La întrebarea “Ce-ați face dacă ați avea un copil biped?” pusă mai multor cetățeni în două picioare, într-o emisiune de umor, s-au primit multe răspunsuri aiuritoare. Dar unul le-a-ntrecut pe toate: “M-a ferit bunul Dumnezeu de una ca asta!” a zis o mamă făcându-și semnul crucii. Pe noi însă nu ne-a ferit de noul manual de educație fizică pentru clasa a V-a.
De unde afli doar dacă ești retardat care sunt pozițiile de bază ale corpului: stând, pe genunche, pardon pe genunchi, că genunche zice doar ministrul învățământului, așezat, culcat, atârnat, sprijinit. Din aceste poziții fundamentale se pot obține toate derivatele pe care și le poate imagina un copil. Nu lipsesc nici pozele explicative. Chiar și pentru părțile componente ale corpului.
Pozele ca pozele, dar care este rostul unor formulări savante ca aceasta “exerciții libere, cu obiecte portative și cu partener, de influențare selectivă a aparatului locomotor”, când vrei să-i înveți că bătutul mingii face piciorul zdravăn?
În fine, mai aflăm ce înseamnă târârea și de ce e bine să perfecționezi această tehnică de-a lungul timpului…
“Ca și” tehnică… 🙂
… sau de ce e important să stăpânești deprinderile de manipulare.
Ați înțeles că e vorba despre mersul de-a bușilea și jocul cu mingea. Pentru care cei obișnuiți cu târâtul și manipularea din viața de zi cu zi nu s-au mai ostenit să caute cuvinte potrivite pentru elevii de clasa a V-a.
Pentru și mai multă bună dispoziție sau enervare, manualul în întregime, aici.
Citiţi şi
Atenție la clișeele „corecte politic” care manipulează votul!
Dacă întrebi 10 studenți la medicină…
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.