiliului Executiv al Porsche AG.
Peste șase miliarde de euro va investi Porsche în electromobilitate, în următorii patru ani, dublând astfel cheltuielile programate inițial. Jumătate de miliard de euro va fi alocat dezvoltării noii game Taycan, care va primi ulterior și alte tipuri de caroserii. Porsche alocă aproximativ un miliard de euro electrificării și hibridizării gamei existente. Infrastructura de încărcare și smart mobility va primi nu mai puțin de 700 de milioane de euro.
Prin construcția lui Taycan, care va avea la bază platforma J1 a companiei, Porsche va crea aproximativ 1200 de locuri de muncă la Zuffenshausen, acolo unde pun bazele unui nou atelier de vopsitorie, ale unei linii de asamblare și ale unui pod transportor pentru deplasarea caroseriilor și a motoarelor în zona de asamblare finală. Uzina va fi modernizată pentru a putea dezvolta sistemele de propulsie electrică.
Pe Elena o găsiți la MissAuto.
Și tu poți scrie pe Catchy! 🙂
Trimite-ne un text încă nepublicat, cu diacritice, pe office@catchy.ro.
Citiţi şi
Salonul Auto de la Frankfurt – Festin sau declin?
Jaguar I-Pace – mașina care a ajuns “From zero to hero”
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.