42% dintre elevii români cu vârsta de 15 ani, conform testelor PISA*, nu înţeleg un text citit şi nici nu pot realiza operaţii elementare, ceea ce nu le va permite să funcţioneze normal într-o societate modernă şi nici să acceadă la locuri de muncă unde este nevoie de mai mult decât o spoială de instrucție.
Trebuie să știți că media europeană a analfabetismului funcţional este de 20% și se urmărește reducerea la 15% până în 2020. Nu știm dacă vor reuși fără vreo reformă deșteaptă a învățământului în România. Care se află acum pe ultimul loc în UE, iar în Europa pe penultimul, înaintea Albaniei…
Școala “Smaranda Gheorghiu” din Târgovişte, deschiderea anului șolar în 2014 sub lozinca “Școala, e sufletul națiuni. Succes.”
*fragment din articol care se referă la situația de acum 10 ani!
“EDUCAŢIA este mama tuturor bunelor, aşa cum proasta/precara educaţie (acesta mi se pare a fi antonimul) poate deveni mama multor rele. Între care şi analfabetism funcţional pe care aceasta îl generează. Nu vă faceţi probleme că poate nu ştiţi la ce se referă, pentru că nimeni nu are interesul să facă zarvă în jurul rezultatele testelor PISA administrate în 2006, şi publice din 2007, care arată că mai mult de jumătate dintre elevii de 15 ani se aflau sub nivelul considerat minim necesar pentru a face faţă vieţii contemporane – adică, nu reuşeau să înţeleagă ceea ce citeau şi nu corelau informaţiile. Azi, mulţi dintre ei sunt pe cale să-şi ia licenţa.”
Citiţi şi
Gata, s-a înfăptuit și “România Educată”
6 idei despre ChatGPT care ar trebui să ne (mai) liniștească
Acest articol este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.