Istoria automobilului este o poveste care nu începe ca toate celelalte, cu „A fost odată ca niciodată…’’ și cu celebra replică „Plec la mama!’’. Evident, spusă de o femeie. O curajoasă. O nebună, ar zice unii. Bertha Benz a fost cea care a fugit de acasă cu mașina construită de soțul ei și cu cei doi băieți ai săi.
Pe 29 ianuarie 1886, Karl Benz, un inginer din Mannheim, și-a înregistrat automobilul abia construit, un proiect finanțat de soția sa, Bertha Benz, la Oficiul German Imperial pentru Patente. Cu mai bine de jumătate de an înainte, prima versiune a creației lui Benz ieșea la plimbare pe Ringstrasse la Mannheim și întorcea capete. Viteza maximă a vehiculului cu trei roți era amețitoare la acea vreme: 16 km/h.
Mai târziu, o versiune revizuită, Model III, capabilă să atingă 40 km/h, a pornit într-o călătorie istorică. Soția lui Karl Benz, Bertha, alături de cei doi fii ai lor, Eugen și Richard, a plecat de la Mannheim până în orașul natal al doamnei Benz, Pforzheim. Mezina familiei, Thilde, a rămas acasă.
Bertha Benz
Legenda spune că domnul Benz habar nu avea de planul ei. Nu a luat-o în serios când i-a spus: „Karl, eu plec la mama!’’ Credea că e doar o criză și că îi va trece repede. Bertha și-a făcut bagajele și, într-o dimineață de august, în 1888, a pornit la drum. Atunci când s-a trezit, domnul Benz a constatat cu surprindere că mașina cu trei roți dispăruse. Soția și cei doi băieți… ia-i de unde nu-s!
La bordul primului automobil, Bertha Benz a călătorit 106 kilometri, cea mai lungă distanță parcursă până în acel moment cu un mijloc de transport care nu era tras de cai. Destinația ei era casa părinților. Și voia să-i demonstreze soțului că invenția sa, în care investiseră amândoi timp și bani, era capabilă de asemenea aventură.
Mașina avea nevoie nu de benzină, ci de ligroină, care se găsea numai în farmacii, așa că s-a oprit la o farmacie din Wiesloch ca să alimenteze. Inventiva doamnă Benz și-a folosit jartiera pentru a repara sistemul de pornire și a apelat la un fierar pentru a remedia o problem cu un lanț. La fiecare oprire pe parcursul drumului, cei trei se aprovizionau cu apă, pe care o foloseau pentru a răci motorul. Altfel, ar fi luat foc!
Bertha Benz și cei doi băieți au ajuns pe seară în Pforzheim. Prima șoferiță a lumii a trimis o telegramă acasă ca să-și anunțe soțul în privința succesului invenției sale. Karl fierbea. Câteva zile mai târziu, soția curajoasă a făcut drumul înapoi spre casă.
Paisprezece ani mai târziu, omul de afaceri austriac Emil Jellinek a comandat de la Daimler o mașină mai puternică. Avea 35 de cai putere și purta numele fiicei sale, Mercedes. Vehiculul a câștigat cursa, iar din acel moment, toate mașinile produse de Daimler s-au numit ca fata cu părul blond și buclat, Mercedes. În 1902, la expoziția automobilistică de la Paris, tatăl său a afișat și o fotografie uriașă a tinerei, alături de mașinile sale.
Domnișoara Mercedes
Compania rivală, Benz, motivată de succesul celor de la Mercedes, a început să construiască mașini mai rapide și mai rezistente. Dar erau vremuri grele pentru afaceri la acea vreme și companiile au decis să fuzioneze. Așa a luat naștere Mercedes-Benz, iar azi modele ca mercedes a class sau mercedes gle sunt foarte apreciate.
Deși o fotografie realizată în 1910 o arată pe tânara Mercedes la volanul mașinii, se pare că aceasta nu a condus niciodată. Nici nu avea permis. Ba se mai și temea de monstrul pe roți, mare și zgomotos, pe care tatăl său îl parca în fața casei.
Domnișoara Mercedes
Vehiculul lui Karl Benz, alături de trăsura motorizată construită de Gottlieb Daimler la aproximativ 100 de kilometri distanță, la Stuttgart, sunt expuse astăzi la Muzeul Mercedes-Benz.
Sursă foto: Mercedes-Benz.com
Citiţi şi
Sunt femeie și-mi plac mașinile. Puternice
SUV Fest. Testezi și te distrezi!
Noul Mercedes-Benz EQA – lux progresiv în cea mai sportivă formă a sa
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.